FHC Formulebeheer lanceert initiatief ‘Food in de Aarde’
Formulenieuws - FHC Formulebeheer lanceert een duurzaam initiatief onder de naam ‘Food in de Aarde’. Bedoeling is dat de organisatie met de aangesloten bedrijven het voor elkaar krijgt jaarlijks meer dan 1.000 bomen in Nederland te planten, in een bijdrage CO2-compensatie te realiseren voor het behoud van de aarde voor toekomstige generaties.
‘Food in de Aarde’ symboliseert volgens FHC Formulebeheer niet alleen de noodzaak van verandering, maar benadrukt ook dat het realiseren van een betere wereld veel “voet in de aarde” heeft. Het initiatief is een uitnodiging tot samenwerking, waarbij FHC Formulebeheer samen met haar aangesloten vestigingen en gasten een positieve impact wil maken op het milieu. “Impact maken op een betere wereld is een uitdaging die tijd en inzet vraagt,” aldus Ralph Markwat, directeur van FHC Formulebeheer. “Met ‘Food in de Aarde’ laten we zien dat we samen bergen kunnen verzetten en stappen zetten naar een duurzamer bestaan voor onze kinderen en kleinkinderen.”
Het logo van ‘Food in de Aarde’ omvat een boom die symbool staat voor groei, ontwikkeling en duurzaamheid. De bladeren bevatten groentinten die de verschillende formules van FHC vertegenwoordigen: VITAL, Foodmaster en Family.
Bomenplantdag 2025
In het voorjaar van 2025 organiseert FHC Formulebeheer de eerste jaarlijkse FHC Bomenplantdag. Deze dag markeert de start van een duurzaam initiatief, waarbij de eerste bomen worden geplant op een speciaal geselecteerde locatie. Deze plek zal in de toekomst dienen als een inspirerende ruimte voor brainstormsessies, educatieve programma’s en andere groene activiteiten. Na de officiële start van de Bomenplantdag zullen in samenwerking met Life Terra door het hele land bomen worden geplant.
Duurzame keuzes
Als onderdeel van het initiatief streeft FHC Formulebeheer naar duurzaamheid in al haar activiteiten. Dit komt ook tot uiting in het menu-aanbod van de verschillende formules. Zoals bijvoorbeeld de Future burger, een vega kipburger die regelmatig op het menu staat. Gemaakt van plantaardige ingrediënten.
Bron: FHC Formulebeheer/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Grolsch toont duurzame innovaties tijdens Dutch Design Week
Event - Koninklijke Grolsch opent tijdens Dutch Design Week (DDW) op het Ketelhuisplein in Eindhoven de deuren van het Grolsch Lab. In de ruimte kunnen bezoekers op een interactieve manier kennismaken met de duurzame resultaten en initiatieven van de brouwerij uit Enschede. Van innovatieve verpakkingen tot verantwoord watergebruik.
Lees berichtRoyal Swinkels opnieuw ‘Sustainable Brewery of the Year’
Brouwerij - Royal Swinkels valt twee keer in de prijzen bij de Icons of Beer 2024. Voor het tweede jaar op rij wint het familiebedrijf de titel ‘Sustainable Brewery of the Year’. Daarnaast wordt de inzet van Sustainability Manager Marthijn Junggeburth bekroond met de titel ‘Sustainability Officer of the Year’.
Lees berichtMark Schraauwen volgt Michel Driessen op als CEO bij Verstegen
Benoeming - CEO Michel Driessen heeft de dagelijkse leiding van Verstegen Spices & Sauces per 1 juni overgedragen aan CCO Mark Schraauwen. Mark zal de functie van CEO gaan bekleden. Michel Driessen blijft eigenaar van Verstegen en neemt zitting in de Raad van Advies van het Rotterdamse familiebedrijf.
Lees berichtKHN lanceert het Fastservice Manifest
Actie – Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en zes fastservice-bedrijven hebben de afgelopen maanden gewerkt aan een Fastservice Manifest. Doel is actief bij te dragen aan een gezondere voedselomgeving.
Lees berichtFamily en Coffee Fellows als duo onder één dak bij AVIA Rilland
Formulenieuws – Een revolutionair dubbelconcept noemen ze het bij AVIA Vollenhoven en dat is de invulling van het tankstation in Rilland ook. Na een voorbereiding van anderhalf jaar én zes weken verbouwen heropent binnenkort de volledig vernieuwde locatie officieel met de cafetariaformule Family, gecombineerd met een counter voor de koffiespecialiteiten van Coffee Fellows.
Lees berichtPaardekooper presenteert tweede Duurzaamheidsverslag
Verpakkingen - Als aanjager van duurzaamheid binnen de verpakkingsindustrie zet Koninklijke Paardekooper Group in op een duurzamere toekomst. Het familiebedrijf presenteert daarom de tweede editie van het Duurzaamheidsverslag, waarin de organisatie aangeeft niet alleen de CO2-voetafdruk van de eigen organisatie te verminderen, maar ook die van hun klanten en partners.
Lees bericht