Een derde van de Nederlanders gaat online kerstdiner bestellen


Groothandel - Veel mensen bestelden afgelopen maanden al eten bij lokale restaurants. Maar nu de lockdown van kracht is, blijkt dat een derde van de Nederlanders ook het kerstdiner online gaat bestellen dit jaar. Op dit moment zijn er al ruim 700 restaurants met kerstmenu’s te vinden op bestelkerst.nl.

Om de lokale horeca te steunen tijdens kerst is Makro het initiatief #bestelkerst gestart. Hiermee worden restaurants opgeroepen om zich gratis aan te melden en hun kerstmenu’s te delen op www.bestelkerst.nl. Via dit landelijke platform kan er dan thuis kerst besteld worden bij deze lokale restaurants. Dit jaar wordt het de grootse kerst thuis ooit, laat de groothandel weten. En met het #bestelkerst - initiatief wordt er bijgedragen aan de zichtbaarheid van de horeca en promotie van thuis kerst bestellen.

#bestelkerst

Horecaondernemers kunnen gratis hun restaurant met kerstaanbod aanmelden en een groter bereik creëren voor hun kerstmenu’s. ‘Wij hebben ons aangemeld voor #bestelkerst om meer bereik te krijgen voor ons kerstmenu bij mensen die ons nog niet kennen,’ vertelt Ewald van Doorn van De Mobiele Eetheid in Zevenaar. Op dit moment zijn er al meer dan 700 restaurants met kerstmenu’s te vinden op www.bestelkerst.nl. Naar verwachting zullen de komende dagen er nog meer restaurants zich hierbij aansluiten en hun kerstmenu voor thuis aanbieden.

Bron: Makro/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws


{if '1' == '1'}

Jumbo presteert goed, het wachten is op La PLace

Cijfers - Jumbo doet op alle fronten goede zaken, alleen de coronamaatregelen blijven de La Place-restaurants parten spelen. De omzet over het eerste half jaar nam vrijwel volledig autonoom toe met 5,3% ten opzichte van eerste helft 2020 en kwam uit op €5,36 miljard. Een stijging met €268 miljoen. Omdat de groei van 5,3% hoger is dan de gemiddelde marktgroei in de sector van circa 5%,...

Lees bericht

{if '2' == '1'}

Jumbo gaat samenwerken met Makro in zakelijke markt

Samenwerking - Jumbo Supermarkten en foodservicegroothandel Makro bundelen vanaf deze maand hun krachten om zakelijke klanten van Jumbo beter te kunnen bedienen. Dat laten beide bedrijven maandag weten. Met de samenwerkingsovereenkomst worden bijna duizend artikelen uit het assortiment van Makro aan het zakelijke online winkelkanaal van Jumbo toegevoegd.

Lees bericht

{if '3' == '1'}

Sligro helpt klanten Slim Ondernemen

Interview - Met Slim Ondernemen helpt Sligro klanten meer uit hun zaak te halen. Hierbij gaat het om oplossingen op een breder vlak dan food alleen: denk aan rendement, personeel, loyaliteit en duurzaamheid. Volgens Dries Bögels (directeur Foodservice Nederland) en Hanna Polman (manager Customer Solutions) is dit nog maar het begin van de mogelijkheden die Sligro te bieden heeft. ...

Lees bericht



Makro staakt tijdelijke verkoop niet-food gerelateerde non-food

Groothandel – Makro heeft vandaag zelf besloten om tijdelijk te stoppen met de verkoop van non-food artikelen die niet-food gerelateerd zijn. De groothandel geeft aan kennis te hebben genomen van het publieke debat en wil zich solidair tonen met ondernemend Nederland. De zogenaamde ‘essentiële producten’ blijft Makro wel verkopen.

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid