Duizendste elektrische bezorgwagen van Picnic de weg op


Websuper - Online supermarkt Picnic heeft vandaag het duizendste elektrische wagentje de weg opgestuurd. De wagentjes zijn speciaal voor Picnic ontworpen en gingen in 2015 voor het eerst de weg op. Het duizendste wagentje gaat vandaag in Utrecht de weg op.

De mijlpaal maakt de online supermarkt ook koploper op het gebied van duurzame stadslogistiek, zo laat het bedrijf weten. De wagentjes reden tot nu toe ruim 12 miljoen elektrische kilometers, waarmee 1,7 miljoen kilo CO2 is bespaard. De meeste wagentjes rijden momenteel in de regio Rijnmond . Daar rijden er nu in totaal 120.

Verbeteringen

De wagentjes, ook wel electric Picnic vehicle (ePv) genoemd, kenmerken zich door de efficiënte route die zij rijden en door hun smalle omvang die geen verkeershinder veroorzaakt. Het hele bezorgproces is gedigitaliseerd, ook belading en routeplanning zijn optimaal gecoördineerd. In de loop van de tijd zijn steeds verbeteringen doorgevoerd. Zo is de ePv iets ruimer geworden, waardoor er nu vier lagen kratten in passen. Door de extra laag kunnen er in totaal 24 kratten met boodschappen mee. Ook de stabiliteit van de wagentjes is verbeterd

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Flink opent nieuwe locaties in Amsterdam

Bezorgdienst - Boodschappenbezorger Flink heeft een nieuwe locatie geopend aan de Weesperstraat 61 in Amsterdam. Het is de eerste locatie van Flink in de Amsterdamse binnenstad. De komende maanden zal Flink meerdere nieuwe locaties in Amsterdam openen.

Lees bericht

Internationale inkoopclub Jumbo breidt verder uit

Inkoop - Everest en Epic Partners, de inkooporganisaties waar Jumbo zich vorig jaar bij heeft aangesloten, heeft een nieuw lid: Aura Retail. Onder die vlag kopen de Franse retailers Intermarché, Auchan en Casino in. Daarmee wordt de inkoopmacht van Everest en Epic Partners aanzienlijk versterkt. Dit meldt vakmedium FoodPersonality.

Lees bericht


Leonidas uitblinker op waardestrategie ‘beste product’

Onderzoek - Leonidas-klanten geven deze chocolaterie van alle foodretailers de hoogste score op de waardestrategie ‘beste product’. Uw Slager en Ekoplaza volgen op de tweede en derde plaats. Dit blijkt uit Uitblinkers Foodretail van specialist in online marktonderzoek Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders.

Lees bericht




© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid