Febo gaat in Amsterdam frites en snacks aan huis bezorgen


Bezorging - Snackketen Febo gaat in Amsterdam frites en snacks aan huis bezorgen. Voor de bezorgservice maakt Febo gebruik van een revolutionair warmhoudsysteem. Dit schrijft Het Parool zaterdag. Tot voor kort leek het onmogelijk om reeds gebakken en gefrituurde snacks te bezorgen zonder dat de bestelling koud en slap wordt. “In de tas van de bezorger zit een warmhoudelement dat werkt op basis van inductie, dat de patat en snacks goed warm houdt”, zegt franchise manager Rob Hogervorst tegen Het Parool. “Daarbij zit er een geheime techniek in de tas waarmee de vochthuishouding onder controle wordt gehouden. De patat is net zo krokant en vers als in de winkel.” Het warmhoudsysteem dat Febo gebruikt, is ontwikkeld in de Verenigde Staten. De frites en kroketten worden in aparte bezorgkeukens bereid en niet in de filialen. Voor de bezorgservice zullen binnenkort verspreid over Amsterdam meerdere bezorgkeukens worden gerealiseerd. Initiatieven De snackketen is zeer enthousiast met nieuwe initiatieven om het merk en de producten aan te bieden op andere plekken dan de bekende automatieken. Zo opende autowasspecialist Loogman half juli in Aalsmeer een shop-in-shop van Febo. Op bedrijventerrein De Ambacht in Oostzaan moet aan het einde van dit jaar een drive-thru snackbar van Febo openen. Op het Haarlemse bedrijventerrein de Waarderpolder zijn Febo, Joosies en Fastned de bouw van een gezamenlijk pand gestart waar automobilisten die er hun elektrische auto opladen voor een snack bij Febo terecht kunnen en voor een kop koffie bij Joossies. Bron: Het Parool/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws


FEBO opent vijfde locatie met drive-through

Formulenieuws – Vandaag opende snackbar-formule FEBO een nieuwe locatie in Nijmegen. De vestiging in de regio Nijmegen-Oosterhout kent ook een drive-through. De locatie in Nijmegen is de vijfde FEBO drive en de 75ste FEBO-vestiging in Nederland.

Lees bericht

1 op de 12 avondmaaltijden wordt nu afgehaald of bezorgd

Analyse – Het bezorgen en afhalen neemt een gigantische vlucht. In de afgelopen weken van de lockdown werden er maar liefst drie keer zoveel maaltijden thuisbezorgd, terwijl het afhalen van maaltijden lijkt af te vlakken. Afhalen en bezorgen van maaltijden is daarmee een fenomeen dat ook na heropening van de horeca een definitieve plek gaat veroveren in het consumentengedrag.

Lees bericht




Horecabedrijven volop actief met bezorging

Analyse – Sinds de overheidsmaatregelen van kracht zijn gegaan tegen verdere verspreiding van het coronavirus zijn er 43.000 horecazaken, waarvan 35.500 eetgelegenheden, gesloten voor hun gasten. Een groot gedeelte daarvan is sindsdien actief met afhaal- en bezorgdiensten. De traditionele horeca, die voorheen nog niet actief was in deze markt, ziet in die mogelijkheden een kans de zaken deels draaiende te houden.

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid