Eerste suikervrije frisdrankschap staat bij supermarkt Hoogvliet


Het eerste suikervrije frisdrankschap, nu bij zeven Hoogvliet-supermarkten

Supermarkt – Supermarkt Hoogvliet is de eerste supermarktketen die een suikervrije frisdrankmeter heeft geplaatst. De schapmeter is een samenwerking met frisdrankenleverancier Vrumona.

De suikervrije frisdrankmeter kwam tot stand nadat managing director Evelien Sanders - de Boer van Vrumona in december vorig jaar een oproep had gedaan aan de supermarktsector welke supermarktketen als eerste het initiatief wilde oppakken. Supermarktketen Hoogvliet meldde zich direct en na amper 4 maanden is een suikervrij schap een feit in 7 pilotwinkels van Hoogvliet. Onder het motto '0% suiker, 100% genieten' is direct duidelijk welke frisdranken geen suiker bevatten en willen beide partijen de consument bewegen een gezondere keuze te maken.

Suikervrije frisdrank groeit overal, maar verdient ook aandacht van retailers en de horecasector om het nadrukkelijker te promoten in de strijd tegen suikerziekten en overgewicht.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Vrumona verwijdert één miljard suikerklontjes uit frisdranken

Frisdranken - Vrumona heeft eerder de belofte gedaan goed en gezond drinken voor iedereen mogelijk te maken. Daarom is het bedrijf sinds 2015 bezig om het suikergehalte in haar frisdranken sterk te verminderen. Die missie heeft geleid tot een belangrijk mijlpaal: tot nu toe zijn er één miljard suikerklontjes uit de totale portfolio verdwenen.

Lees bericht


Kapteijn: ‘Statiegeldregeling past bij duurzaamheidstrategie Vrumona’

Interview - De statiegeldregeling voor de kleine plasticflesjes en een aantal buitenhuislocaties gaat in per 1 juli aanstaande. Maar per 1 juni hebben consumenten al de mogelijkheid plastic flesjes in te leveren. Niet elke organisatie of ondernemer, die de verplichting heeft de flesje in te leveren, is er al klaar voor. En hoe zit dat bij de frisdrankproducten? Is een bedrijf als...

Lees bericht


7UP start zomercampagne ‘Sociable Food Moments’

Campagne - 7UP komt met een nieuwe campagne. Het frisdrankmerk van PepsiCo, dat in Nederland door Vrumona wordt gedistribueerd, wil in de campagne laten zien dat bij het hebben van meer vrijheid na de lockdowns, veranderende regelgeving en social distancing, de frisse smaak 7UP Free goed past.

Lees bericht




© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid