Dry Aged Biet Chefs Club gaat de 'gedroogde biet' promoten


V.l.n.r. Geert-Jan Vaartjes (Oan Tafel/Restaurant Ode), Gijs Kemmeren (Restaurant Vannu) en Yannick Roodhof (Restaurant Sukerieje). Yornie van Dijk ontbreekt op de foto / Foto bij: Charlotte Mauritz – Annonce Management

Actie - Dinsdag 8 juli is de Dry Aged Biet Chefs Club gelanceerd. De club is een samenwerking tussen vier chefs, die de dry aged biet willen gaan promoten binnen foodservice.

De Dry Aged Biet is een vernieuwend product ontwikkeld door Gijs Kemmeren, de founder van deze bijzondere biet. Door een zorgvuldig gecontroleerd rijpingsproces, vergelijkbaar met de technieken gebruikt voor dry aged vlees, ontstaat er een bijzondere, bijna ossenhaas-achtige, structuur. Samen met de chefs Yornie van Dijk, Geert-Jan Vaartjes en Yannick Roodhof hebben zij de Dry Aged Biet Chefs Club opgericht om dit product nu te gaan promoten.

Het product is veelzijdig en kan zowel ingezet worden in de reguliere keuken als in de vegetarische en vegan keuken. Het gebruik is vrij eenvoudig, aan de biet wordt alleen een snufje zeezout toegevoegd. De bieten die gebruikt worden, komen van de Flevolandse gronden en zijn 100% biologisch.

Campagne

De lancering van de Dry Aged Biet Chefs Club is de start van een campagne gericht op de promotie van de Dry Aged Biet binnen de horeca- en foodservicesector. De leden van de Chefs Club willen andere chefs inspireren en informeren over de culinaire mogelijkheden van de Dry Aged Biet en hen aanmoedigen dit oer Hollandse product op te nemen in hun menu's. De Dry Aged Biet is verkrijgbaar bij partners Rungis en HANOS.

Eind september zal er een Oogstfeest georganiseerd worden op de boerderij in Zeewolde om chefs kennis te laten maken met de Dry Aged Biet.

Bron: Dry Aged Biet Chefs Club/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Bracamonte Convenient Kitchen koopt StarCuisine

Overname - StarCuisine, de specialist in ultraverse gemaksmaaltijden en foodserviceoplossingen, komt volledig in handen van Bracamonte Convenient Kitchen. De overname betekent een aanzienlijke versterking van Bracamonte in retail en foodservice.

Lees bericht


60-jarige SIAL Paris komt met speciaal programma

Vakbeurzen – Al meer dan 60 jaar verenigt SIAL Paris professionals van over de hele wereld om de laatste ontwikkelingen in de foodindustrie te bespreken. Als een traditionele ontmoetingsplaats en netwerkevenement, ondersteunt SIAL bedrijven bij het delen van kennis, het opdoen van nieuwe inzichten en het creëren van waardevolle connecties. In 2024 belooft SIAL Paris, die van 19 tot en met 23 oktober wordt...

Lees bericht


FSIN-rapport geeft inzage waar groei zit bij biologisch in de horeca

Rapport - Op donderdag 30 mei vond het congres over kansen en uitdagingen voor biologische producten in de horeca plaats. Het FoodService Instituut Nederland (FSIN) en The Food Research Company hebben voor het Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit onderzocht hoe biologische producten beter afgezet kunnen worden in de horeca.

Lees bericht


Maxxam in zee met PS in foodservice voor impactmeting

Samenwerking - Maxxam, de grootste inkoopvereniging in de Nederlandse food-/out-of-home markt, en PS in foodservice hebben een vergaande samenwerking aangekondigd. De samenwerking is gericht op het bevorderen van duurzaamheid binnen de branche door het implementeren van de PS Impact score, een initiatief dat leveranciers op efficiënte wijze helpt bij het delen van duurzaamsheidsdata.

Lees bericht

Private Labelbeurs PLMA vult negen RAI-hallen met food

Vakbeurzen - Ruim 2.950 exposanten uit 70 landen gaan op 28 en 29 mei de beurshallen vullen van de RAI in Amsterdam. Negen hallen van het Amsterdam Convention Centre worden in beslag genomen door de foodbedrijven. De PLMA is daarmee de grootste foodvakbeurs in Nederland.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid