Dok 14 uit Cadzand Beste Paviljoen van Nederland
Verkiezing - Dinsdag 30 juli werden de jaarlijkse prijzen voor het Beste Paviljoen en het Schoonste Strand van Nederland uitgereikt. Dok 14 uit Cadzand werd het Beste Paviljoen en de prijs voor het schoonste strand ging naar Noord-Beveland. De uitreiking vond plaats bij Thalassa in Zandvoort, het Beste Paviljoen van 2018. De jury was lovend over de winnaar van het strandpaviljoen: “Het paviljoen Dok 14 draait al jaren bovenin mee tijdens de strandverkiezingen en heeft zich dit jaar weer weten te verbeteren. De prijs en kwaliteit van het eten zijn uitstekend, de inrichting en architectuur zijn van hoge kwaliteit en de bediening is vlot, ongehaast, efficiënt en persoonlijk, zelfs tijdens topdrukte. Dat maakt Dok 14 voor ons een meer dan terechte winnaar.” Het schoonste strand Geconcludeerd werd dat de Nederlandse stranden steeds schoner worden, maar het strand van Noord-Beverland sprong er bovenuit. Van de parkeerplaats tot het paviljoen klopt hier vrijwel alles. Gemeente en de ondernemers werken hier goed samen en dat vertaalt zich in een strand dat op alle punten uitstekend presteert. Behalve de prijzen voor het Beste Paviljoen en het Schoonste Strand, maakte de jury de winnaars van twee andere hoofdprijzen bekend. Nautilus aan Zee, op het strand van Egmond, is de Beste Nieuwkomer van 2019. Het Meest Duurzame paviljoen van het jaar is Pier 17 in Vlissingen. Paviljoen van de Toekomst Strand Nederland organiseerde eenmalig nog een andere verkiezing: een ontwerpwedstrijd voor het paviljoen van de toekomst. Schoonheid, duurzaamheid, functionaliteit, gastvrijheid en verbinding met de omgeving waren de criteria. Buro Lubbers won deze prijs dankzij haar grensverleggende en visionaire design. Bron: @FoodClicks Verkiezing - Dinsdag 30 juli werden de jaarlijkse prijzen voor het Beste Paviljoen en het Schoonste Strand van Nederland uitgereikt. Dok 14 uit Cadzand werd het Beste Paviljoen en de prijs voor het schoonste strand ging naar Noord-Beveland. De uitreiking vond plaats bij Thalassa in Zandvoort, het Beste Paviljoen van 2018. De jury was lovend over de winnaar van het strandpaviljoen: “Het paviljoen Dok 14 draait al jaren bovenin mee tijdens de strandverkiezingen en heeft zich dit jaar weer weten te verbeteren. De prijs en kwaliteit van het eten zijn uitstekend, de inrichting en architectuur zijn van hoge kwaliteit en de bediening is vlot, ongehaast, efficiënt en persoonlijk, zelfs tijdens topdrukte. Dat maakt Dok 14 voor ons een meer dan terechte winnaar.” Het schoonste strand Geconcludeerd werd dat de Nederlandse stranden steeds schoner worden, maar het strand van Noord-Beverland sprong er bovenuit. Van de parkeerplaats tot het paviljoen klopt hier vrijwel alles. Gemeente en de ondernemers werken hier goed samen en dat vertaalt zich in een strand dat op alle punten uitstekend presteert. Behalve de prijzen voor het Beste Paviljoen en het Schoonste Strand, maakte de jury de winnaars van twee andere hoofdprijzen bekend. Nautilus aan Zee, op het strand van Egmond, is de Beste Nieuwkomer van 2019. Het Meest Duurzame paviljoen van het jaar is Pier 17 in Vlissingen. Paviljoen van de Toekomst Strand Nederland organiseerde eenmalig nog een andere verkiezing: een ontwerpwedstrijd voor het paviljoen van de toekomst. Schoonheid, duurzaamheid, functionaliteit, gastvrijheid en verbinding met de omgeving waren de criteria. Buro Lubbers won deze prijs dankzij haar grensverleggende en visionaire design. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Meterslange ‘kassabon’ als stunt tegen de btw-verhoging
Actie – Een breed bondgenootschap van organisaties uit de cultuur, sport, evenementen, media, boeken en logies heeft tijdens Prinsjesdag actie gevoerd tegen de btw-verhoging op aantal diensten en producten. Op een tweetal locaties werd als stunt een meterslange ‘kassabon’ uitgerold, zodat mensen zich bewust worden wat de financiële gevolgen van de btw-verhoging zijn.
Lees berichtHotellerie roept kabinet op btw-plan te laten varen
Politiek - In Hotel Babylon kwamen begin deze week onderzoekers, hoteliers, politiek en stakeholders bijeen om te praten over het plan van het kabinet om de btw op logies te verhogen. Volgens diverse analisten gaat het plan (veel) minder opleveren dan gedacht, maar zal het plan vooral ook veel negatieve effecten meebrengen.
Lees berichtStrandpaviljoen Woest 17 Beste Paviljoen van 2024
Verkiezingen – Deze week werden in Zeeland de jaarlijkse prijzen voor het Beste Paviljoen van Nederland en de Schoonste Stranden uitgereikt. Woest 17 ontving de hoofdprijs voor het Beste Paviljoen van Nederland uit handen van Saskia Geraeds van het Landelijk Bestuur van Koninklijke Horeca Nederland (KHN).
Lees berichtUdo Delfgou nieuwe algemeen directeur KHN
Benoeming - Koninklijke Horeca Nederland (KHN) laat weten dat Udo Delfgou per 1 oktober aantreedt als de nieuwe algemeen directeur van de branchevereniging voor de horeca. Hij volgt in die functie Dirk Beljaarts op, die recent benoemd is in het huidige kabinet als minister van Economische Zaken. Delfgou heeft veel bestuurlijke ervaring.
Lees berichtKHN roept met partnerpartijen op om btw niet te verhogen
Politiek – In de aanloop naar het eerste debat in de Tweede Kamer van het nieuwe kabinet vandaag roept Koninklijke Horeca Nederland (KHN), samen met een aantal andere belangenorganisaties, de politieke partijen en het kabinet op om de verhoging van het btw-tarief van 9% naar 21% te heroverwegen.
Lees berichtSport, media, boeken, cultuur en horeca samen tegen hogere btw
Actie - Een brede coalitie vanuit sport, media, boeken, cultuur en horeca komt in het geweer tegen de btw-verhoging. Het nieuwe kabinet is van plan om in 2026 het btw-tarief voor cultuur, media, logies, boeken en sport te verhogen van 9% naar 21%. De deelnemende partijen vinden elkaar in de overtuiging dat deze grote lastenverzwaring álle Nederlanders gaat raken.
Lees bericht