Dunkin’ wil groeien in aantal locaties en eetmomenten
Formulenieuws - Dunkin’ bestaat zes jaar in Nederland en wil groeien in aantal locaties en zet daarom in op meerdere eetmomenten op een dag. De donutketen breidt daarom het assortiment uit en komt voor het avondmoment met de Dunkin’ Pizza with Donut Dough.
De Amerikaanse donut- en koffiespecialist heeft inmiddels meer dan zeventig vestigingen in Nederland en vijfentwintig in België. De aankomende jaren staan in het teken van groei met een uitbreiding van het assortiment voor lunch met bakery items. Om het avondmoment in te vullen introduceert Dunkin’ daarom een pizza gemaakt van donut deeg. Tijdens de lancering wordt er gestart met een klein assortiment om de reacties te peilen van de consument. Afhankelijk van die reacties wordt het assortiment mogelijk uitgebreid tot een volledig pizza concept.
Bij Dunkin’ ligt de voornaamste focus nog steeds op koffie. Na de uitbreiding van lunch middels sandwiches en tosti’s komt er nu ook voor de avond een product bij. Roberto Fava, woordvoerder van Dunkin’ Nederland, in een toelichting: “Na meer dan twee jaar van ontwikkelen lanceren wij binnenkort met gepaste trots deze Donut Pizza op de Nederlandse markt. De combinatie van donut deeg, Italiaanse tomatensaus en mozzarella maken het een unieke belevenis”.
Flagshipstore
Dunkin’ opende de afgelopen weken drie nieuwe vestigingen in Tilburg, Zaandam en Delft. Op 6 april opent Dunkin’ een Flagshipstore van ruim 350 vierkante meter in Venlo. Dit is de grootste Dunkin’ winkel van Europa.
Bron: Dunkin’/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Bijna kwart haalt bestelling bij koffie- of lunchketen af
Onderzoek - Bezoekers van koffie- of lunchketens halen bijna een kwart (24%) van de bestellingen af. Het vaakst bestaat de bestelling uit eten én drinken (47%). En Dunkin’ is populairder onder jongvolwassenen dan onder oudere leeftijdsgroepen.
Lees berichtCurator bereikt doorstart met Dunkin’
Formulenieuws – Er komt een doorstart voor Dunkin’. Dat meldt curator Derk van Geel maandag 4 november Het bedrijf komt weer terug in handen van Dunkin' oprichter Nabil Besali in Nederland.
Lees berichtDonutketen Dunkin’ in Nederland failliet verklaard
Formulenieuws - De donut- en koffieketen Dunkin' is in Nederland failliet verklaard. Dat melden verschillende partijen. De keten, die momenteel ongeveer vijftig vestigingen in Nederland heeft, blijft voorlopig open. De curator onderzoekt momenteel hoe de keten kan worden voortgezet.
Lees berichtBaker & Baker introduceert Côte d’Or muffins & donuts
Introductie - De Europese fabrikant van bakkerijproducten Baker & Baker introduceert muffins en donuts van het merk Côte d'Or. Vanaf september zijn de muffins en donuts in de Benelux verkrijgbaar bij een aantal retailers en foodservicebedrijven.
Lees berichtSUNT bananenbrood en donuts populair bij Sodexo
Catering – De bedrijfsrestaurants van Sodexo Nederland zijn tegenwoordig voorzien van de single slice bananenbrood en donuts Lemon Poppyseed en Caramel Pecan van SUNT. Volgens de cateraar zijn de producten populair onder de gasten door de smaak. Dat deze producten ook nog de enorme verspilling van bananen tegengaan is extra winst.
Lees berichtMark Hanemaaijer verruilt Unilever voor Europastry
Persoonlijk - Mark Hanemaaijer verruilt Unilever na 12 jaar om aan de slag te gaan bij Europastry als directeur Sales & Marketing Central Europe. Hanemaaijer werkte de afgelopen vijf jaar als directeur Out-of-Home. Daarvoor werkte Hanemaaijer voor de retail binnen Unilever, zo was hij onder meer verantwoordelijk voor de introductie van het Unilever-assortiment bij Aldi en Lidl.
Lees bericht