Samenwerking – Het Italiaanse chocoladebedrijf Ferrero en Unilevers ijstak OLA hebben elkaar gevonden in een viertal verschillende KINDER Ice Cream-ijsjes. De ijsjes, gebaseerd op de KINDER chocoladeproducten, zijn vanaf 11 maart beschikbaar in verschillende out of homelocaties, zoals pretparken, bioscopen en tankstations en supermarkten.
Na een veelbelovende introductie in onder meer Frankrijk en Duitsland, komen de ijsvarianten nu naar Nederland. ‘KINDER staat als merk bij veel mensen symbool voor nostalgie; bijna iedereen in Nederland is opgegroeid met KINDER Surprise en KINDER reepjes,’ laat Maayke Brouwer, Brand Manager Ice Cream Innovations. ‘Nu kunnen mensen straks ook genieten van KINDER-producten als ijsje’.
Vier varianten
De vier ijsjes, die in Nederland gaan verschijnen, zijn de Bueno Cone, de Cream Bar, de Stick en de Sandwich. De Cone bestaat uit hazelnootijs met een kern van melkchocoladesaus, met een hazelnoot-choco-laag in een hoorntje met choco-tip; De Bueno Bar lijkt het meest op de KINDER Bueno reep, maar dan als ijsje; de Stick bestaat uit melkijs, gemaakt met verse melk en omhuld met melkchocolade en tot slot de Sandwich bestaat uit ijs, die tussen twee koekjes gemaakt van vijf granen is verpakt. De KINDER Bueno Icecream Bar is vanaf 11 maart exclusief verkrijgbaar in verschillende out-of-home locaties, zoals pretparken, bioscopen en tankstations en de Cone en Stick zijn vanaf die datum te vinden in zowel de supermarkten als in out-of-homelocaties. Alleen de Sandwich is uitsluitend verkrijgbaar in het supermarktkanaal.
Bron: @FoodClicks
Samenwerking – Het Italiaanse chocoladebedrijf Ferrero en Unilevers ijstak OLA hebben elkaar gevonden in een viertal verschillende KINDER Ice Cream-ijsjes. De ijsjes, gebaseerd op de KINDER chocoladeproducten, zijn vanaf 11 maart beschikbaar in verschillende out of homelocaties, zoals pretparken, bioscopen en tankstations en supermarkten.
Na een veelbelovende introductie in onder meer Frankrijk en Duitsland, komen de ijsvarianten nu naar Nederland. ‘KINDER staat als merk bij veel mensen symbool voor nostalgie; bijna iedereen in Nederland is opgegroeid met KINDER Surprise en KINDER reepjes,’ laat Maayke Brouwer, Brand Manager Ice Cream Innovations. ‘Nu kunnen mensen straks ook genieten van KINDER-producten als ijsje’.
Vier varianten
De vier ijsjes, die in Nederland gaan verschijnen, zijn de Bueno Cone, de Cream Bar, de Stick en de Sandwich. De Cone bestaat uit hazelnootijs met een kern van melkchocoladesaus, met een hazelnoot-choco-laag in een hoorntje met choco-tip; De Bueno Bar lijkt het meest op de KINDER Bueno reep, maar dan als ijsje; de Stick bestaat uit melkijs, gemaakt met verse melk en omhuld met melkchocolade en tot slot de Sandwich bestaat uit ijs, die tussen twee koekjes gemaakt van vijf granen is verpakt. De KINDER Bueno Icecream Bar is vanaf 11 maart exclusief verkrijgbaar in verschillende out-of-home locaties, zoals pretparken, bioscopen en tankstations en de Cone en Stick zijn vanaf die datum te vinden in zowel de supermarkten als in out-of-homelocaties. Alleen de Sandwich is uitsluitend verkrijgbaar in het supermarktkanaal.
Bron: @FoodClicks
Voedselverspilling – De samenwerking tussen Unilever en Too Good To Go tegen voedselverspilling heeft in twee jaar tijd 1 miljoen producten gered. Deze mijlpaal werd bereikt met het aanbieden van magic boxen, een verrassingspakket met producten die tegen de ‘ten minste houdbaar tot-datum' (THT) zitten, die via de Too Good To Go-app worden aangeboden. Eind 2022 introduceerden beide partijen ook de mogelijkheid om...
Benoeming - Jorg Brouwer treedt per deze maand aan als general manager van Iglo Nederland. Voor deze overstap werkte hij als general manager global sales bij Nomad Foods International in het Verenigd Koninkrijk, het moederbedrijf van Iglo Nederland.
Personalia - Hein Schumacher verkast van FrieslandCampina naar Unilever. Daar wordt hij per 1 juli dit jaar de nieuwe topman. Schumacher volgt bij Unilever Alan Jope op, die vorig jaar september al te kennen gaf met pensioen te willen gaan.
Voedselbanken – Vier dagen lang pakken honderden medewerkers van Unilever, voor het twaalfde jaar op rij pakketten in voor de Voedselbank. Dit jaar wordt een recordaantal van 45.000 pakketten samengesteld, met behulp van een aantal partners.
Voedselverspilling – Too Good To Go en Unilever zetten de volgende stap in de strijd tegen voedselverspilling. Voortaan is het mogelijk om via de Too Good To Go app een pakket met producten van onder andere Unox, Knorr, Calvé en Conimex thuis te laten bezorgen, direct van de maker naar de consument. Dat betekent ook voor Too Good To Go nieuwe...
Verkiezing - Eeterij ‘t Wagenhuis uit Nieuw-Vossemeer, Grand Café De Dominee uit Oldenzaal en Strandpaviljoen Pier 7 uit Vlissingen zijn met hun respectievelijke 1e, 2e en 3e plaats de meest favoriete terrassen van Nederland. De winnende horecazaken gaan naar huis met forse prijzen, namelijk een investeringsbudget van respectievelijk 100.000, 50.000 en 30.000 euro.