Flitsbezorger Gorillas komt met private label merken

Thuisbezorging - Flitsbezorger Gorillas kondigt vandaag de lancering aan van vier eigen private label merken: "Gorillas Daily", "Gorillas Premium", "Hot Damn Coffee" en "Start-up Beer
Vooralsnog worden de huismerken geïntroduceerd in de belangrijkste Europese markten voor de bezorgdienst, namelijk Duitsland, Nederland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. De vier merken zijn ontwikkeld op basis van klantinzichten. Gorillas wil in de belangrijkste productgroepen eigen hoogwaardige producten aan bieden tegen een eerlijke prijs, zo laat het bezorgbedrijf weten. De eerste producten zijn vanaf 9 juni beschikbaar in de Gorillas app. In de loop van de zomer worden extra producten aan het assortiment toegevoegd."Vanaf dag één wilden we onze eigen producten ontwikkelen, met unieke smaken en creatieve verpakkingen, om perfect aan te sluiten bij de behoeften en smaken van onze klanten,” laat Kağan Sümer, oprichter & CEO van Gorillas weten. “Onze nieuwe huismerken zijn ook een belangrijk onderdeel van onze winstgevendheidstrategie en zullen ons in staat stellen nieuwe inkomstenstromen te ontwikkelen in onze kernmarkten. Bovendien versterkt het onze inzet voor duurzaamheid, aangezien we ons richten op milieuvriendelijke oplossingen voor productie en verpakking. ", aldus de topvrouw.
Gorillas komt met vier private labelmerken die elk een andere focus hebben:
- Gorillas Daily voor heerlijke alledaagse benodigdheden zoals spreads, vleeswaren en kaas.
- Gorillas Premium voor een selectie van top-end producten, zoals verse pasta en zoete en hartige snacks.
- Hot Damn Coffee voor een premium koffie-ervaring, inclusief bonen, koffiedik, thuis te recyclen pods en havermelk.
- Start-up Beer
Leveranciers moeten duurzaam werken. De gebruikte verpakkingsmaterialen moeten daarom minimaal zijn, maar ook recyclebaar. Ook moeten de huismerkleveranciers aantoonbaar werk maken van het verminderen van de CO2-uitstoot.
Bron: Gorillas/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Bekendheid flitsbezorgers neemt sterker toe dan gebruik
Onderzoek – Flitsbezorgers winnen fors aan bekendheid, maar het gebruik neemt niet navenant toe Uit een periodieke meting van Markteffect blijkt dat de bekendheid sinds december 2021 met 32% is gestegen. Zo is ruim 4 op de 5 Nederlanders (82%) bekend met het principe ‘flitsbezorging’. Gorillas is het meest bekend, maar Flink wordt het vaakst ingezet.
Lees berichtMassaontslag bij flitsbezorger Getir
Bezorging – Flitsbezorger Getir gaat fors het mes zetten in het personeelsbestand. Dat is bij diverse media te lezen, naar aanleiding van een publicatie op TechCrunche. In het bericht van de Amerikaanse online krant wordt gesteld dat de flitsbezorger wereldwijd ongeveer 4.480 medewerkers gaat ontslaan, zo'n 14 procent van het totale personeelsbestand van het bedrijf.
Lees berichtMazdak Soltani hoofd Public Affairs team Gorillas
Benoeming - Mazdak Soltani, voormalig Senior Policy Advisor bij het Ministerie van Financiën, is benoemd tot Hoofd Publieke en Overheidszaken Benelux van flitsbezorger Gorillas. Vanaf 19 april is hij in die functie verantwoordelijk voor alle externe public affairs en de relatie met de gemeenschap en centrale en decentrale overheden.
Lees berichtGorillas-app in Nederland één miljoen keer gedownload
Flitsbezorging - Sinds de Nederlandse lancering van flitsbezorger Gorillas in december 2020 is de app één miljoen keer gedownload. Het aantal bestellingen beloopt inmiddels enkele miljoenen, zo laat de bezorgdienst weten. En die bestellingen worden ook groter, met een groot aandeel in verse en lokale producten.
Lees berichtJumbo en Gorillas gaan intensiever samenwerken
Samenwerking - Jumbo Supermarkten en online bezorgdienst Gorillas gaan hun bestaande samenwerking verder intensiveren. Zo neemt Mississippi Ventures, het investeringsfonds van ‘Jumbo familie’ Van Eerd, een financieel belang in Gorillas. Daarnaast wordt Gorillas voor meerdere jaren een belangrijke co-sponsor van wielerploeg Team Jumbo-Visma.
Lees berichtFreek Wessels naar food startup Johnny Cashew
Overstap - Freek Wessels is vanaf 1 maart mede-eigenaar van Johnny Cashew. De voormalig CFO van Tony’s Chocolonely gaat zich vooral richten op de business development, de issue awareness en de finance van de startup. Het bedrijf lanceert later deze maand haar eerste producten bij flitsbezorger Gorillas.
Lees bericht