Efteling zet meer in op duurzaamheid en plantaardig


De Efteling is al langer bezig om de bezoekers van het park aan te zetten tot een gezonder eetpatroon, zo werd ook eerder de 'betere keuze' ingezet

Leisure – Attractiepark De Efteling zet meer in op duurzaamheid en gaat meer plantaardige producten aanbieden. Zowel op het park als in de hotels en de resorts zijn de komende maanden vaker vegetarische opties te zien. Dat meldt website Loopings.

De Efteling start met vegetarische opties op verschillende locaties. Gesproken wordt van een pilot, maar de Efteling is net als veel andere parken in het kader van een Gezond Dagje Uit al langer bezig met het gezonder en duurzamer maken van het aanbod in de horeca.

Nieuw bij De Efteling is de plantaardige kroket bij snackpunt Frau Boltes Küche en het plantaardige ijs bij La Dame Blanche, de ijskraam in restaurant Het Witte Paard, meldt Looopings. Vorig jaar zomer was er al een verkooppunt te vinden van De Vegetarische Slager. De Nederlandse leverancier van vleesvervangers kreeg toen een eigen horecalocatie op het plein bij de Halve Maen en De Oude Tufferbaan in parkdeel Ruigrijk.

Vegetarisch menu

Nu zijn ook de hotels en resorts betrokken bij de pilot, weet de website te melden. Zo bestaat de lunch- en borrelkaart van De Gelagkamer, het barretje in het Efteling Hotel, momenteel volledig uit vegetarische opties. Alleen bij het diner, tussen 17.00 en 22.00 uur, zijn nog drie gerechten met vlees of vis te bestellen.

Klimaatneutraal

Net als veel andere bedrijven streeft ook het populaire attractiepark in Kaatsheuvel er naar om in 2030 klimaatneutraal te zijn. Het aanbieden van vleesloze producten past in die doelstelling. Maar ondanks die doelstelling blijft De Efteling kijken naar wat de bezoekers uiteindelijk willen. Daarom wordt ook gekeken op welke wijze andere stappen gezet kunnen worden. Bijvoorbeeld door duurzamer transport van goederen en producten in te zetten en producten van dichtbij te halen.

Bron: Looopings/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Merendeel hoger onderwijs draagt bij aan eiwittransitie

Onderwijscatering - Bijna alle Nederlandse universiteiten en hogescholen (88%) nemen maatregelen die bijdragen aan de eiwittransitie. Daarnaast heeft 41% een doelstelling opgesteld met betrekking tot meer plantaardig voedsel op de campus. Dat laat ProVeg weten na onderzoek in een nieuwsupdate.

Lees bericht


Karma Kebab opent vestiging in Amsterdam

Formulenieuws – Wat ooit als experiment op festival Lowlands begon in 2018 is nu uitgegroeid tot  echte foodformule. Naast de grote flagship-locatie in Utrecht is er nu een nieuw restaurant in Amsterdam geopend. En stappen naar het openen van meer locaties de komende jaren worden gezet.

Lees bericht

Eazie opent geheel vernieuwde vestiging in Dordrecht

Formulenieuws – Eazie heeft onlangs een vestiging nieuw heropend. The asian good food bar, zoals de formule wordt genoemd, wil de komende drie jaar groeien naar 50 vestigingen in Nederland. Voor dit jaar staan nog meerdere openingen in de planning, zo laat de franchisegever weten.

Lees bericht

Garden Gourmet komt met plantaardige witvis

Introductie - Garden Gourmet introduceert deze week zijn plantaardige alternatief voor witvis op de Nederlandse markt. Het plantaardige merk introduceert ‘Marine-Style Crispy Filet’ en ‘Marine-Style Crispy Nuggets’ en breidt hiermee zijn portfolio van plantaardige producten uit.

Lees bericht


Boermarke lanceert ‘Vairy’ en start in foodservice

Introductie - Na een succesvolle start in supermarkten introduceert Boermarke nu het volledige plantaardige assortiment in de foodservicesector, onder de naam ‘Vairy’. Boermarke verkoopt plantaardige kaas, yoghurt en ijs bij supermarkten in 24 Europese landen. Nu komen daar bedrijven uit de foodservicebranche bij.

Lees bericht

Bij achttien festivals is het menu volledig vegetarisch

Festivals – Bij achttien grote festivals kunnen de bezoekers dit jaar volledig vegetarisch eten, laat Wakker Dier weten. De organisatie vraagt de festivals meer vegetarisch aan te bieden, om enerzijds de consument kennis te laten maken met vegetarisch eten en anderzijds de milieu-impact van festivals te verkleinen.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid