Fastfood lonkt naar bezorgmarkt


Bezorging - Grote fastfoodketens als McDonald’s en Burger King lonken naar de bezorgmarkt. In enkele Amerikaanse steden wordt getest met delivery, terwijl McDonald’s in Japan de dienst McDelivery landelijk uitrolt.   Thuisbezorging is een groeimarkt. Een markt die daarom ook meer en meer wordt ontdekt door grote ketens. Zo experimenteert Burger King met de speciale website BKDelivers.com. McDonald’s is al enige tijd actief met McDelivery. Met name in Aziatische markten is het een succes. In Japan wordt zelf gedacht aan een landelijke uitrol. De stap naar bezorging door de fastfoodketens heeft twee belangrijke redenen. De eerste is het extra omzetpotentieel die het biedt. Ten tweede ontlast de bezorgservice bestaande restaurants. Veel vestigingen van de ketens hebben op gezette tijden last van opstoppingen en lange wachtrijen voor de kassa’s.   In ons land bleven tot op heden  de bezorgactiviteiten van de Amerikaanse fastfoodketens beperkt tot enkele experimenten, zoals de mislukt test McBrommer in Alkmaar. Toch biedt het ook hier kansen. De deliverymarkt in Nederland groeide de afgelopen jaren met 10 procent.    

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid