‘Festivals vaker in zee met GiG Hard Seltzer’


Speciaal voor Koningsdag 2024 lanceert GiG Hard Seltzer de Orange Anthem

Festivals – Volgens de initiatiefnemers achter GiG Hard Seltzer zijn zij straks bij de meeste festivals terug te vinden. Ook de supermarkten omarmen het jonge bedrijf en zorgen voor een aanzienlijke groeispurt.

“Wat Heineken en Coca-Cola niet lukt, lukt de Amsterdamse broers Max (26) en Bob (29) Ponsen wel”, luidt dan ook het opportunistische bericht dat zij bij de opening van het festival-seizoen uitsturen. Het succes kwam op gang volgens Bob omdat ‘Heineken en Coca-Cola niet de binding hebben met de doelgroep’, die wij wel hebben. “Mijn broer en ik zijn ervan overtuigd dat GiG de populairste drank onder Millennials en Gen Z gaat worden”, aldus Bob. En hij vervolgt:  “Waar we vorig jaar in de laatste vijf dagen voor Koningsdag meer dan 150.000 blikken zelf met onze eigen bussen rond brachten, zitten we nu twee weken van tevoren al op 250.000 verkochte blikken. Dit is een enorme groei vergeleken 2023”.

GiG Orange Anthem

Speciaal voor Koningsdag 2024 lanceert GiG de Orange Anthem met een verfrissende orange smaak. Sinds kort heeft het bedrijf ook een bezorgservice voor iedereen die zelf een GiGje wil bestellen.

Bron: GiG Hard Seltzer/@FoodClicks

Bob en Max Ponsen de initiatiefnemers achter GiG Hard Seltzer

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Bij achttien festivals is het menu volledig vegetarisch

Festivals – Bij achttien grote festivals kunnen de bezoekers dit jaar volledig vegetarisch eten, laat Wakker Dier weten. De organisatie vraagt de festivals meer vegetarisch aan te bieden, om enerzijds de consument kennis te laten maken met vegetarisch eten en anderzijds de milieu-impact van festivals te verkleinen.

Lees bericht


KHN roept met partnerpartijen op om btw niet te verhogen

Politiek – In de aanloop naar het eerste debat in de Tweede Kamer van het nieuwe kabinet vandaag roept Koninklijke Horeca Nederland (KHN), samen met een aantal andere belangenorganisaties, de politieke partijen en het kabinet op om de verhoging van het btw-tarief van 9% naar 21% te heroverwegen.

Lees bericht


Heineken volop van start met EK-activatieprogramma

Actie - Na de Champions League-finale is het tijd voor het EK en dus laten fabrikanten en retailers weten wat zij tijdens het EK allemaal van plan zijn. De supermarkketens laten zien welke acties en gadgets zij hebben, maar ook fabrikanten als Heineken laten zien waar zij mee komen. Voorafgaand aan de oefenwedstrijd van het Nederlands Elftal tegen Canada in...

Lees bericht



Rode Coca-Cola-kratten voortaan van 97% gerecycled plastic

Verduurzamen - Coca-Cola Europacific Partners Nederland laat weten dat de bekende rode kratten voortaan gemaakt zullen worden van 97% gerecycled plastic₁. Het gerecyclede materiaal bestaat uit 85% oude rode kratten en 15% gerecyclede tulpennetten. Om dit mogelijk te maken werkt de Coca-Cola bottelaar samen met de lokale recycler Healix en krattenproducent Schoeller Allibert.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid