Famous Flavours gaat Willem van Oranje – de Musical culinaire verzorgen


V.l.n.r (boven): Dieuwke Moerman, Robert Guijt, Tobias Overgoor, Peer van Gurp. V.l.n.r (onder): Kef Helbergen, Rick Engelkes

Catering  - Famous Flavours, onderdeel van Compass Group, gaat het totale Food & Hospitality aanbod voor Willem van Oranje - de Musical verzorgen. Het betreft een nieuwe partnerschap tussen producent Waterfront Entertainment en Famous Flavours op het gebied van duurzame ambities en innovatief eten en drinken.

Famous Flavours gaat voor de musical een eigentijds restaurant verzorgen, met hier en daar een knipoog naar Willem van Oranje en de tijd waarin hij leefde. De menukaart van het restaurant is samengesteld door Andrès Delpeut en Famous Flavours. De horeca zal naast het restaurant ook bestaan uit diverse bars en mogelijkheden voor (VIP-)groepen.

Lokaal

Waar het kan wordt met ingredienten samengewerkt met lokale leveranciers. Er is een duidelijke voorkeur voor biologische, ambachtelijke producten en pure ingrediënten. In de keuken wordt een ‘no-waste-policy’ gehanteerd. De chefs bereiden uitsluitend verse gerechten, borden worden a la minute opgemaakt en eventuele ingrediënten die overblijven worden op een creatieve manier verwerkt in andere gerechten.

Najaar 2022

Tijdens Willem van Oranje – de Musical krijgen de bezoekers een beeld van een icoon uit de vaderlandse geschiedenis. Met actuele maatschappelijke thema’s als Verbondenheid, Tolerantie en Vrijheid. De eerste palen van het theater, dat exclusief gebouwd wordt voor de musical, staan in de grond. De première wordt verwacht in het najaar van 2022.

Compass Group

Famous Flavours combineert jarenlange ervaring, culinaire expertise en een hands-on mentaliteit bij het organiseren van evenementen en maakt onderdeel uit van de Compass Group, een groep die wereldwijd marktleider is in food en support services en actief in 45 landen.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

‘NuLa wordt nieuwe koers Compass Group Nederland’

Facilitair - Compass Group gooit het roer om en gaat serieus werk maken van ‘zero waste’. Het zogenaamde NuLa-concept (zero emission, zero waste en dus zero footprint), dat binnen Westpac Bank Sydney in Australie succesvol werd geïntroduceerd, en gisteren ook in Nederland werd gelanceerd, maakt hier belangrijk onderdeel vanuit.

Lees bericht

{if '1' == '1'}

Compass Group Nederland erkend als Top Employer 2020

Certificering - Compass Group is door Top Employers Institute erkend als Top Employer 2020 in Nederland. Bedrijven en organisaties tot deze groep stellen door vooruitstrevend HR-beleid medewerkers centraal en besteden veel aandacht aan de werkomgeving van medewerkers.

Lees bericht

{if '2' == '1'}

Jaarbeurs en Xandrion starten samenwerking op inkoop en kennis

Inkoopbundeling - Na een marktoriëntatie heeft Jaarbeurs gekozen voor een samenwerking met Xandrion. Door deze inkoopsamenwerking kan Jaarbeurs profiteren van de gezamenlijke inkoopkracht van Compass Group en de ruim 900 deelnemers van het Xandrion inkoopcollectief. Naast de inkoopbundeling wordt kennis gedeeld op het gebied van assortiment- en leveranciersoptimalisatie en marge verhogende programma’s. Jacqueline Bakker, Directeur Venue & Service van Jaarbeurs: ...

Lees bericht

Compass start Food Lab Experience met Lisa Stel

Catering - Compass Group en Lisa Stel van Smarter Food Choices gaan samenwerken in een nieuw initiatief van de cateraar: Food Lab Experience. Medewerkers van opdrachtgevers wordt bij dit initiatief getoond wat gezond voedsel doet met de persoonlijke gezondheid en welzijn. Bovendien worden medewerkers bewust gemaakt van de impact van eten op het milieu. De samenwerking met Lisa Stel is...

Lees bericht


Compass Group gaat gevecht aan tegen voedselverspilling

Catering – Compass Group heeft zich toegelegd om in 2030 voedselverspilling met 50% verminderd te hebben, in overeenstemming met het ‘Sustainable Development Goal 12.3’ van de Verenigde Naties. Om die reden heeft de Compass Group 24 april uitgeroepen tot Stop Food Waste Day, een internationaal initiatief in de strijd tegen voedselverspilling, in samenwerking met internationale klanten zoals Google en HSBC. Stop Food Waste Day heeft...

Lees bericht

Compass Group lijft Famous Flavours in

Overnames - Compass Group heeft Famous Flavours overgenomen. Het bedrijf dat exclusieve cateringactiviteiten ontwikkelt voor verrassende gelegenheden gaat verder als zelfstandige unit binnen Compass Group. "We versterken hiermee onze positie in een marktsegment dat naadloos aansluit op onze kernmarkt dagelijkse catering’, aldus Jan Jacob van Donselaar, algemeen directeur van Compass Group Nederland. Volgens hem verschillen Famous Flavours en Compass Group...

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid