Enrico-Glasbest neemt merk Bertolli over van Unilever


Overname - Het Nederlandse handelsbedrijf Enrico-Glasbest neemt het Unilever-merk Bertolli over. Dat is vandaag bekend gemaakt. De overname betreft naast de merkrechten onder de Bertolli licentie, ook de Europese activiteiten op het gebied van Pastasauzen, Pesto en Mayonaise.

Unilever had al eerder de activiteiten in Olijfolie en Margarines verkocht aan respectievelijk Deoleo (2008) en KKR/Upfield (2018). Het merk Bertolli is, evenals de activiteiten in de Verenigde Staten, sinds 2014 eigendom van de Japanse Mizkan Group.

Aleks Fiege en Jet van Koten, beiden als manager bij Unilever in het verleden nauw betrokken bij Bertolli, hebben het initiatief genomen tot deze overname. Daarin zijn zij samen opgetrokken met Enrico-Glasbest, dat als handelsbedrijf en producent een belangrijke speler is in de verkoop en distributie van met name Mediterrane  levensmiddelen in de Benelux. Robin Heetkamp, Algemeen Directeur van Enrico-Glasbest: “Bertolli sluit als merk naadloos aan bij de strategie en ambities van Enrico-Glasbest: het bedrijf is in de afgelopen jaren sterk gegroeid en gereed gemaakt voor een dergelijke stap voorwaarts.

Na overname bestaat het managementteam van Enrico-Glasbest uit Robin Heetkamp (Algemeen Directeur), Andrea Groot Wassink (Financieel Directeur), Jet van Koten (Commercieel Directeur), Aleks Fiege (Directeur Marketing & NPD), Peter Boer (Directeur Verkoop & Export) en Frank van Mansum (Directeur Inkoop).

Om een soepele integratie mogelijk te maken is een overgangsperiode van 6 maanden overeengekomen, waarin Unilever de verkoop en operatie voor Bertolli blijft verzorgen.

Bron: Enrico-Glasbest/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws











© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid