Enrico-Glasbest neemt merk Bertolli over van Unilever

Overname - Het Nederlandse handelsbedrijf Enrico-Glasbest neemt het Unilever-merk Bertolli over. Dat is vandaag bekend gemaakt. De overname betreft naast de merkrechten onder de Bertolli licentie, ook de Europese activiteiten op het gebied van Pastasauzen, Pesto en Mayonaise.
Unilever had al eerder de activiteiten in Olijfolie en Margarines verkocht aan respectievelijk Deoleo (2008) en KKR/Upfield (2018). Het merk Bertolli is, evenals de activiteiten in de Verenigde Staten, sinds 2014 eigendom van de Japanse Mizkan Group.
Aleks Fiege en Jet van Koten, beiden als manager bij Unilever in het verleden nauw betrokken bij Bertolli, hebben het initiatief genomen tot deze overname. Daarin zijn zij samen opgetrokken met Enrico-Glasbest, dat als handelsbedrijf en producent een belangrijke speler is in de verkoop en distributie van met name Mediterrane levensmiddelen in de Benelux. Robin Heetkamp, Algemeen Directeur van Enrico-Glasbest: “Bertolli sluit als merk naadloos aan bij de strategie en ambities van Enrico-Glasbest: het bedrijf is in de afgelopen jaren sterk gegroeid en gereed gemaakt voor een dergelijke stap voorwaarts.
Na overname bestaat het managementteam van Enrico-Glasbest uit Robin Heetkamp (Algemeen Directeur), Andrea Groot Wassink (Financieel Directeur), Jet van Koten (Commercieel Directeur), Aleks Fiege (Directeur Marketing & NPD), Peter Boer (Directeur Verkoop & Export) en Frank van Mansum (Directeur Inkoop).
Om een soepele integratie mogelijk te maken is een overgangsperiode van 6 maanden overeengekomen, waarin Unilever de verkoop en operatie voor Bertolli blijft verzorgen.
Bron: Enrico-Glasbest/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Unilever haalt mijlpaal van 1 miljoen geredde producten
Voedselverspilling – De samenwerking tussen Unilever en Too Good To Go tegen voedselverspilling heeft in twee jaar tijd 1 miljoen producten gered. Deze mijlpaal werd bereikt met het aanbieden van magic boxen, een verrassingspakket met producten die tegen de ‘ten minste houdbaar tot-datum' (THT) zitten, die via de Too Good To Go-app worden aangeboden. Eind 2022 introduceerden beide partijen ook de mogelijkheid om...
Lees berichtJorg Brouwer nieuwe general manager Iglo Nederland
Benoeming - Jorg Brouwer treedt per deze maand aan als general manager van Iglo Nederland. Voor deze overstap werkte hij als general manager global sales bij Nomad Foods International in het Verenigd Koninkrijk, het moederbedrijf van Iglo Nederland.
Lees berichtHein Schumacher verkast van FrieslandCampina naar Unilever
Personalia - Hein Schumacher verkast van FrieslandCampina naar Unilever. Daar wordt hij per 1 juli dit jaar de nieuwe topman. Schumacher volgt bij Unilever Alan Jope op, die vorig jaar september al te kennen gaf met pensioen te willen gaan.
Lees berichtRecordaantal van 45.000 pakketten voor de voedselbank
Voedselbanken – Vier dagen lang pakken honderden medewerkers van Unilever, voor het twaalfde jaar op rij pakketten in voor de Voedselbank. Dit jaar wordt een recordaantal van 45.000 pakketten samengesteld, met behulp van een aantal partners.
Lees berichtUnilever zet volgende stap tegen voedselverspilling
Voedselverspilling – Too Good To Go en Unilever zetten de volgende stap in de strijd tegen voedselverspilling. Voortaan is het mogelijk om via de Too Good To Go app een pakket met producten van onder andere Unox, Knorr, Calvé en Conimex thuis te laten bezorgen, direct van de maker naar de consument. Dat betekent ook voor Too Good To Go nieuwe...
Lees berichtUnilever geeft drie meest favoriete terrassen investeringsbudget
Verkiezing - Eeterij ‘t Wagenhuis uit Nieuw-Vossemeer, Grand Café De Dominee uit Oldenzaal en Strandpaviljoen Pier 7 uit Vlissingen zijn met hun respectievelijke 1e, 2e en 3e plaats de meest favoriete terrassen van Nederland. De winnende horecazaken gaan naar huis met forse prijzen, namelijk een investeringsbudget van respectievelijk 100.000, 50.000 en 30.000 euro.
Lees bericht