Eerste Fuze Tea van getrokken thee


De van thee getrokken Blueberry Jasmine smaak in duurzame verpakking

Introductie - Coca-Cola in Nederland introduceert de eerste Fuze Tea gemaakt van getrokken thee. Bovendien zit deze  Fuze Tea, in de smaak Blueberry Jasmine, ook in een verpakking van 100% gerecycled plastic.

De Fuze Tea Blueberry Jasmine is de eerste ijstheevariant van het bedrijf volgens een nieuwe recept. Later dit jaar worden alle varianten gemaakt van ‘getrokken thee’ in plaats van gedroogd thee-extract. Met de introductie wordt ingespeeld op de voorkeuren en wensen van de Nederlandse consument voor een breder aanbod in groene thee.

Naast de vernieuwde receptuur heeft Coca-Cola ook een volgende stap gezet richting duurzamere verpakkingen. Anouk van Huissteden, brand manager new beverages bij The Coca-Cola Company: "Alle PET-flessen van Fuze Tea zijn vanaf nu gemaakt van 100% gerecycled plastic (rPET). De van origine groene verpakkingen - alle Fuze Tea Green Tea varianten - zijn nu ook transparant van kleur. Door hiervoor te keizen, kunnen we op grote schaal en met een continue stroom transparant PET inzamelen en inzetten als grondstof voor nieuwe verpakkingen."

Coca-Cola maakt in Nederland ruim 26 miljoen Fuze Tea flessen per jaar van 100% gerecycled plastic. Hiermee wordt ruim een half miljoen kilo aan nieuw plastic bespaard en is er zo’n 40% minder CO2 uitstoot.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Duurzame innovaties Unilever en een nieuwe perfect serve bij Lipton op Horecava

Introducties - Unilever pakt op de Horecava groots uit met diverse introducties en een nieuwe perfect serve van het belangrijkste terrasmerk van Nederland. Voor de bezoekers van de horecabeurs is het welkom in de duurzame wereld van Lipton, een wereld vol beleving en innovatie. De Horecava is voor Unilever jaarlijks het evenement om klanten te spreken en te informeren over...

Lees bericht

TivoliVredenburg en Vrumona verlengen 20-jarige samenwerking

Leisure - TivoliVredenburg en Vrumona verlengen opnieuw hun samenwerking. In combinatie met Unilever is de al twintig jaar durende samenwerking, opnieuw met vijf jaar verlengd. In de nieuwe overeenkomt  staan het inspireren met frisdrank, productinnovatie en het tegengaan van plastic centraal. In een gezamenlijk toelichting geven de partijen aan dat nieuwe producten en aandacht voor non-alcoholische dranken de belangrijke speerpunten...

Lees bericht

Coca-Cola komt met plastic besparende KeelClip-verpakking

Verpakking – Coca-Cola Nederland heeft vandaag als eerste frisdrankenconcern ter wereld de introductie van de KeelClip aangekondigd. Het gaat om een kartonnen verpakking voor multipacks, blik, dat jaarlijks 350.000 kilo nieuw plastic gaat besparen. Coca-Cola in Nederland investeert ruim 14 miljoen euro in de fabriek in Dongen in een nieuwe bliklijn en verpakkingsmachine. De lijn moet vanaf volgend jaar in gebruik worden genomen,...

Lees bericht

Alle Chaudfontaine PET-flessen van 100% gerecycled plastic

Duurzaam - Alle plastic flessen van Chaudfontaine bestaan vanaf nu uit 100% gerecycled plastic (rPET). De frisdrankenfabrikant zet daarmee een belangrijke stap in het realiseren van circulaire verpakkingen en het terugdringen van het gebruik van nieuw plastic. Met het verduurzamen van 60 miljoen PET-flessen in Nederland, wordt er per jaar ruim 1,3 miljoen kilo nieuw plastic bespaard en vindt er 42 procent minder CO...

Lees bericht


Nieuwe Fuze Tea is zowel warm als koud te drinken

Frisdrank – De commercial wordt al vertoond; een nieuwe variant Fuze Tea voor de komende wintermaanden met een nieuwe smaak (zwarte thee, appel en  kaneel), maar... des te opvallender: de variant is zowel koud (onderweg) als warm (thuis op de bank) te drinken. Hierdoor kunnen de ijstheeliefhebbers het drankje in een mok in de magnetron opwarmen en er ook warm van...

Lees bericht

Lipton vanaf 2020 volledig over op 100% gerecycled plasticflessen

Frisdranken – Lipton wil volgend jaar alle 60 miljoen plastic flessen van het merk van 100% gerecycled plastic en volledig recyclebaar maken. Dat maakte het bedrijf bekend bij de jaarbijeenkomst van het FNLI. Het verduurzamen van verpakkingen sluit aan bij de duurzaamheidsstrategie van Lipton, waarbij het merk de ambitie heeft om uiteindelijk volledig circulair te worden. De nieuwe flessen worden gemaakt van het...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid