Dirk deelt appels uit bij basisscholen om broodtrommels te vullen
Actie - Om kinderen in Nederland een gezonde start op school te geven na de herfstvakantie, deelt Dirk van den Broek deze maandag en dinsdag appels uit bij basisscholen in de buurt van alle Dirk-filialen. De landelijke appeltjesactie is een reactie op het recente nieuws dat steeds meer kinderen in Nederland met een lege broodtrommel naar school moeten.
Dirk-directeur Marcel Huizing over de appeltjesactie: “Ook kinderen zijn de dupe van toenemende armoede en de hoge voedselprijzen in ons land. Deze groep heeft gezond voedsel nodig om te groeien en slecht eten heeft voor hen grote gevolgen. Het uitdelen van appels is geen oplossing van dit probleem, maar met deze actie dragen wij ons steentje bij. Tegelijkertijd is het een signaal richting de overheid; we roepen ze nogmaals op om de prijs van gezond eten, zoals groente en fruit, zo laag mogelijk te houden.”
De tijd is rijp
De afgelopen jaren zijn gezonde producten nog harder in prijs gestegen dan ongezonde producten, volgens Huizing. Hierdoor is kiezen voor gezonde voeding voor veel mensen vaak helemaal geen optie. Dirk zet zich al langer in om groente en fruit betaalbaar te houden. Onder het motto ‘De tijd is rijp’ is Marcel Huizing, algemeen directeur Dirk van den Broek, vorig jaar al een petitie gestart om de btw op groente en fruit te verlagen. De ruim 52.000 handtekeningen zijn toen overhandigd aan de Tweede Kamer en inmiddels staat de ingreep in het coalitieakkoord.
Betaalbaar
Dirk wil ook in deze koopkrachtcrisis dagelijkse boodschappen toegankelijk en betaalbaar houden voor iedereen. Deze zomer maakte Dirk daarom bekend de prijzen van een deel van het assortiment tot minstens het einde van het jaar te bevriezen. Ongeacht de inflatie die nog op Nederland afkomt. Daarnaast heeft de supermarkt de prijzen verlaagd van ruim 200 dagelijkse boodschappen. Het gaat hierbij om huismerkproducten én A-merken voor bijvoorbeeld babyvoeding, toetjes, beleg, koffie, thee, tussendoortjes en dierenvoeding. Prijsvergelijkingen van consumentenprogramma Kassa en de Consumentenbond bevestigen inmiddels ook dat Dirk de goedkoopste is als het aankomt op de basisboodschappen.
Bron: Dirk/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Experimentele kassaloze Aldi in Utrecht sluit de deuren
Supermarkt – Aldi stopt met de experimentele kassaloze supermarkt in het centrum van Utrecht. De winkel aan de Lange Viestraat opende twee jaar geleden de deuren en was uitgerust met honderden camera's en weegschalen. Klanten konden de producten in hun mandje stoppen, die werden afgerekend met de klant na het verlaten van de winkel.
Lees berichtVriesversprijzen voor Dirk, FastFruit, Jumbo, Magnum en Mora
Verkiezing - Mora is VriesVers A-merk van het Jaar 2024 en Dirk (met 1 De Beste) is VriesVers Huismerk van het Jaar 2024. De jaarlijkse vriesversprijzen werden van de week tijdens het winaarsevent - de ‘Colden Globes’ - van het VriesVers Platform (VVP) uitgereikt. De VriesVers Innovatieprijs ging naar FastFruit. De beste VriesVers Introductie was Magnum Double Sunlover en aan de huismerkkant de...
Lees berichtJumbo Nieuwkoop opent Jumbo Foodcafé
Supermarkt – Jumbo Bas Bobeldijk in Nieuwkoop heeft op de plaats van de servicebalie een Jumbo Foodcafé geopend. Het feit dat supermarkten geen tabak meer mogen verkopen greep hij aan om een positief alternatief neer te zetten.
Lees berichtKipster gaat dankzij Lidl van drie naar tien Kipsterstallen
Formulenieuws - Lidl en Kipster hebben in Barneveld officieel de derde Kipsterstal geopend. Bij die gelegenheid is tevens gesproken over het uitbreiden van het aantal stallen naar tien. Ook lanceerde Lidl een nieuw product: het Kipster-brood. De akkers waar het graan groeit worden bemest met Kipster kippenmest. Hiermee is de Kipster kringloop gesloten.
Lees berichtGiftclub opent 8 nieuwe winkels in half jaar tijd
Formulenieuws - De Giftclub opende eind juni en begin juli drie nieuwe franchise Giftclub winkels in IJsselstein, Kloosterzande en Hengelo. Eerder dit jaar opende al vijf andere Giftclubs hun deuren. Zeven locaties worden gerund door supermarktondernemers, die per 1 juli in hun supermarkt moesten stoppen met de verkoop van tabak.
Lees bericht‘Pakje Tabak’ nieuwe combinatie van twee zaken in Leerdam
Tabaksspeciaalzaak - Nederland is een nieuw tabaksconcept rijker. In Leerdam opende vastgoedbeheerder Adrie Kleppe een Postkantoor en een tabaksspeciaalzaak onder de naam Pakje Tabak. De locatie heeft twee huisnummers en is defensief opgezet om de klantenstroom naar het winkelcentrum te behouden.
Lees bericht