Fastned opent eerste onbemande winkel in Duitsland
Buitenland – Fastned heeft de eerste onbemande Fastned-winkel in Duitsland geopend. De shop is gevestigd in Dinslaken, een gemeente in het noordwesten van het Ruhrgebied in de Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen.
Volgens Fastned is de onbemande vestiging de tweede van in totaal drie pilotversies van hun winkelconcept. Het shopconcept is ontwikkeld in samenwerking met bouwpartner Woodcube. De kant-en-klare unit werd geprefabriceerd in Zwitserland en is rechtstreeks per vrachtwagen in Dinslaken afgeleverd.
De eerste eigen Fastned-shop is geopend in Knokke ’t Walletje in België De locatie in Dinslaken borduurt daar verder op door. Fastned wil met de shops de EV-laadervaring verder verbeteren. Het biedt daarom de elektrische rijders voorzieningen aan zoals Pelican Rouge koffie en snacks. Het bedrijf doet dat in samenwerking met Selecta. Chauffeurs kunnen in de winkel genieten van een schone, efficiënte en volledig zelfbedieningsomgeving, met alles wat nodig is voor een snelle, comfortabele pauze.
Wanneer de derde pilot opengaat en wanneer is nog niet bekend.
Bron: Fastned/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Met Foodstation by Breakpoint zet Belgische G&V nieuwe standaard
Tankstation – Met Foodstation by Breakpoint, in het gerenoveerd gebouw van Antwerps architect Léon Stynen, luidt G&V Energy Group een nieuw tijdperk in. Het gloednieuwe paradepaardje in het Esso-tankstation in Antwerpen van het Belgische energiebedrijf is er eentje ‘next-level’.
Lees berichtBakker Bart terug in hartje Nijmegen
Formulenieuws - Na een maand van verbouwing is aan de Broerstraat in Nijmegen de nieuwe Bakker Bart geopend. De winkel heeft een volledig nieuwe uitstraling en indeling, met elementen uit het nieuwe Bakker Bart-concept. De focus ligt op de broodjescorner, de bestelopties, zoals dubbele bestelzuilen en een orderstatusscherm.
Lees berichtDe broodtrommel verliest terrein in Nederland
Onderzoek - De broodtrommel wordt de afgelopen vijf jaar steeds vaker thuisgelaten. Nederlanders kiezen steeds vaker voor gemak en luxe voor hun lunch, waardoor de oeroude broodtrommelcultuur plaatsmaakt voor het bestellen van een lunch op kantoor of thuis. Die ontwikkeling signaleert Thuisbezorgd op basis van besteldata in het kader van Het Grote Lunch Onderzoek.
Lees berichtSelecta introduceert ‘vending van de toekomst’
Vending - Selecta start dit najaar met de uitrol van een nieuwe generatie vendingmachines. Deze slimme verkoopautomaten werden al uitvoerig getest in Groot-Brittannië en staan momenteel ook op enkele testlocaties in Nederland en België. Dit najaar wil Selecta de machines breed gaan uitrollen.
Lees berichtNaima van den Ende nieuwe Sales Directeur Sodexo
Benoeming – Naima van den Ende-el Mahjari is per 1 september de nieuwe Sales Directeur van Sodexo Nederland. Hiervoor was ze in dezelfde functie actief bij Selecta Nederland. Ze volgt Han Kramer op die binnen Sodexo de rol van Client Retention Executive gaat invullen.
Lees bericht