Eerste nieuwe La Place in 2020 bij foodcourt A28


La Place op het nieuwe foodcourt in Harderwijk aan de A28 heeft nu ook een Take Away

Formulenieuws – La Place opende vanochtend in Harderwijk de eerste nieuwe La Place van 2020. Na het sluiten van de elf restaurantvestigingen binnen het failliete warenhuis Hudson’s Bay was deze nieuwe locatie weer een lichtpuntje en een mooie start van het nieuwe jaar. Ook omdat het pand volledig nieuw kon worden neergezet.

De vestiging van La Place maakt onderdeel uit van een nieuw aangelegd foodcourt langs de A28, dat bijna geheel voltooid is. Geheel in stijl met de omgeving is het foodcourt ruim en landelijk opgezet. Ook de verschillende fastfood-formules op het terrein zoals KFC en Burger King hebben net als La Place voorschriften gekregen waaraan de gebouwen moeten voldoen. In combinatie met een klimtoren en doolhof voor kinderen - dat nog moet worden aangelegd - en een onbemand tankstation heeft het terrein alle voorzieningen voor een recreatieve tussenstop. En niet alleen met de auto, maar ook met de fiets, want de omgeving kent de nodige uitgestippelde fietsrouten. En ook op die groep wordt inespeeld.

Open karakter

De nieuwe La Place kent de bestaande herkenbare elementen van een regulier La Place-restaurant. Maar het open karakter van het pand en de wijze waarop de verschillende elementen zijn geplaatst geeft de totale inrichting toch iets vernieuwends. Veel aandacht is er voor de versuitstraling van zowel de warme gerechten als de belegde broodjes en salades. Hoe het assortiment er definitief uit komt te zien is nog even bekijken volgens de bedrijfsleider: “We kunnen altijd kiezen uit verschillende gerechten, gemaakt van seizoensproducten, maar het is op elke locatie toch altijd weer kijken wat goed loopt.”

Huiselijk

De locatie heeft zowel een flink aantal zitplaatsen binnen als ook een ruim terras. Binnen het restaurantgedeelte zijn ook verschillende hoekjes gecreëerd. Zo is er een speelhoek voor kinderen en een loungegedeelte bij de open haard. Doordat het pand moest voldoen aan bepaalde bouwvoorschriften is het plafond hoog, waardoor de ruimte van het zitgedeelte, maar ook de keuken zeer ruimtelijk is. In combinatie met de natuurlijke materialen, heeft het restaurant daardoor een huiselijke uitstraling. Dat werd ook direct gesignaleerd door een groep fietsers van wat oudere leeftijd: “Het is buiten nog helemaal niet klaar, maar binnen voel je je direct op je gemak.”

Bron: @FoodClicks

Huiselijk hoekje bij de open haard
Zowel binnen als buiten zitplaatsen
De pizzaoven staat direct bij de ingang
Bestedingen aan duurzaam voedsel zijn afgelopen jaar met 52% gestegen in foodservice

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Bas Roelofs volgt Eric Bras op bij Signature Foods

Persoonlijk - Erik Bras gaat terugtreden als ceo van Signature Foods, een bedrijf met de merken Johma, Heks’nkaas en Topking in Nederland. Begin volgend jaar zal hij worden opgevolgd door Bas Roelofs en Herman de Boer als cfo. Dat meldt FoodPersonality op basis van een brief van Bras aan relaties.

Lees bericht



Jumbo wil ‘anders werken’ met minder mensen

Supermarkt - In het voorjaar van 2024 kondigde Jumbo Supermarkten de plannen aan voor het aanpassen van haar kantoororganisatie, waar een andere manier van werken een belangrijk onderdeel van is. Deze ontwikkeling is onderdeel van de ingeslagen koers ‘Jumbo zoals Jumbo bedoeld is’ wat focust op de unieke kenmerken waarmee het familiebedrijf groot en succesvol is geworden. De organisatie wordt optimaler...

Lees bericht



Coveniencestore Beej Benders in Venlo sluit de deuren

Conveniencestore - Beej Benders, het spraakmakende ‘blurringconcept’ van Jumbo-ondernemer Geert Benders stopt ermee. De vestiging aan het Nolensplein in Venlo sluit eind deze maand de deuren na acht jaar pionieren. Als merk blijft Beej Benders vooralsnog wel bestaan. Dat meldt vakmedium FoodPersonality voor de retail.

Lees bericht




© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid