Eerste Coca-Cola-campagne sinds coronapandemie


Campagne - Coca-Cola lanceert vandaag voor het eerst sinds de start van de coronapandemie een nieuwe reclamecampagne. Het frisdrankbedrijf roept in de videospot ‘Open Like Never Before’ op tot ‘een beter normaal’.

De campagne is gebaseerd op de overtuiging dat we niet terug hoeven naar ‘normaal’: in plaats daarvan kunnen we vooruit, samen, de wereld veranderen – en beter maken. De campagne moet mensen inspireren meer open te staan en te genieten van wat we om ons heen hebben. Het begint met een manifest dat speciaal hiervoor is geschreven door de Britse spoken word-artiest George The Poe. Het is een oproep aan ons allemaal om ‘open te staan als nooit tevoren’ en te genieten van wat we om ons heen hebben. Juist ook de alledaagse dingen.

Sinds het begin van de lockdown heeft Coca-Cola wereldwijd de marketingactiviteiten tijdelijk stopgezet en energie en middelen ingezet daar waar hulp het hardst nodig was. Wereldwijd hebben The Coca-Cola Company, bottelpartners en The Coca-Cola Foundation meer dan 120 miljoen dollar gedoneerd voor dringende hulpverlening.

Daniela Depping, Marketing Manager Coca-Cola Nederland: “Open Like Never Before gaat uit van de gedachte dat we niet ‘terug’ hoeven naar de normale gang van zaken. In plaats daarvan kunnen we allemaal een stap vooruitzetten en de wereld niet alleen anders, maar ook beter maken. Laten we vooral lessen trekken uit deze periode. De campagne steekt ook onze horecapartners een hart onder de riem: hotels, cafés en restaurants die hun deuren weer openen na een tijd van grote uitdagingen. Zij vormden al die tijd het hart van onze samenleving.”

Bron: Coca-Cola/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Coca-Cola lanceert nieuw wereldwijd merkplatform ‘Real Magic’

Campagne - The Coca-Cola Company lanceert Real Magic: een nieuw wereldwijd merkplatform voor het Coca-Cola trademark. Het merk onthult daarnaast de ‘Hug’, een nieuw perspectief op het iconische Coca-Cola logo. De vernieuwingen worden ondersteund met de wereldwijde campagne ‘One Coke Away From Each Other’.

Lees bericht




Coca-Cola vernieuwt receptuur en etiket van Zero

Introductie - The Coca-Cola Company vernieuwt het recept voor Coca-Cola zero sugar. Door de aanpassing komt de smaak dichter bij de smaak van Coca-Cola original te liggen, volgens de producent. De nieuwe receptuur gaat gepaard met een nieuw ontwerp voor het Coca-Cola trademark.

Lees bericht


Chaudfontaine behaalt platinum AWS-certificaat

Duurzaam - De mineraalwaterbottelarij Chaudfontaine heeft het platinum certificaat voor duurzaam watermanagement behaald van Alliance for Water Stewardship (AWS). Het gaat om de hoogste score binnen dit certificaat voor duurzaam waterbeheer dat wereldwijd behaald kan worden.

Lees bericht

Coca-Cola brengt drankjes op de menukaart tot leven

Innovatie - Coca-Cola European Partners (CCEP) gaat drankjes op de menukaart tot leven brengen met augmented reality. Met ‘The Soda Experience’ voegt het bedrijf als eerste frisdrankproducent wereldwijd een AR beleving toe aan het serveren van drankjes in de horeca.

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid