Familiebedrijf Schouten gaat eigen naam prominenter inzetten
Foodservice – Het Nederlandse familiebedrijf Schouten Europe B.V. gaat vanaf begin 2020 haar afnemers in de foodservice en food industrie voortaan beleveren met de naam ‘Schouten’. Het bedrijf introduceerde deze zomer de nieuwe huisstijl en wil de familienaam daarin een prominentere rol geven.
Tot op heden werd de naam ‘Goodbite’ gebruikt voor de foodservicemarkt en de foodindustrie. Maar het bedrijf ziet de markt van vleesvervangers zo snel veranderen dat het uitdragen van de familienaam kan bijdragen aan onderscheid. Schouten startte in 1990 als eerste Nederlandse partij met de ontwikkeling van vleesvervangers op basis van plantaardige eiwitten.
Retail
De naam Goodbite blijft in retail wel bestaan. Producten onder die naam zijn onder andere verkrijgbaar bij Jumbo, PLUS en Deen supermarkten. Ook levert Schouten producten onder private label aan supermarkten in binnen- en buitenland.
Bron: @FoodClicks
Foodservice – Het Nederlandse familiebedrijf Schouten Europe B.V. gaat vanaf begin 2020 haar afnemers in de foodservice en food industrie voortaan beleveren met de naam ‘Schouten’. Het bedrijf introduceerde deze zomer de nieuwe huisstijl en wil de familienaam daarin een prominentere rol geven.
Tot op heden werd de naam ‘Goodbite’ gebruikt voor de foodservicemarkt en de foodindustrie. Maar het bedrijf ziet de markt van vleesvervangers zo snel veranderen dat het uitdragen van de familienaam kan bijdragen aan onderscheid. Schouten startte in 1990 als eerste Nederlandse partij met de ontwikkeling van vleesvervangers op basis van plantaardige eiwitten.
Retail
De naam Goodbite blijft in retail wel bestaan. Producten onder die naam zijn onder andere verkrijgbaar bij Jumbo, PLUS en Deen supermarkten. Ook levert Schouten producten onder private label aan supermarkten in binnen- en buitenland.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Schouten Europe lanceert verbeterde plantaardige tonijn
Introductie - Het Giessense familiebedrijf Schouten Europe introduceert deze maand een volledig vernieuwde plantaardige tonijn. Het product is geschikt voor onder meer maaltijd- en smeersalades, wraps, kant-en-klaarmaaltijden en als topping op pizza of flammkuchen.
Lees berichtPhilip Cok nieuwe CFO Schouten Europe
Benoeming - Schouten Europe heeft Philip Cok aangesteld als Chief Financial Officer (CFO). Met deze benoeming versterkt het familiebedrijf in plant-based producten haar directieteam.
Lees berichtNieuwe vezeltechnologie Schouten in plantaardige schnitzel
Introductie – Schouten Europe heeft een nieuwe, zelfontwikkelde vezeltechnologie toegepast ter vervanging voor getextureerde eiwitten in de plantaardige schnitzel. Naast een betere textuur voor vleeslijkende producten zorgt de innovatie ook voor een lagere milieu-impact.
Lees berichtSchouten introduceert plantaardige groentesnacks Groentebite
Introductie – Om kinderen meer groente te laten eten, introduceert het Brabantse familiebedrijf Schouten Europe de Groentebites. Het gaat om groentesnacks in de vorm van hartjes, rondjes en sterretjes. De producten zijn zowel bestemd voor de retail, out-of-home als de food industrie kanaal.
Lees berichtBedrijven gaan productie tempeh in India stimuleren
Samenwerking - CFSS en Marel India gaan een strategische samenwerking aan om de productie van tempeh in India te stimuleren. Henk Schouten, CEO van Schouten Europe en initiatiefnemer van het Tempeh Today project en Jose Martin Javier, General Manager van Marel India ondertekenden een Memorandum of Understanding (MoU).
Lees berichtSchouten Europe introduceert Pops zonder Kip
Introductie - Het Giessense familiebedrijf Schouten Europe introduceert de “Southern Fried Pops zonder kip”. Dit volledig plantaardige product speelt in op de groeiende vraag naar plant-based snacks, volgens Schouten. Het terugdringen van de consumptie van vlees wordt wereldwijd gezien als een belangrijke pijler om de klimaatverandering tegen te gaan.
Lees bericht