Ekoplaza en Marqt in pilot van start als Ekoplaza Foodmarqt
Formulenieuws - Ekoplaza en Marqt hebben hun idealen, merken en formules gebundeld en gaan een pilotwinkel openen onder de naam Ekoplaza Foodmarqt. Zaterdag 21 mei wordt de eerste locatie geopend aan de Haarlemmerstraat in Amsterdam.
“Met Marqt redden we in 2019 een prachtig en sterk merk van de ondergang. Een merk vol duurzame idealen voor de noodzakelijke veranderingen van onze voedselketen. Daarom passen ze ook zo goed bij ons”, stelt CEO, Erik Does van groothandel Udea, waartoe de formules van Ekoplaza en Marqt behoren. “De sterke kanten van Marqt zie je terug in het nieuwe klimaatvriendelijke winkelconcept: verse vis op ijs, biokip aan het spit, vers klaargemaakte salades en maaltijden. Naast een plek voor een kopje koffie, een bereidingstip en een lekker recept is Foodmarqt een winkel voor thuiskoks die graag verse producten willen voelen en proeven.”
100% biologisch
Achter de schermen werkte het team van Ekoplaza twee jaar lang hard aan het assortiment. Het assortiment van Marqt was duurzaam, met 35% biologische producten. Inmiddels is het hele assortiment 100% biologisch, behalve het water, zout en de producten uit de zee.“Onderzoek wijst uit dat retailers en merken die duurzaamheid omarmen en de consument positieve keuzes bieden, relevanter zijn dan ooit”, aldus Does. “In antwoord op de zorgen die Amsterdammers hebben over klimaat en natuur, biedt ons beloningsprogramma ‘Ekovrienden’ klanten praktische handvatten om via hun boodschappen te investeren in een gezondere wereld voor de generaties na ons. Zo kunnen klanten de punten die zij verdienen met hun boodschappen eventueel doneren aan lokale bioboeren. Mooi om te delen is dat elk gedoneerd punt 1m3 biodiversiteit oplevert.”
Bron: Udea/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
‘Ekoplaza beste positionering foodretail, supermarkt slechtste’
Onderzoek – Ekoplaza heeft de beste positionering in de foodretail. Speciaalzaken positioneren zich het best en supermarkten het slechtst. Dit blijkt uit Uitblinkers Foodretail, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders.
Lees berichtSapje opent pop-upstore op Utrecht CS
Reizigersshop – Sapje, een bedrijf uit De Kwakel dat biologisch sap perst op ambachtelijke wijze, heeft op Utrecht Centraal Station een pop-upstore geopend. De tijdelijke locatie werd ook nog eens snel neergezet; om 10.00 uur maandagmorgen kreeg het bedrijf de sleutels en ’s middags was de locatie operationeel.
Lees berichtAppetijt onderdeel van Meinders Catering
Overname – Vanaf 1 september wordt Appetijt Natuurvoeding & Gezondheid onderdeel van Meinders Catering. Dat laat het cateringbedrijf in Badhoevedorp weten.
Lees berichtDry Aged Biet Chefs Club gaat de ‘gedroogde biet’ promoten
Actie - Dinsdag 8 juli is de Dry Aged Biet Chefs Club gelanceerd. De club is een samenwerking tussen vier chefs, die de dry aged biet willen gaan promoten binnen foodservice.
Lees berichtVegitalian opent eerste locatie in Rotterdam
Formulenieuws – Met twee restaurants in Utrecht en één in Amsterdam, is het nu tijd voor Rotterdam; op 12 juni opent Vegitalian de eerste locatie in de Maasstad aan de Schiedamse Vest.
Lees berichtFSIN-rapport geeft inzage waar groei zit bij biologisch in de horeca
Rapport - Op donderdag 30 mei vond het congres over kansen en uitdagingen voor biologische producten in de horeca plaats. Het FoodService Instituut Nederland (FSIN) en The Food Research Company hebben voor het Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit onderzocht hoe biologische producten beter afgezet kunnen worden in de horeca.
Lees bericht