Drie nieuwe vegetarische pizza’s bij Domino’s


Formulenieuws – Domino’s komt met drie nieuwe vegetarische pizza’s. De vraag naar vegetarische is zo groot dat het assortiment verder wordt uitgebreid. Domino’s bakte in 2019 4 miljoen vegetarische en veganistische pizza’s. De drie vegetarische pizza’s die Domino’s nu aan het menu toevoegt zijn  ‘de Veggi Pesto Pollo’, ‘Veggi chicken tropicana’ en de ‘Veggi shoarma’. De ‘Veggi chicken tropicana’ is ook als 100% vegan pizza te bestellen door online de mozzarella te vervangen voor vegan kaas. De verbreding in het assortiment is een logische volgens Tyla Robinson, chef Domino’s, omdat het bedrijf uiteindelijk voor iedereen een pizza wil maken, ongeacht de voorkeuren. “Daarom zijn de vegetarische kip en shoarma 100% vrij van ingrediënten van dierlijke oorsprong en kunnen daarom ook als los ingrediënt worden toegevoegd op de vier vegan pizza’s die al op het menu staan,” aldus Robinson. De vegetarische en veganistische pizza’s maken inmiddels een belangrijk onderdeel uit van de omzet van Domino’s. Werden er in 2016 nog 1,9 miljoen vegetarische en veganistische pizza’s gebakken, nu is dat met 105% gestegen naar 4 miljoen. Inmiddels bevat 21% van alle bestellingen een vegetarische pizza, zo laat de pizzabezorgdienst weten. Domino’s is partner Week zonder Vlees Vanwege het succes van de vegetarische pizza’s is Domino’s ook partner geworden van de Nationale Week Zonder Vlees, die van 9 t/m 15 maart wordt gehouden. Communicatiemanager Marianne Kemps van Domino’s daarover: “Met onze deelname willen we laten zien dat het heel gemakkelijk is om een dag geen vlees eten. Ook als je wilt bestellen kun je vlees laten staan“. De vegetarische en veganistische pizza’s zijn bij alle 290 vestigingen verkrijgbaar. Bron: @FoodClicks

Formulenieuws – Domino’s komt met drie nieuwe vegetarische pizza’s. De vraag naar vegetarische is zo groot dat het assortiment verder wordt uitgebreid. Domino’s bakte in 2019 4 miljoen vegetarische en veganistische pizza’s. De drie vegetarische pizza’s die Domino’s nu aan het menu toevoegt zijn  ‘de Veggi Pesto Pollo’, ‘Veggi chicken tropicana’ en de ‘Veggi shoarma’. De ‘Veggi chicken tropicana’ is ook als 100% vegan pizza te bestellen door online de mozzarella te vervangen voor vegan kaas. De verbreding in het assortiment is een logische volgens Tyla Robinson, chef Domino’s, omdat het bedrijf uiteindelijk voor iedereen een pizza wil maken, ongeacht de voorkeuren. “Daarom zijn de vegetarische kip en shoarma 100% vrij van ingrediënten van dierlijke oorsprong en kunnen daarom ook als los ingrediënt worden toegevoegd op de vier vegan pizza’s die al op het menu staan,” aldus Robinson. De vegetarische en veganistische pizza’s maken inmiddels een belangrijk onderdeel uit van de omzet van Domino’s. Werden er in 2016 nog 1,9 miljoen vegetarische en veganistische pizza’s gebakken, nu is dat met 105% gestegen naar 4 miljoen. Inmiddels bevat 21% van alle bestellingen een vegetarische pizza, zo laat de pizzabezorgdienst weten. Domino’s is partner Week zonder Vlees Vanwege het succes van de vegetarische pizza’s is Domino’s ook partner geworden van de Nationale Week Zonder Vlees, die van 9 t/m 15 maart wordt gehouden. Communicatiemanager Marianne Kemps van Domino’s daarover: “Met onze deelname willen we laten zien dat het heel gemakkelijk is om een dag geen vlees eten. Ook als je wilt bestellen kun je vlees laten staan“. De vegetarische en veganistische pizza’s zijn bij alle 290 vestigingen verkrijgbaar. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Domino’s opent eerste half jaar 2021 twintig nieuwe winkels

Formulenieuws – Domino’s Nederland gaat in de eerste helft van 2021 twintig nieuwe vestigingen openen. Belangrijke reden daarvoor is de enorme groei in het aantal bezorgmaaltijden. Naast nieuwe vestigingen, zet de keten dit jaar ook in op meer variatie binnen haar menu en verdere verduurzaming van het bedrijf.

Lees bericht


Domino’s ondertekent partnerships in dierenwelzijn

Formulenieuws - Domino’s Pizza Enterprises, heeft een Europees partnership gesloten met dierenwelzijn organisatie CIWF (Compassion In World Farming). Met deze samenwerking zet de keten een volgende stap in het verbeteren van de leefomstandigheden van dieren. De pizzaketen tekent ook het Better Chicken Commitment.

Lees bericht


Domino’s wil 15% vrouwelijke franchisers in 2023

Formulenieuws –Domino’s wil meer vrouwelijke franchisers hebben. De pizzaketen geeft aan in 2023 15 procent vrouwelijke ondernemers te willen hebben. Om dat te bereiken wordt gestart met het aantrekken van vrouwelijke pizzabezorgers, want 90% van de pizzabezorger wordt uiteindelijk franchiser.

Lees bericht

Domino’s start veiligheidsactie ‘ik heb niks op zak’

Formulenieuws – Domino’s Pizza gaat aandacht vragen voor de veiligheid van maaltijdbezorgers tijdens de Week van de Veiligheid. Met de campagne ‘Ik heb niks op zak’ wil de pizzaketen duidelijk maken dat er bij de maaltijdbezorgers niks te halen valt, omdat bezorgers vrijwel niet meer met contant geld op pad zijn.

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid