Eerste vegetarische aanbieder van vriesverse kindervoeding

Kindervoeding – Frootie, heet het bedrijf, dat als eerste 100% vegetarische vriesverse kindervoeding gaat brengen. De ondernemers Wania Pires (30) en Elvia Gonçalves (31) sturen de maaltijdenboxen al naar consumenten, kinderdagverblijven en horecagelegenheden, zo melden zij, maar zijn nu op zoek naar investeerders.
Frootie is de eerste aanbieder van Nederland die zich volledig focust op vegetarische kindervoeding. De oprichters mikken op de groep ouders, die het belangrijk vinden dat hun kinderen opgroeien met een gezonde levensstijl. Ook zij weten dat door de hectiek van de dag een verantwoorde keuze er wel eens bij inschiet en dat er gekozen wordt gemak in plaats van gezonde voeding. Pires: “Met Frootie bieden we gemak en gezonde gerechten. Wekelijks of maandelijks een box met gezonde vegetarische maaltijden aan de deur”.
Natuurlijk conserveren
Alle maaltijden worden in stoom bereid, dit zorgt ervoor dat alle vitamines en mineralen bewaard blijven. Na bereiding worden de maaltijden terug gekoeld en direct ingevroren. Dat is een natuurlijke manier van conserveren. “We werken met plantaardige ingrediënten, peulvruchten, noten, oliën en specerijen,” aldus Gonçalves. Frootie richt zich op kinderen vanaf 4 maanden tot 3 jaar.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Horeca gaat speeddaten met talenten
Horeca – Horecabedrijven gaan woensdag speeddaten met talenten. Vanwege het enorme aantal horecavacatures in Utrecht is het voor leerbedrijven van belang zichzelf op de juiste wijze in de kijker te spelen. En dat is precies wat de vertegenwoordigers van ruim 70 horecabedrijven uit de regio Utrecht aanstaande woensdag tijdens de jaarlijkse speeddate op het Horeca & Toerisme College in Nieuwegein zullen proberen
Lees berichtRestaurantplatforms Formitable en Zenchef bundelen krachten
Samenwerking - Het Amsterdamse groeiplatform voor restaurants Formitable en de Parijse ontwikkelaar van restauranttechnologie Zenchef gaan hun krachten bundelen. Door de samenwerking kunnen beide partijen efficiënter innoveren en hun eigen marktpositie in Europa verstevigen.
Lees berichtWestland Kaas neemt het merk ‘Kees’
Overname - Westland Kaas neemt het merk ‘Kees’ over en voegt hiermee een deels plantaardige variant op kaas aan haar portfolio toe. Westland heeft al een samenwerking met Those Vegan Cowboys, die vegan alternatieven ontwikkelen voor kaas.
Lees bericht11.100 horecabedrijven moeten definitieve NOW berekening nog aanvragen
Financieel - Werkgevers in de horeca- en cateringsector, die in de vier aanvraagperiodes tussen oktober 2020 en september 2021 gebruikmaakten van de NOW-regeling hebben in veel gevallen nog geen definitieve berekening van de NOW-regelingen aangevraagd. Het gaat om de NOW-aanvragen NOW 3.1, 3.2, 3.3 en 4. Zo’n 11.100 bedrijven hebben daarvoor nog een kleine maand de tijd. Om de bedrijven daarop te wijzen komt het UWV,...
Lees berichtTwee nieuwe horecaoplossingen bij Sligro: QR-bestellen en Tafel reserveren
Groothandel – Met oplossingen als QR-bestellen en Tafel reserveren wil Sligro een bijdrage leveren aan de problemen in de horeca. Stijgende kosten en het gebrek aan personeel, in combinatie met marges die onder druk staan, zorgen er voor dat het runnen van een rendabele horecazaak niet eenvoudig is.
Lees berichtSupermarkt-app Crisp en maaltijdbox De Krat gaan samen
Overname - App-only supermarkt Crisp en maaltijdbox De Krat gaan voortaan samen verder. Met de overname kan Crisp haar klanten een nog completere variatie aan gemaksopties bieden, zo laat Crisp weten. Door de overname kunnen de klanten niet alleen bij Crisp terecht voor de dagelijkse boodschappen, recepten en kant-en-klare maaltijden uit eigen keuken, maar ook kiezen voor een maaltijdbox met...
Lees bericht