Domino’s breidt menu uit met kipbuckets voor meer variatie


Chief Commercial Officer Europa Nicky Claeys

Formulenieuws -  Domino’s heeft met ingang van vandaag het hoofdmenu uitgebreid met kipbuckets. De introductie geldt als een wereldwijde primeur voor Nederland en België.

De uitbreiding van het menu met de kipbuckets genaamd ‘Crunchy Chicken’ komt niet onverwachts, kipgerechten stonden al als bijgerecht op het menu. Door de door de groeiende vraag zet de keten de kipbuckets nu naast pizza op het hoofdmenu. Met ingang van nu krijgen de kipbuckets ook een landelijke dekking. De drie verschillende buckets zijn voortaan verkrijgbaar in alle Domino’s vestigingen in Nederland en België.

Meer keuze voor de consument

Domino’s wordt de eerste fastserviceketen die kip in buckets landelijk bezorgt. Chief Commercial Officer Europa Nicky Claeys: “Sinds de jaren ’60 is pizza’s bezorgen onze core business. Meer dan 1 op de 3 pizzabestellingen wordt bij Domino’s geplaatst. En deze markt groeit nog steeds. Daarnaast vragen consumenten om steeds meer variatie en bestelgemak. Met Crunchy Chicken zetten we een ambitieuze stap in een gevarieerder menu. Daarnaast verwachten we een verdere groei in ons totaal aandeel in food delivery.” In de afgelopen jaren heeft Domino’s haar menu al verder uitgebreid. Naast pizza’s staan er ook lunchgerechten op de kaart zoals Hot Sandwiches en desserts. De komende jaren is de keten voornemens om haar menu verder uit te breiden met meer variatie en keuze.

Better Chicken Commitment

Domino’s Pizza Enterprises Ltd, het Australische moederbedrijf van Domino’s Europa sloot recent een partnership met dierenwelzijn NGO ‘Compassion in World Farming’ (CIWF). Met deze samenwerking zet de keten een volgende stap in het verbeteren van de leefomstandigheden van dieren. Via het partnership zet Domino’s zich, samen met CIWF, in om in 2026 te voldoen aan de standaarden van het Better Chicken Commitment. Dit zal van toepassing zijn op alle Domino’s winkels binnen Nederland, België, Duitsland, Luxemburg, Denemarken en Frankrijk. 

Bron: Domino’s/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Domino’s opent eerste half jaar 2021 twintig nieuwe winkels

Formulenieuws – Domino’s Nederland gaat in de eerste helft van 2021 twintig nieuwe vestigingen openen. Belangrijke reden daarvoor is de enorme groei in het aantal bezorgmaaltijden. Naast nieuwe vestigingen, zet de keten dit jaar ook in op meer variatie binnen haar menu en verdere verduurzaming van het bedrijf.

Lees bericht


Domino’s ondertekent partnerships in dierenwelzijn

Formulenieuws - Domino’s Pizza Enterprises, heeft een Europees partnership gesloten met dierenwelzijn organisatie CIWF (Compassion In World Farming). Met deze samenwerking zet de keten een volgende stap in het verbeteren van de leefomstandigheden van dieren. De pizzaketen tekent ook het Better Chicken Commitment.

Lees bericht

Domino’s wil 15% vrouwelijke franchisers in 2023

Formulenieuws –Domino’s wil meer vrouwelijke franchisers hebben. De pizzaketen geeft aan in 2023 15 procent vrouwelijke ondernemers te willen hebben. Om dat te bereiken wordt gestart met het aantrekken van vrouwelijke pizzabezorgers, want 90% van de pizzabezorger wordt uiteindelijk franchiser.

Lees bericht

Domino’s start veiligheidsactie ‘ik heb niks op zak’

Formulenieuws – Domino’s Pizza gaat aandacht vragen voor de veiligheid van maaltijdbezorgers tijdens de Week van de Veiligheid. Met de campagne ‘Ik heb niks op zak’ wil de pizzaketen duidelijk maken dat er bij de maaltijdbezorgers niks te halen valt, omdat bezorgers vrijwel niet meer met contant geld op pad zijn.

Lees bericht



Eerste Sugo to go open in Rotterdam

Formulenieuws – De pizzaformule Sugo, dat diverse locaties heeft in Nederland opent vandaag op dinsdag 22 september, de eerste ‘to go’-locatie. De vestiging is geopend op het Alexanderplein in de Maasstad.

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid