Familiebedrijf Schouten gaat eigen naam prominenter inzetten


Foodservice – Het Nederlandse familiebedrijf Schouten Europe B.V. gaat vanaf begin 2020 haar afnemers in de foodservice en food industrie voortaan beleveren met de naam ‘Schouten’. Het bedrijf introduceerde deze zomer de nieuwe huisstijl en wil de familienaam daarin een prominentere rol geven. Tot op heden werd de naam ‘Goodbite’ gebruikt voor de foodservicemarkt en de foodindustrie. Maar het bedrijf ziet de markt van vleesvervangers zo snel veranderen dat het uitdragen van de familienaam kan bijdragen aan onderscheid. Schouten startte in 1990 als eerste Nederlandse partij met de ontwikkeling van vleesvervangers op basis van plantaardige eiwitten. Retail De naam Goodbite blijft in retail wel bestaan. Producten onder die naam zijn onder andere verkrijgbaar bij Jumbo, PLUS en Deen supermarkten. Ook levert Schouten producten onder private label aan supermarkten in binnen- en buitenland. Bron: @FoodClicks Foodservice – Het Nederlandse familiebedrijf Schouten Europe B.V. gaat vanaf begin 2020 haar afnemers in de foodservice en food industrie voortaan beleveren met de naam ‘Schouten’. Het bedrijf introduceerde deze zomer de nieuwe huisstijl en wil de familienaam daarin een prominentere rol geven. Tot op heden werd de naam ‘Goodbite’ gebruikt voor de foodservicemarkt en de foodindustrie. Maar het bedrijf ziet de markt van vleesvervangers zo snel veranderen dat het uitdragen van de familienaam kan bijdragen aan onderscheid. Schouten startte in 1990 als eerste Nederlandse partij met de ontwikkeling van vleesvervangers op basis van plantaardige eiwitten. Retail De naam Goodbite blijft in retail wel bestaan. Producten onder die naam zijn onder andere verkrijgbaar bij Jumbo, PLUS en Deen supermarkten. Ook levert Schouten producten onder private label aan supermarkten in binnen- en buitenland. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Schouten introduceert de ‘Krokante dipper zonder kip’

Introductie - Het Giessense familiebedrijf Schouten Europe introduceert de ‘Krokante dipper zonder kip’. Met dit volledig plantaardige product speelt Schouten in op de groeiende vraag naar plant-based snacks. Het terugdringen van de consumptie van vlees wordt wereldwijd gezien als één van de belangrijkste pijlers om de klimaatverandering tegen te gaan, zo laat Schouten weten.

Lees bericht



Schouten Europe introduceert plantaardige vissticks

Plantaardig – Na de introductie van de plantaardige tonijn introduceert Schouten Europe nog deze maand volledig plantaardige vissticks. En het familiebedrijf  Schouten laat het daarbij niet zitten en kondigt aan de komende maanden nog met meer visvervangers op de markt te komen.

Lees bericht



Helft Nederlanders vindt dagelijks vlees eten niet meer van deze tijd

Onderzoek – Bijna de helft (48%) van de Nederlanders vindt dagelijks vlees eten niet meer van deze tijd. En van de mensen die een keer per maand vleesvervangers nuttigen, geeft zelfs 70% aan dat het dagelijks eten van vlees niet meer van deze tijd is. Dat blijkt uit onderzoek van bureau Markteffect, dat tijdens de Nationale Week Zonder Vlees, gekeken heeft naar het...

Lees bericht

Schouten Europe genomineerd voor Foodvalley Champions 2020

Verkiezing - Schouten Europe is één van de drie genomineerden voor de Foodvalley Champions 2020 verkiezing. Schouten Europe is genomineerd in de categorie eiwittransitie. De Foodvalley Champions-prijzen worden uitgereikt tijdens de komende Foodvalley Summits op 13 en 14 oktober in Wageningen.

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid