Eerste suikervrije frisdrankschap staat bij supermarkt Hoogvliet


Door de nieuwe combinatie GfK Panel Service en YouGov worden de aankopen van consumenten nog beter in kaart gebracht / Foto bij: Hoogvliet

Supermarkt – Supermarkt Hoogvliet is de eerste supermarktketen die een suikervrije frisdrankmeter heeft geplaatst. De schapmeter is een samenwerking met frisdrankenleverancier Vrumona.

De suikervrije frisdrankmeter kwam tot stand nadat managing director Evelien Sanders - de Boer van Vrumona in december vorig jaar een oproep had gedaan aan de supermarktsector welke supermarktketen als eerste het initiatief wilde oppakken. Supermarktketen Hoogvliet meldde zich direct en na amper 4 maanden is een suikervrij schap een feit in 7 pilotwinkels van Hoogvliet. Onder het motto '0% suiker, 100% genieten' is direct duidelijk welke frisdranken geen suiker bevatten en willen beide partijen de consument bewegen een gezondere keuze te maken.

Suikervrije frisdrank groeit overal, maar verdient ook aandacht van retailers en de horecasector om het nadrukkelijker te promoten in de strijd tegen suikerziekten en overgewicht.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Evelin Magnin nieuwe Marketing Director Vrumona

Benoeming - Evelien Magnin start per 1 september 2024 als nieuwe Marketing Director bij Vrumona.  Naast de dagelijkse leiding over alle marketing & merk communicatie activiteiten, geeft zij invulling aan de strategische positionering van het merken portfolio en de groeiambities van Vrumona. Evelien maakt deel ui van het Management Team onder leiding van Ilco Kwast.

Lees bericht



Pepsi komt met blauwe ‘Electric Blue’ cola

Introductie – Pepsi wil de cola-categorie opschudden met de lancering van een gloednieuwe, limited edition blauwe cola: Pepsi Electric. Na de rebranding van het merk eerder dit jaar en voortdurende smaakinnovatie binnen de markt, wil het colamerk met de nieuwe lancering inspelen op de voorkeuren van Generatie Z.

Lees bericht

Vrumona presenteert nieuw design Pepsi in grootse campagne

Campagne - Vrumona, licentiepartner van PepsiCo, introduceert het nieuwe design voor Pepsi in de grootste campagne ooit. Het wordt de eerste update in 14 jaar tijd. De nieuwe visuele identiteit wordt in meer dan 120 markten uitgerold, waaronder in Nederland. Bezoekers aan de Horecava beleefde de primeur van de nieuwe merkuitstraling.

Lees bericht


Sandra Vingerling nieuwe directeur Retail Vrumona

Benoeming - Sandra Vingerling start per 1 mei 2024 als nieuwe directeur Retail bij Vrumona, onderdeel van Royal Unibrew. Zij neemt de functie over van Arjen Reijnierse, die deze verantwoordelijkheid momenteel a.i. vervult. Vrumona kiest hiermee voor een interne opvolger.

Lees bericht

Vrumona introduceert drie Royal Club Mocktails

Introductie - Alcoholvrij is al een grote trend in zowel bier als sterke drank, maar het aanbod in frisdranken is nog beperkt. Vrumona speelt hier op in met de introductie van Royal Club Mocktails in de klassieke smaken Gin Tonic, Mojito en Ginger Mule. Zonder alcohol en zonder suiker.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid