Directiewisseling bij snackfabrikant Van Geloven


Benoemingen  - Snackfabrikant Van Geloven, bekend van onder meer de merken Mora en Van Dobben, gaat met ingang van volgend jaar de directie op een groot aantal plaatsen wijzigen. Zo maken CEO Peter Doodeman, CFO Christiaan van Tilburg en Directeur Marketing & Innovatie Marcel Joosten plaats voor nieuwe, intern aangedragen en geselecteerde kandidaten. CEO Peter Doodeman wordt opgevolgd door Jan Aaltzen Linde (de huidige Directeur Verkoop en Logistiek). Jan Aaltzen Linde draagt zijn stokje over aan Arno van Thuijl (de huidige Sales Manager Retail Benelux). CFO Christiaan van Tilburg krijgt opvolging van Ruth Triki (de huidige Group Finance Manager) en Marcel Joosten wordt opgevolgd door Mieke De Laat (de huidige Marketing Manager België). De drie vertrekkende mensen gaan hun carrière allemaal buiten Van Geloven voorzetten De functie van HR directeur wordt ingevuld per 1 november. De kandidaat voor deze zal per oktober bekend worden gemaakt. Van Geloven is de afgelopen jaren fors gegroeid. Zo werden er niet alleen overnames gedaan, maar werd er ook fors geïnvesteerd in nieuwe snacks. In de afgelopen tien jaar verdubbelde de omzet van Mora en wist het merk De Bourgondiër zich sterk te manifesteren. De gezonde basis van het bedrijf was volgens vertrekkend CEO Doodeman ook de reden voor McCain om Van Geloven vier jaar geleden te kopen, zodat ze naast aardappelproducten ook een appetizer business in Europa konden opstarten. Inmiddels worden via de samenwerking met McCain veel producten in met name het appetizer segment (fingerfood snacks), aan diverse grote ketens binnen en buiten Europa verkocht. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Cafetariaketen Family start jaar vegetarisch

Formulenieuws – Cafetariaformule Family zet in het eerste kwartaal het vegetarisch genieten centraal. Family wil op die manier laten zien dat de formule inmiddels een breed aanbod vegetarische producten heeft, maar ook omdat vegetarische snacks aan een opmars bezig zijn. Een heel kwartaal alle acties gericht op vegetarische producten, dat is misschien even wennen voor de cafetaria, vindt ook de formule...

Lees bericht

De vegetarische frikandel smaakt goed op Horeca Expo Gent

Beurzen - In het Vlaamse Gent ging zondag de Horeca Expo 2019 van start. Horeca-minnend België loopt op deze dag massaal uit om de producten van de leveranciers te proeven. Want de Belg koopt in op smaak en niet op prijs. Al die etende mensen om je heen motiveren de smaakpapillen. Ook de vegetarische frikandellen van Van Geloven smaken dan heerlijk....

Lees bericht

De Vleesch Lobby presenteert vegetarische Mora-kroket

Introductie - Het nieuws van de introductie was al eerder naar buiten gekomen, maar dinsdag kon de vegetarische kroket van Mora voor het eerst worden geproefd. Na bijna twee jaar ontwikkeling en samenwerking, konden snackproducent Van Geloven en De Vegetarische Slager de ‘draadjesvlees’ kroket presenteren. En waar kon die kroket nu beter worden geproefd dan in restaurant De Vleesch Lobby...

Lees bericht

Mora gaat samenwerking aan met Vegetarische Slager

Vegan – Snackfabrikant Van Geloven slaat met het merk Mora de handen ineen met De Vegetarische Slager. De eerste producten uit de samenwerking, waaronder een vegetarische kroket, liggen begin volgend jaar in de supermarkten, bedrijfskantines, cafetaria’s & horecagelegenheden. Het toenemend aantal vegetariërs en flexitariërs in Nederland is voor veel bedrijven aanleiding op de vegetarische toer te gaan. Ook cafetariabedrijven...

Lees bericht




© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid