Ekoplaza en Marqt in pilot van start als Ekoplaza Foodmarqt


Ekoplaza Foodmarqt aan de Haarlemmerstraat in Amsterdam / Foto bij: Udea

Formulenieuws - Ekoplaza en Marqt hebben hun idealen, merken en formules gebundeld en gaan een pilotwinkel openen onder de naam  Ekoplaza Foodmarqt. Zaterdag 21 mei wordt de eerste locatie geopend aan de Haarlemmerstraat in Amsterdam.

“Met Marqt redden we in 2019 een prachtig en sterk merk van de ondergang. Een merk vol duurzame idealen voor de noodzakelijke veranderingen van onze voedselketen. Daarom passen ze ook zo goed bij ons”, stelt CEO, Erik Does van groothandel Udea, waartoe de formules van Ekoplaza en Marqt behoren. “De sterke kanten van Marqt zie je terug in het nieuwe klimaatvriendelijke winkelconcept: verse vis op ijs, biokip aan het spit, vers klaargemaakte salades en maaltijden. Naast een plek voor een kopje koffie, een bereidingstip en een lekker recept is Foodmarqt een winkel voor thuiskoks die graag verse producten willen voelen en proeven.”

100% biologisch

Achter de schermen werkte het team van Ekoplaza twee jaar lang hard aan het assortiment. Het assortiment van Marqt was duurzaam, met 35% biologische producten. Inmiddels is het hele assortiment 100% biologisch, behalve het water, zout en de producten uit de zee.“Onderzoek wijst uit dat retailers en merken die duurzaamheid omarmen en de consument positieve keuzes bieden, relevanter zijn dan ooit”, aldus Does. “In antwoord op de zorgen die Amsterdammers hebben over klimaat en natuur, biedt ons beloningsprogramma ‘Ekovrienden’ klanten praktische handvatten om via hun boodschappen te investeren in een gezondere wereld voor de generaties na ons. Zo kunnen klanten de punten die zij verdienen met hun boodschappen eventueel doneren aan lokale bioboeren. Mooi om te delen is dat elk gedoneerd punt 1m3 biodiversiteit oplevert.”

Bron: Udea/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Ekomenu start samenwerking met LikeMeat

Samenwerking – De biologische maaltijdbox aanbieder Ekomenu start een samenwerking met het plantaardige voedingsmerk LikeMeat, omdat steeds meer mensen kiezen voor het minderen in eten van dierlijke producten.

Lees bericht


‘Climate Neutral Certified’-keurmerk voor Simon Lévelt

Koffie - Speciaalzaak Simon Lévelt heeft een belangrijk duurzaamheidsdoel behaald: sinds afgelopen maand is al hun koffie ‘Climate Neutral Certified’. Dit klimaatneutrale keurmerk garandeert dat een organisatie alle mogelijke maatregelen neemt om CO2-uitstoot te verminderen en de rest te compenseren. De stip op de horizon is daarbij zero emission in 2050.

Lees bericht








© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid