Dunkin’ wil groeien in aantal locaties en eetmomenten


Dunkin’ wil meer eetmomenten bedienen en komt met een Donut Pizza

Formulenieuws - Dunkin’ bestaat zes jaar in Nederland en wil groeien in aantal locaties en zet daarom in op meerdere eetmomenten op een dag. De donutketen breidt daarom het assortiment uit en komt voor het avondmoment met de Dunkin’ Pizza with Donut Dough.

De Amerikaanse donut- en koffiespecialist heeft inmiddels meer dan zeventig vestigingen in Nederland en vijfentwintig in België. De aankomende jaren staan in het teken van groei met een uitbreiding van het assortiment voor lunch met bakery items. Om het avondmoment in te vullen introduceert Dunkin’ daarom een pizza gemaakt van donut deeg. Tijdens de lancering wordt er gestart met een klein assortiment om de reacties te peilen van de consument. Afhankelijk van die reacties wordt het assortiment mogelijk uitgebreid tot een volledig pizza concept.

Bij Dunkin’ ligt de voornaamste focus nog steeds op koffie. Na de uitbreiding van lunch middels sandwiches en tosti’s komt er nu ook voor de avond een product bij. Roberto Fava, woordvoerder van Dunkin’ Nederland, in een toelichting: “Na meer dan twee jaar van ontwikkelen lanceren wij binnenkort met gepaste trots deze Donut Pizza op de Nederlandse markt. De combinatie van donut deeg, Italiaanse tomatensaus en mozzarella maken het een unieke belevenis”.

Flagshipstore

Dunkin’ opende de afgelopen weken drie nieuwe vestigingen in Tilburg, Zaandam en Delft. Op 6 april opent Dunkin’ een Flagshipstore van ruim 350 vierkante meter in Venlo. Dit is de grootste Dunkin’ winkel van Europa.

Bron: Dunkin’/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Donutketen Dunkin’ in Nederland failliet verklaard

Formulenieuws - De donut- en koffieketen Dunkin' is in Nederland failliet verklaard. Dat melden verschillende partijen. De keten, die momenteel ongeveer vijftig vestigingen in Nederland heeft, blijft voorlopig open. De curator onderzoekt momenteel hoe de keten kan worden voortgezet.

Lees bericht



SUNT bananenbrood en donuts populair bij Sodexo

Catering – De bedrijfsrestaurants van Sodexo Nederland zijn tegenwoordig voorzien van de single slice bananenbrood en donuts Lemon Poppyseed en Caramel Pecan van SUNT. Volgens de cateraar zijn de producten populair onder de gasten door de smaak. Dat deze producten ook nog de enorme verspilling van bananen tegengaan is extra winst.

Lees bericht

Mark Hanemaaijer verruilt Unilever voor Europastry

Persoonlijk - Mark Hanemaaijer verruilt Unilever na 12 jaar om aan de slag te gaan bij Europastry als directeur Sales & Marketing Central Europe. Hanemaaijer werkte de afgelopen vijf jaar als directeur Out-of-Home. Daarvoor werkte Hanemaaijer voor de retail binnen Unilever, zo was hij onder meer verantwoordelijk voor de introductie van het Unilever-assortiment bij Aldi en Lidl.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid