FHC maakt live-uitzending van Ondernemersdag 2020


Formulenieuws – De jaarlijkse ondernemersdag van FHC Formulebeheer op een bijzondere locatie ging dit jaar niet door als gevolg van alle coronamaatregelen, maar bijzonder was de dag wel; deze keer werd de bijeenkomst volledig online uitgezonden, met als toepasselijke titel: For a Better Day.

Geen sprekers, geen workshops en geen gelegenheid ervaringen met elkaar te delen, het verliep allemaal anders. Desalniettemin kregen de ondernemers veel inspiratie aangeboden. De gehele uitzending stond ook in het teken van innoveren in deze moeilijke periode waarin alles draait om maatregelen en anticiperen op het coronavirus. In aanloop naar deze uitzending ontvingen alle ondernemers heerlijke proefboxen om tijdens de uitzending toch voorzien te zijn van een hapje en een drankje.

De uitzending werd verzorgd vanuit de VHC Jongens Groothandel en werd geleid door Ralph Markwat, directeur FHC Formulebeheer. Markat verzorgde de uitzending samen met twee sidekicks, Robert Jan Steenhagen en Michiel van Noort. In de uitzending aandacht voor de foodtrends, de ontwikkelingen op het gebeid van corona en de jaarlijkse Formule Awards.

Nieuwe app

Markwat stak niet alleen de ondernemers een hart onder de riem, maar gaf ook aan als organisatie er alles aan te willen doen om de aangesloten ondernemers ook de tweede coronagolf goed door te loodsen. “We maken ons klaar voor een volgende zware periode waarbij we altijd de ondernemersgeest voorop stellen en denken in mogelijkheden. We faciliteren ondernemers vanaf 2021 dan ook met een gloednieuwe app en intranetomgeving waarbij zij onder andere hun hele facturatie, inkoop, marketing en opleidingen en trainingen voor medewerkers allemaal overzichtelijk in beeld hebben. Een echte toegevoegde waarde voor de ondernemers,” aldus de directeur.

Dark Kitchen

Robert Jan Steenhagen, directeur van cateraar Brood met Spelen en eigenaar van de eerste dark kitchen Foodmaster in Almelo nam de kijker mee in zijn ervaringen met deze Foodmaster, die is ontstaan aan het begin van de corona uitbraak. Steenhagen: “Wij zagen nu zoveel kansen op het gebied van bezorging daarom belde ik Ralph en hij stond binnen 48 uur op de stoep. Wij zien dit niet als een sprint maar als een marathon en blijven dan ook investeren in onze mensen, apparatuur en materialen.”

Verschillende ervaringen

Meerdere ondernemers deelden online ook hun ervaringen, opgedaan in de afgelopen coronaperiode. Afhankelijk van de kerntaak van het bedrijf waren die geluiden positie en negatief.  Zo stond Vital ondernemer André Croes met de rug tegen de muur: “De keuken moest direct dicht en de school werd gesloten.” In tegenstelling toto Family ondernemer Sander Koenekoop, die blij was dat hij geïnvesteerd had in sfeer en bezorging. Bezorging heeft zijn bedrijf in leven gehouden de afgelopen periode.

Innovaties

Tijdens de uitzending in de keuken van VHC Jongens kwamen ook de innovaties aan bod. Zo lieten, Rik van Diepen, creative chef van VHC Jongens, en marketing manager Chantal van der Meer van FHC Formulebeheer verschillende producten zien, die nieuw instromen. Zo worden bij Vital4School binnenkort maaltijdsalades geïntroduceerd op basis van de hero’s uit het broodjes assortiment. Te beginnen met de topper ‘hete kip’. En wordt bij Family en Foodmaster vooral ingezet op vega(n). tevens werd een nieuwe creatie getoond: De Friendly burger. Een bietenbroodje met een plantaardige burger van de Blue Butcher, afgetopt met een frisse garnituur en een paarse vegan saus.

Gezond eten en drinken

Michiel van Noort, consultant bij First Mate Consultancy een expert in catering en horeca wierp een blik op de toekomst binnen fastservice en schoolcatering. Volgens Van Noort is er licht aan het einde van de tunnel, alleen is de vraag hoelang de tunnel is. Volgens de consultant versnellen sommige ontwikkelingen door de situatie, zoals bijvoorbeeld bezorging. Maar ook voor de scholen liggen er uitdagingen. Het moment is nu daar voor de scholen om te laten zien hoe belangrijk zij gezond eten en drinken daadwerkelijk vinden.

Bron: @FoodClicks

De nieuwe app van FHC Formulebeheer

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

FHC kiest voor Vega Frick van GoodLife Foods

Formulenieuws – Vegetarische producten staan overal meer in de belangstelling bij de consument. Ook in het cafetariabedrijf en op andere horecalocaties wordt het assortiment vegetarische producten steeds uitgebreider. FHC Formulebeheer ziet de verschuiving in de markt eveneens en kiest voor formules Family en Foodmaster nu voor uitbreiding met de vegetarische frikandel Vega Frick van GoodLife Foods.

Lees bericht




Foodmaster komt met 100% deliveryconcept

Formulenieuws – Foodmaster, een formule van FHC Formulebeheer, krijgt een nieuw cafetariaconcept dat volledig is ingesteld op bezorging. Het nieuwe delivery-format is volgens de bedenkers Robert Jan Steenhagen en Ralph Markwat gelijk het antwoord op de 1,5 meter samenleving. Half april opent de eerste locatie in Almelo.

Lees bericht


Family sluit vega-campagne af tijdens Week Zonder Vlees

Formulenieuws - Een betere manier om de campagne waarin vegetarisch genieten centraal staat af te sluiten is er niet; met De Nationale Week Zonder Vlees van 9 t/m 15 maart voor de deur, zal er bij cafetariaformule Family ruime aandacht zijn voor de vegetarische opties binnen het snackassortiment.

Lees bericht

Cafetariaketen Family start jaar vegetarisch

Formulenieuws – Cafetariaformule Family zet in het eerste kwartaal het vegetarisch genieten centraal. Family wil op die manier laten zien dat de formule inmiddels een breed aanbod vegetarische producten heeft, maar ook omdat vegetarische snacks aan een opmars bezig zijn. Een heel kwartaal alle acties gericht op vegetarische producten, dat is misschien even wennen voor de cafetaria, vindt ook de formule...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid