Donny Craves koeken voortaan vegan


Introductie - De koeken van Donny Craves, onder meer te vinden bij AH to go, zijn vanaf nu vegan - met assistentie van ProVeg. De nieuwe koeken zijn te krijgen in 3 smaken: pecan karamel zeezout, appeltaart en chocolade stukjes.

Het ei en de boter zijn uit de receptuur verdwenen, en toegevoegd zijn verschillende ‘geredde’ groenten: wortel en courgette die door kleine imperfecties het supermarktschap niet hebben gehaald, maar verwerkt in de koeken zorgen voor extra structuur en voedingswaarde. “Deze vegan koeken maken plantaardig eten onderweg toegankelijker voor iedereen,” aldus Veerle Vrindts, directeur van ProVeg Nederland

In 2019 startte Donny Craves een samenwerking met ProVeg om de overgang te maken naar een volledig vegan bakkerij. Met de aanpassing van de Donny Craves koeken is deze overgang nu een feit. Eerder introduceerde Donny Craves ook al 100% plantaardige roze koeken, brownies en bokkepootjes. Rob van Erven, directeur van Donny Craves: "Onze missie is om minder voedsel te verspillen en minder energie en water te verbruiken. We zijn de uitdaging aangegaan om volledig plantaardig te bakken."

Bron: ProVeg/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

AH to go opent locatie op Media Park

Formulenieuws - Albert Heijn heeft op 3 mei op het Media Park in Hilversum de deuren geopend van een AH to go winkel. De convenienceshop is op alle dagen geopend voor de medewerkers op het mediapark en de bezoekers. Het assortiment in de winkel is specifiek afgestemd op de bezoekersgroep van het Media Park.

Lees bericht



‘Één dag extra thuiswerken is 400 miljoen euro omzetderving’

Onderzoek – Eén dag extra in de week thuiswerken kost de cateringsector en de broodjeszaken rondom de kantoren 400 miljoen euro aan omzetderving. Dat heeft de Rabobank becijferd. PURA GO micromarkets en Selecta met AH to go zien deze ontwikkelingen als een bevestiging waarom het concept van de onbemande of bemande minimarkets bij bedrijven succesvol kan zijn.

Lees bericht

AH en Selecta starten met 20 to go-locaties en gaan de grens over

Formulenieuws – Albert Heijn en Selecta gaan de komende weken de eerste twintig to go-locaties openen. De gezamenlijk ontwikkelde to go-locaties, gebaseerd op het Foodie’s MicroMarket-concept van Selecta zijn 24/7 open en bedoeld voor kantoorlocaties. Daarnaast steekt het concept ook meteen de grens over naar België: daar krijgt het kantoor van Selecta de primeur, gevolgd door minimaal 25 andere kantoorlocaties later dit...

Lees bericht






© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid