Facilicom en Albron onderzoeken partnership


Catering – Facilicom en Albron, twee bedrijven met een sterke positie in catering, horeca en servicedienstverlening, hebben vrijdag bekend gemaakt, de mogelijkheden te onderzoeken om een partnership met elkaar aan te gaan. Deze bekendmaking is gedaan namens de beide ceo’s van Facilicom en Albron. Geert van de Laar (CEO Facilicom) en Teun Verheij (Algemeen directeur Albron) laten weten dat beide partijen al enige tijd met elkaar in gesprek zijn om de mogelijkheden van een partnership te onderzoeken. Doel is om gezamenlijk een sterkere marktpropositie neer te kunnen zetten, met wederzijdse voordelen voor beide ondernemingen. Onderzocht wordt daarom een constructie waarbij Prorest zal worden ondergebracht bij Albron en waar Albron op haar beurt als zelfstandig Foodservice bedrijf onder de paraplu van Facilicom gaat functioneren. In deze opzet zullen uiteindelijk de aandelen van Albron voor 51% door Facilicom Services Group worden gehouden en voor 49% door Stichting Albron. Momenteel wordt deze constructie, waar in enkele jaren naar toe moet worden gegroeid, door het management van beide bedrijven uitgewerkt. Rond eind september zal naar verwachting meer informatie naar buiten worden gebracht. Bron: @FoodClicks Catering – Facilicom en Albron, twee bedrijven met een sterke positie in catering, horeca en servicedienstverlening, hebben vrijdag bekend gemaakt, de mogelijkheden te onderzoeken om een partnership met elkaar aan te gaan. Deze bekendmaking is gedaan namens de beide ceo’s van Facilicom en Albron. Geert van de Laar (CEO Facilicom) en Teun Verheij (Algemeen directeur Albron) laten weten dat beide partijen al enige tijd met elkaar in gesprek zijn om de mogelijkheden van een partnership te onderzoeken. Doel is om gezamenlijk een sterkere marktpropositie neer te kunnen zetten, met wederzijdse voordelen voor beide ondernemingen. Onderzocht wordt daarom een constructie waarbij Prorest zal worden ondergebracht bij Albron en waar Albron op haar beurt als zelfstandig Foodservice bedrijf onder de paraplu van Facilicom gaat functioneren. In deze opzet zullen uiteindelijk de aandelen van Albron voor 51% door Facilicom Services Group worden gehouden en voor 49% door Stichting Albron. Momenteel wordt deze constructie, waar in enkele jaren naar toe moet worden gegroeid, door het management van beide bedrijven uitgewerkt. Rond eind september zal naar verwachting meer informatie naar buiten worden gebracht. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Compass Group gaat samenwerken met The Colour Kitchen

Catering  – Compass Group is een exclusieve samenwerking aan gegaan met The Colour Kitchen voor haar Catering- en Foodservice activiteiten. The Colour Kitchen biedt mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt de kans om een opleiding te volgen en zich als mens en medewerker te ontwikkelen.   

Lees bericht


Foodsector in 2021 terug op niveau, forse groei in 2022

Analyse – De omzet van de Nederlandse foodsector is dit jaar vrijwel geheel teruggeveerd tot het niveau van voor de coronapandemie. Dat concludeert het FoodService Instituut Nederland (FSIN), het kennisinstituut voor de foodservicesector. Het FSIN ziet het herstel véél sneller gaan dan eerder verwacht, maar ziet wel verschillen per segmenten. Dat blijkt uit cijfers van de bedrijfstak, die vandaag worden...

Lees bericht


Albron neemt De Buurtboer over

Overname - Albron heeft De Buurtboer, leverancier van bedrijfslunches overgenomen van de beide oprichtsters. Albron versterkt hiermee haar portfolio aan oplossingen voor eten en drinken op het werk.

Lees bericht



#SAMENLUNCHEN campagne steunt cateraars

Catering - Omdat de catering binnen scholen weer opstart en ook kantoren weer medewerkers ontvangen, heeft een aantal bedrijven uit de levensmiddelensector het initiatief genomen tot een gerichte #SAMENLUNCHEN campagne. Met de campagne willen zij de cateringsector een hart onder riem steken en de cateringrestaurants weer vol krijgen.

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid