Eigenaar BackWerk koopt Duitse convenienceketen Back-Factory
Overname – Eigenaar van de BackWerk-formule in Nederland, de Valora Group neemt als onderdeel van de aangekondigde groeistrategie, de 80 verkooppunten over van de in Duitsland gevestigde convenienceketen Back-Factory.
Met de overname van Back-Factory versterkt de Valora Group haar kernactiviteiten op het gebied van foodconvenience. Bovendien betekent de overname een aanzienlijke versterking van de positie van de groep in de Duitse binnensteden.
Valora neemt de franchisefomule Back-Factory over van Harry-Brot, een grote bakkerijfabrikant in Duitsland, die de eerste locatie in Bielefeld, zo'n 20 jaar geleden startte. De Back-Factory-keten realiseerde in 2019 een omzet van ongeveer 80 miljoen euro. De overname zal naar verwachting op 1 november 2021 worden afgerond.
500 verkooppunten
De Valora Group uit Zwitserland telt met de aanwinst van Back-Factory en de eigen formules BackWerk en Ditsch in Duitsland zo’n 500 verkooppunten. In Nederland telt BackWerk zo’n 30 locaties, maar daar komen binnenkort nog zes city-locaties bij. Door de samenwerking met HMSHost, die de Broodzaken op de Nederlandse treinstations als franchisenemer wil gaan ombouwen naar de BackWerk-formule, komen daar nog eens bijna 30 locaties bij.
(Lees daarover meer in de aankomende editie van @FoodClicks. Nog geen abonnee? Neem hier een abonnement)
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Rotterdam The Hague Airport opent Starbucks Kiosk
Luchthaven – Afgelopen week heeft Avolta (voorheen HMSHost) een nieuwe Starbucks geopend op luchthaven Rotterdam The Hague Airport. De locatie is gevestigd aan airside en was voorheen een zogenaamde pop-uplocatie.
Lees berichtFEBO opent vestiging op Schiphol Plaza
Formulenieuws - Snackbarketen FEBO heeft haar deuren geopend op Amsterdam Schiphol Airport. De winkel van travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) is de eerste vestiging van het merk op een luchthaven in Nederland.
Lees berichtAvolta start pilot om footprint van F&B-aanbod te meten
Duurzaamheid – Avolta, wereldleider op het gebied van reiservaringen waar HMSHost onderdeel vanuit maakt, start een pilot in samenwerking met duurzaamheidsbedrijven HowGood en PS in Foodservice. Deze pilot richt zich op het meten van de CO2-voetafdruk van de Nederlandse toeleveringsketen in F&B.
Lees berichtTer Marsch & Co pakt wéér goud tijdens NK Lekkerste Burger
Wedstrijd - Andy Hoogvliets van Ter Marsch & Co Rotterdam heeft goud gepakt tijdens het NK Lekkerste Burger 2024 op de Horecava. Daarmee raakt de prijzenkast van de burgerboetiek nog voller dan hij al was.
Lees berichtGemiddelde NPS Nederlandse koffie- en lunchketens is +57
Onderzoek – De grootste koffie- en lunchketens van Nederland scoren gemiddeld een Net Promoter Score (NPS) van +57. Coffeelovers krijgt de hoogste score (+88). Bezoekers van koffie- en lunchketens met een hoge NPS nuttigen hun bestelling vaker ter plaatse dan dat ze deze afhalen.
Lees berichtHMSHost opent Bubbles Seafood & Winebar op Schiphol
Formulenieuws – HMSHost Nederland, onderdeel van Dufry Group, wereldmarktleider in de hospitality branche voor reizigers onderweg, opent een nieuwe locatie van ‘Bubbles - Seafood & Winebar’ op Amsterdam Airport Schiphol. De locatie was al op Schiphol gevestigd, maar is verplaatst naar Lounge 2.
Lees bericht