Eerste eetbare chocolade pop-up in Nederland


Pop-up – Organisatie Fairtrade heeft op station Utrecht CS de eerste eetbare pop-up store van Nederland geopend. De tijdelijke winkel is een aanklacht tegen de uitbuiting van cacaoboeren. De bedoeling is dat de pop-up store in vier dagen tijd, namelijk vanaf vandaag tot vrijdag 21 november, wordt afgebroken en opgegeten om daarmee symbolisch het oneerlijke handelssysteem te doorbreken. Bekende Nederlanders als Tess Milne en Britt Scholte helpen hieraan mee. Cacaoboeren Volgens Fairtrade kleven er aan chocolade nog steeds bezwaren. Nog altijd krijgen boeren onvoldoende betaald om fatsoenlijk van te kunnen leven, aldus de organisatie en bovendien zijn er in Ghana en Ivoorkust ook nog eens zo’n 2,1 miljoen kinderen aan het werk. Presentatrice Veronica van Hoogdalem bezocht een aantal van die cacaoboeren, die digitaal worden voorgesteld aan de bezoekers van de pop-upstore. Oproep Via de pop-up roept Fairtrade consumenten op om voor Fairtrade chocolade te kiezen. Volgens Peter d’Angremond, directeur van Fairtrade Nederland is de pop-up ook een boodschap richting het bedrijfsleven. “Een eerste stap is over te stappen naar Fairtrade cacao. Van daaruit werken we samen toe naar een leefbaar inkomen voor cacaoboeren.” Bron: @FoodClicks Pop-up – Organisatie Fairtrade heeft op station Utrecht CS de eerste eetbare pop-up store van Nederland geopend. De tijdelijke winkel is een aanklacht tegen de uitbuiting van cacaoboeren. De bedoeling is dat de pop-up store in vier dagen tijd, namelijk vanaf vandaag tot vrijdag 21 november, wordt afgebroken en opgegeten om daarmee symbolisch het oneerlijke handelssysteem te doorbreken. Bekende Nederlanders als Tess Milne en Britt Scholte helpen hieraan mee. Cacaoboeren Volgens Fairtrade kleven er aan chocolade nog steeds bezwaren. Nog altijd krijgen boeren onvoldoende betaald om fatsoenlijk van te kunnen leven, aldus de organisatie en bovendien zijn er in Ghana en Ivoorkust ook nog eens zo’n 2,1 miljoen kinderen aan het werk. Presentatrice Veronica van Hoogdalem bezocht een aantal van die cacaoboeren, die digitaal worden voorgesteld aan de bezoekers van de pop-upstore. Oproep Via de pop-up roept Fairtrade consumenten op om voor Fairtrade chocolade te kiezen. Volgens Peter d’Angremond, directeur van Fairtrade Nederland is de pop-up ook een boodschap richting het bedrijfsleven. “Een eerste stap is over te stappen naar Fairtrade cacao. Van daaruit werken we samen toe naar een leefbaar inkomen voor cacaoboeren.” Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Take away Who Ayam start in Creative Valley Utrecht CS

Formulenieuws – Take away formule Who Ayam opent binnenkort de deuren aan de Smakkelaarshoek in Utrecht. Who Ayam is een nieuw horecaconcept met een focus op gezond en voedzaam comfort food. Het winkelpand waar de formule zich vestigt, is onderdeel van het multicomplex Creative Valley Utrecht CS, dat onderdeel uitmaakt van stationsgebied Oost.

Lees bericht


ISM is coronaperiode goed te boven gekomen

Vakbeurzen - De Internationale snack- en zoetwaren beurs ISM, die dit jaar weer in de vertrouwede periode van 28 tot en met 31 januari in Keulen werd gehouden, lijkt de afgelopen coronaperiode goed te hebben doorstaan. Weliswaar was de beurs kleiner dan de edities voor corona, maar deelnemers van de huidige editie waren goed te spreken over het aanbod en de kwaliteit...

Lees bericht

Nieuwe Julia’s zet bestelzuilen in en gaat pizza’s serveren

Formulenieuws – Zaterdag 2 december opende NS stations de nieuwe Julia’s op station Den Haag. Een tweede locatie opent donderdag 7 december op Utrecht Centraal. Met de komst van de nieuwe winkelsmet bestelzuilen wil NS nog beter inspelen op de wens en behoefte van de klant. Zo worden er ook pizza’s aan het assortiment toegevoegd.

Lees bericht

Eazie en Vegetarische Slager openen foodbar op Utrecht CS

Actie - De Vegetarische Slager en Asian Good foodbar Eazie openen gezamenlijk een tijdelijke Foodbar op Utrecht Centraal Station. Het doel is om de gasten van de locatie te inspireren om vaker te genieten van flexitarisch, vegetarisch of vegan eten. Als motto is daarom gekozen voor ‘Proef jij het verschil?’

Lees bericht


Tony’s Chocolonely lanceert chocobites Lil’Bits

Introductie – Tony's Chocolonely zoekt de categorie op van de chocobites en komt met Lil’Bits. Met een vijftal smaken gaat het merk, dat het streven heeft om alle chocolade vrij van kinderarbeid en moderne slavernij aan te bieden, de strijd aan met de M&M’s en Maltesers.

Lees bericht

Verkoop Fairtrade producten stijgt met 6%

Fairtrade - In 2022 steeg de verkoop van producten met het Fairtrade keurmerk op de Nederlandse markt met 6% ten opzichte van vorig jaar. In foodproducten was de stijging 8%. Als gevolg van deze volumestijging ontvingen boeren en arbeiders in Afrika, Latijns-Amerika en Azië een hogere Fairtrade premie. De premie lag in 2022 16% hoger dan het voorgaande jaar.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid