Een tweede zaak willen openen in coronatijd
Horeca – Terwijl de meeste horecaondernemers bezig zijn hun omzetten weer op niveau te krijgen is ondernemer Bas van Heezik in Utrecht bezig geld in te zamelen voor een tweede locatie in Leidsche Rijn. Een nieuw horecaconcept dat de huiskamer moet worden van het nieuwe winkelcentrum.
Ondernemer Bas Van Heezik opende in 2018 Alan&Pims: een restaurant in Leidsche Rijn dat in 2019 bekroond werd tot ‘leukste restaurant van Utrecht’. Veel daarvan is te danken aan zijn vrouw Barbara, die het restaurant runt en voor velen het vertrouwde gezicht is van Alan&Pims, zo laat Van Heezik weten.
Authentiek
Dankzij Alan&Pims heeft het horecaechtpaar Leidsche Rijn en omgeving goed leren kennen. Ze hebben kunnen ervaren wat werkt en wat niet in dit relatief nieuwe winkelgebied. Daarbij viel het ook op dat er in Leische Rijn iets miste, namelijk een horecaconcept dat ervaren wordt als een huiskamercafé. Het zette Van Heezik aan tot de ontwikkeling van 'De Baron'. Een authentieke en toegankelijke zaak waar iedereen welkom is en waar je je gelijk thuis voelt. Voor koffie, lunch, borrel, diner, of een drankje aan de bar. Van Heezik: "Mensen een leuke tijd geven, een band opbouwen met vaste gasten: daar krijg ik echt energie van. Daarom wil ik eetcafé De Baron openen.”
Van Heezik wil de zaak financieren met behulp van crowdfunding. Ondanks de coronaperiode en alle horecabeperkingen loopt de campagne door. 51 investeerders hebben inmiddels meegedaan aan de campagne. De teller voor het benodigde bedrag staat inmiddels op 58% laat Van Heezik weten. Ook crowdfunding vraagt in deze tijden extra aandacht.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
IJscuypje wil uitbreiden met winkels en veganistisch roomijs
IJswinkel - Ambachtelijke ijsmaker uit Amsterdam: IJscuypje, is een crowdfunding gestart via CrowdAboutNow om te groeien met eigen winkels in Amsterdam, ook gaan zij een partnerschap aan met de Amsterdamse start-up IJsbaart om met veganistisch roomijs te starten.
Lees berichtCrowdAboutNow groeit 50% in eerste zes maanden
Financiering - Crowdfunding platform CrowdAboutNow, dat het kleinbedrijf financiert met behulp van hun klanten en fans, heeft in het eerste halfjaar van 2024 11 miljoen gefinancierd. Dit is een record voor het platform en een groei van 50% ten opzichte van vorig jaar. Dat meldt het financieringsplatform maandag in een bericht.
Lees berichtCulinaire streamingsdienst Cheflix zoekt nieuw groeigeld
Crowdfunding - Cheflix, het platform waar je kan leren koken van chefs, is een crowdfunding gestart via CrowdAboutNow om de groei te versnellen. De steamingdienst biedt kookvideo’s aan waarmee producten en gerechten leert koken van topchefs zoals Ron Blaauw en Alain Caron. De financiering wordt gebruikt voor de doorontwikkeling van de app, meer kookvideo’s en onder andere live...
Lees berichtCrowdAboutNow bereikt mijlpaal met 100 miljoen
Crowdfunding - CrowdAboutNow, het crowdfunding platform dat zich richt op het financieren van lokale ondernemers, heeft de mijlpaal bereikt van 100 miljoen. In totaal is er 100 miljoen geïnvesteerd in ondernemers die met het platform hun crowdfunding zijn gestart.
Lees berichtCacaofabriek Wild Child Cacao wil verduurzamen en groeien
Crowdfunding – De ambachtelijke chocolademakerij Wild Child Cacao in Amsterdam Noord wil nieuwe en duurzamere machines aanschaffen en groeien. De twee initiatiefnemers Eva Kuin en Malou Dronkers van de cacaofabriek zijn daarom en crowdfundingactie gestart om de benodigde 50.000 euro binnen te halen.
Lees berichtTweede editie Utrechts culinair festival ‘Bier und Wein am Rhein’
Foodfestival - In het weekend van 9 en 10 juli vindt de 2e editie van het culinair festival ‘Bier Und Wein Am Rhein’ (BUWAR) plaats in het park bij “Buiten Bij De Sluis” foodbar aan het Amsterdam Rijnkanaal in Leidsche Rijn. Het BUWAR festival wordt georganiseerd door een aantal lokale ondernemers.
Lees bericht