Eerste nieuwe La Place in 2020 bij foodcourt A28


La Place op het nieuwe foodcourt in Harderwijk aan de A28 heeft nu ook een Take Away

Formulenieuws – La Place opende vanochtend in Harderwijk de eerste nieuwe La Place van 2020. Na het sluiten van de elf restaurantvestigingen binnen het failliete warenhuis Hudson’s Bay was deze nieuwe locatie weer een lichtpuntje en een mooie start van het nieuwe jaar. Ook omdat het pand volledig nieuw kon worden neergezet.

De vestiging van La Place maakt onderdeel uit van een nieuw aangelegd foodcourt langs de A28, dat bijna geheel voltooid is. Geheel in stijl met de omgeving is het foodcourt ruim en landelijk opgezet. Ook de verschillende fastfood-formules op het terrein zoals KFC en Burger King hebben net als La Place voorschriften gekregen waaraan de gebouwen moeten voldoen. In combinatie met een klimtoren en doolhof voor kinderen - dat nog moet worden aangelegd - en een onbemand tankstation heeft het terrein alle voorzieningen voor een recreatieve tussenstop. En niet alleen met de auto, maar ook met de fiets, want de omgeving kent de nodige uitgestippelde fietsrouten. En ook op die groep wordt inespeeld.

Open karakter

De nieuwe La Place kent de bestaande herkenbare elementen van een regulier La Place-restaurant. Maar het open karakter van het pand en de wijze waarop de verschillende elementen zijn geplaatst geeft de totale inrichting toch iets vernieuwends. Veel aandacht is er voor de versuitstraling van zowel de warme gerechten als de belegde broodjes en salades. Hoe het assortiment er definitief uit komt te zien is nog even bekijken volgens de bedrijfsleider: “We kunnen altijd kiezen uit verschillende gerechten, gemaakt van seizoensproducten, maar het is op elke locatie toch altijd weer kijken wat goed loopt.”

Huiselijk

De locatie heeft zowel een flink aantal zitplaatsen binnen als ook een ruim terras. Binnen het restaurantgedeelte zijn ook verschillende hoekjes gecreëerd. Zo is er een speelhoek voor kinderen en een loungegedeelte bij de open haard. Doordat het pand moest voldoen aan bepaalde bouwvoorschriften is het plafond hoog, waardoor de ruimte van het zitgedeelte, maar ook de keuken zeer ruimtelijk is. In combinatie met de natuurlijke materialen, heeft het restaurant daardoor een huiselijke uitstraling. Dat werd ook direct gesignaleerd door een groep fietsers van wat oudere leeftijd: “Het is buiten nog helemaal niet klaar, maar binnen voel je je direct op je gemak.”

Bron: @FoodClicks

Huiselijk hoekje bij de open haard
Zowel binnen als buiten zitplaatsen
De pizzaoven staat direct bij de ingang
Consument zoekt meer en meer gemak de komende jaren

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Groei La Place helpt Jumbo doorbreken omzetgrens van €10 miljard

Formulenieuws - Jumbo ligt nog steeds op koers om de grens van 10 miljard euro omzet te doorbreken. De groei in omzet van de La Place-restaurants, zit na  de coronasluitingen weer aardig in de lift en kan daarbij helpen. Daarnaast zet Jumbo als het gaat om de online-bestellingens en de La Place-restaurants volop in op bezorging.

Lees bericht


Valora Food Service Duitsland vergroot slagkracht management

Benoeming –  Valora Food Service Duitsland, het moederbedrijf van onder andere de BackWerk-formule, breidt het management uit met twee nieuwe leden. Dick de Vilder treedt toe en krijgt de algehele verantwoordelijkheid voor de BackWerk formule en Angelo Mans zal verantwoordelijk worden voor alle product gerelateerde zaken, van productontwikkeling tot supply chain management.

Lees bericht

La Place breidt thuisbezorging uit met Uber Eats

Formulenieuws – Na Thuisbezorgd.nl gaat La Place de thuisbezorging verder uitbreiden met Uber Eats. Voortaan is het mogelijk om alle producten en gerechten van La Place via het online bestelplatform Ubereats.com of de Uber Eats-app thuisbezorgd te krijgen.

Lees bericht




Jumbo scherpt strategie aan en vernieuwt topstructuur

Formulenieuws - Op basis van een uitgebreide strategische analyse heeft Koninklijke Jumbo Food Groep haar nieuwe Meerjarenplan geïntroduceerd met daarin een aanscherping van de koers. De nieuwe strategie is erop gericht de sterke positie van Jumbo verder uit te bouwen in zowel de winkels als online. Tegelijkertijd past het bedrijf haar topstructuur aan. Dat meldt de supermarktketen donderdag in...

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid