Energiedrank Celsius komt naar Nederland

Energiedrinks - Celsius Holdings, Inc. laat weten dat bedrijf internationaal wil uitbreiden met energiedrank Celsius en dat het distributie zal uitbreiden naar Nederland. In samenwerking met Suntory Beverage & Food Benelux zijn de Celsius-producten binnenkort bij Albert Heijn verkrijgbaar.
Deze uitbreiding volgt op recente lanceringen in Australië, Canada, Frankrijk, Ierland, Nieuw-Zeeland, het Verenigd Koninkrijk en recent ook in België en Luxemburg. Celsius wil inspelen op de groeiende vraag naar functionele energiedranken. Het merk richt zich op het aanbieden van producten die een actieve levensstijl ondersteunen met aandacht voor wellness. Lex Shankle, EVP, Global Key Accounts bij Celsius. “Dit is niet zomaar een stap in onze uitbreiding, maar een sprong voorwaarts in het revolutioneren van de energiedranken sector. We kijken al uit naar de eerste reactie van Nederlandse consumenten op onze moderne energiedranken met verfrissende natuurlijke smaken die altijd zero suiker zijn.”
Celsius heeft Suntory Beverage & Food Benelux gekozen als exclusieve distributiepartner van producten in Nederland. Zo wordt de bestaande samenwerking tussen het merk en de distributeur verder uitgebreid. Dit jaar zullen er vier fruitige en zero suiker dranken beschikbaar zijn: Sparkling Mango Lemonade, Sparkling Kiwi Guava, CELSIUS PEACH VIBE en CELSIUS ARCTIC VIBE.
Bron: Celsius/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Coca-Cola introduceert in 2025 diverse nieuwe smaken
Introducties - Coca-Cola introduceert in 2025 weer een reeks innovaties in het frisdrankschap. De frisdrankleverancier blijft zich richten op vernieuwing om in te spelen op de behoeften en smaakvoorkeuren van consumenten. Dit jaar introduceert het merk een breed scala aan innovaties, met verrassende smaken, suikervrije varianten en vernieuwde verpakkingen.
Lees berichtPrijsontwikkeling cafetaria’s in 2024 stabiel
Analyse - Na 2 jaar van substantiële prijsstijgingen is het beeld over de eerste maanden van 2024 nu veel constanter. De prijsstijgingen zoals uit het verleden doen zich nu niet meer zo sterk voor.
Lees berichtPepsiCo neemt energiedranken Rockstar Energy over
Overname – Pepsico, de Amerikaanse producent van frisdranken en snacks, neemt de producent van energiedrankjes Rockstar Energy over. De twee bedrijven werkten al samen op het gebied van distributie.
Lees berichtAjax gaat nieuwe ‘functionele’ energiedrank schenken: Iconix Energy Drink
Energydrinks - Iconix Energy Drink, nieuwkomer op de markt voor energiedrankjes, heeft gelijk bij het lanceermoment een meerjarige samenwerking met de Amsterdamse voetbalclub Ajax weten te bemachtigen. De samenwerking van 9,5 jaar (tien seizoenen, red.) die beide partijen zijn overeen gekomen, moet duidelijk maken dat Iconix anders is dan andere energiedrankjes. Zo positioneert het zich nadrukkelijk als ‘functioneel alternatief voor de...
Lees berichtAldi stopt als eerste supermarkt met verkoop van energy drinks aan kinderen
Supermarkt – Aldi doet als eerste Nederlandse supermarkt de verkoop van energy drinks aan kinderen in de ban. Vanaf 1 oktober gaat de supermarkt drankjes niet meer verkopen aan kinderen die jonger zijn dan 14 jaar. In geval van twijfel over de leeftijd wordt kinderen gevraagd zich te legitimeren. Daarnaast gaat Aldi de klanten bij het winkelschap informeren over de mogelijke ongewenste effecten...
Lees berichtEnergydrinks op scholen steeds vaker in de ban
Schoolkantines - In steeds minder schoolkantines kunnen leerlingen energydrinks kopen. In sommige gevallen wordt de keuze om de energieke drankjes in de ban te doen gemaakt door de cateraar die de kantine beheert, maar steeds vaker zijn het de schoolbesturen die besluiten de drankjes niet meer aan te bieden. Dat blijkt uit een rondvraag van @FoodClicks langs de belangrijkste onderwijscateraars....
Lees bericht