EAS laat laatste ontwikkelingen zien in leisure


Beurzen - De IAAPA, de International Association of Amusement Parks and Attractions, bestaat dit jaar precies 100 jaar. De jaarlijkse beurs Euro Attractions Show (EAS) krijgt daarom een feestelijk tintje. Het vakevent wordt voor de derde keer in Amsterdam van 25 tot en met 27 september in Amsterdam gehouden en zal groter zijn dan ooit. Het is de veertiende keer dat de driedaagse beurs wordt gehouden. Niet altijd op dezelfde locatie, maar dit keer toevallig weer in Amsterdam. Internationaal gezien geldt de beurs als het platform om bij te praten en de nieuwste ontwikkelingen door te nemen op het gebied van attractie- en recreatieparken. De IAAPA verbreedt zich in dat opzicht ook steeds meer. Nieuwe partijen die zich aansluiten zijn bijvoorbeeld muziekfestivals, zoals Tomorrowland. Belangrijke ontwikkelingen in de recreatiewereld zijn de toename van intellectual property (het gebruik van karikaturen en andere bekende figuren, red.) in de leisure, nieuwe technologieën als virtual reality in achtbanen, indoorruimten en andere attracties) en retailtainment, de ontwikkeling waarbij verkregen dagkaarten voor attracties steeds meer zijn gekoppeld aan boodschappen of andere winkelpromoties. Daarnaast werd tijdens een persbijeenkomst in attractiegebouw ‘This is Holland’ door woordvoerder Jakob Wahl van IAAPA ook gesproken over de verdere consolidatie in de attractie-industrie door de grote partijen. EAS-beurs Volgens cijfers van IAAPA gaat de leisurebranche de komende jaren fors investeren in nieuwe attracties. De nederlandse partijen zoals de Afteling en Toverland laten zich niet onbetuigd en gaan de komende jaren ook fors investeren in nieuwe attracties, maar ook in verblijfsaccommodatie. De miljoenen investeringen van alle afzonderlijke internationale attractieparken vlogen om tafel. Het laat zien dat de sector niet alleen in de afgelopen periode fors is toegenomen, maar vertrouwen heeft in de toekomst. Jaarlijks bezoeken er in Europa zo’n 150 miljoen gasten een attractiepark. Alleen de top 50 al, waaronder ook de Efteling behoort, ontvangen al zo’n 36 miljoen bezoekers, aldus Wahl. Veel van deze ontwikkelingen zijn te zien of worden besproken op de aankomende EAS-beurs in de Amsterdamse RAI, die van 25 tot en met 27 september wordt gehouden. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Attractiepark Toverland wil 19 mei heropenen

Leisure – Attractiepark streeft ernaar om op 19 mei weer open te gaan. Die datum is in overleg met gemeente Horst aan de Maas vastgesteld. De opening betekent wel dat er van tevoren gereserveerd moet worden voor een bezoek. De datum is tevens de verjaardag van het attractiepark.

Lees bericht


Efteling opent vernieuwd restaurant Fabula

Leisure – Gelijktijdig met de opening van een nieuwe attractie heeft de Efteling ook een nieuw restaurant geopend. Het attractiepark veranderde daarvoor het oude zelfbedieningsrestaurant Octopus in Restaurant Fabula. Het restaurant dat vlak bij de uitgang zit richt zich qua assortiment op de wereldkeuken. De nieuwe horecagelegenheid kent ook een afdeling voor de koude dranken en kleine hapjes met de naam...

Lees bericht

Efteling-bezoeker kan voortaan eten bestellen via de app

Leisure – Bezoekers van De Efteling kunnen voortaan via de app hun eten en drinken bestellen. Het gaat vooralsnog om een test. Met de nieuwste Efteling-app kunnen bezoekers frietjes, snacks en drankjes bestellen en betalen, en het tijdstip bepalen waarop deze kunnen worden afgehaald bij de horecalocatie ‘De Hongerige Machinist’. De al bestaande app heeft voor het bestellen en betalen van...

Lees bericht


Omzet La Place stijgt eerste half jaar met 30%

Omzetcijfers - De omzet van La Place steeg in het eerste halfjaar met 30% naar € 78,5 miljoen, onder meer dankzij de opening van zes nieuwe restaurants in binnen- en buitenland. Zowel Jumbo als La Place geven aan dat zij een toenemende behoefte aan gemak en ontzorging zien bij hun klanten, alsmede een groeiende belangstelling voor gezond en lekker eten. Jumbo Groep Holding...

Lees bericht

La Place-locatie in Efteling ingericht conform nieuwe franchisemodel

Leisure - Olaf Vugts, creatief directeur van attractiepark de Efteling en Jeffrey Jansen, commercial director van restaurantformule La Place, hebben eind juli de deuren geopend van ‘De Vrolijke Noot’, de La Place-vestiging op de Efteling. Een restaurant dat bewust anders dan anders is van andere La Place vestigingen. De Vrolijke Noot heeft een aantal afwijkingen ten opzichte van het bestaande...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid