FNLI zoekt de ‘frontrunners’ van de foodsector


Verkiezing - Werkt u aan een vernieuwend initiatief of project met een grote maatschappelijke en economische impact? Maakt u, samen met uw collega’s, het verschil bij deze bijzondere ontwikkelingen? Dan is het FNLI op zoek naar u! Op 10 oktober reikt de FNLI voor het eerst de FNLI Award uit. Het gaat om een prijs voor personen of teams die zich op bewonderenswaardige wijze hebben ingezet om vernieuwende initiatieven of projecten naar een hoger niveau te brengen. Personen die met recht de titel ‘Frontrunner van de levensmiddelenindustrie’ én een plek in de schijnwerpers verdienen. Steeds meer producenten zijn actief bezig met uitdagende thema’s zoals duurzaam verpakken, productverbetering, terugdringen van voedselverspilling, energie- en CO2-besparing, betere tracking en tracing, internationaal verantwoorde inkoop en meer. Met het uitreiken van de FNLI Award wil de FNLI de mensen achter dergelijke belangrijke ontwikkelingen in de voedingsindustrie centraal zetten omdat zij er uiteindelijk voor zorgen dat het gebeurt. Alle inzendingen worden door een deskundige jury onder leiding van FNLI-bestuursvoorzitter Bas Alblas beoordeeld. Hierbij wordt onder meer gekeken naar de potentiële impact, de mate van vernieuwing en de rol en bijdrage van de betrokken personen of teams. Alle criteria en deelnamevoorwaarden zijn te vinden op de FNLI-website. Bron: @FoodClicks Verkiezing - Werkt u aan een vernieuwend initiatief of project met een grote maatschappelijke en economische impact? Maakt u, samen met uw collega’s, het verschil bij deze bijzondere ontwikkelingen? Dan is het FNLI op zoek naar u! Op 10 oktober reikt de FNLI voor het eerst de FNLI Award uit. Het gaat om een prijs voor personen of teams die zich op bewonderenswaardige wijze hebben ingezet om vernieuwende initiatieven of projecten naar een hoger niveau te brengen. Personen die met recht de titel ‘Frontrunner van de levensmiddelenindustrie’ én een plek in de schijnwerpers verdienen. Steeds meer producenten zijn actief bezig met uitdagende thema’s zoals duurzaam verpakken, productverbetering, terugdringen van voedselverspilling, energie- en CO2-besparing, betere tracking en tracing, internationaal verantwoorde inkoop en meer. Met het uitreiken van de FNLI Award wil de FNLI de mensen achter dergelijke belangrijke ontwikkelingen in de voedingsindustrie centraal zetten omdat zij er uiteindelijk voor zorgen dat het gebeurt. Alle inzendingen worden door een deskundige jury onder leiding van FNLI-bestuursvoorzitter Bas Alblas beoordeeld. Hierbij wordt onder meer gekeken naar de potentiële impact, de mate van vernieuwing en de rol en bijdrage van de betrokken personen of teams. Alle criteria en deelnamevoorwaarden zijn te vinden op de FNLI-website. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Directeur Marian Geluk vertrekt bij de FNLI

Persoonlijk - Directeur Marian Geluk vertrekt per 1 oktober bij de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI), de koepelorganisatie en belangenbehartiger voor verwerkende en importerende bedrijven en branches in de Nederlandse levensmiddelenindustrie.

Lees bericht



Ad Jansen (Suiker Unie) wint eerste FNLI Award

Verkiezing - Tijdens de Jaarbijeenkomst van de Federatie Nederlandse Levensmiddelenindustrie (FNLI) werd de eerste FNLI Award uitgereikt aan Ad Jansen van Suiker Unie. De prijs is een uitdrukking van waardering voor een initiatief uit de levensmiddelensector op het gebeid van transparantie, gezondheid, duurzaamheid of voedselveiligheid. Ad Jansen, stafmedewerker Logistiek bij de Suiker Unie, kreeg zijn prijs voor zijn rol en...

Lees bericht

Aantal Nederlandse foodbedrijven blijft groeien

Foodindustrie – Het aantal levensmiddelenbedrijven blijft groeien. Dit jaar komt het aantal foodbedrijven uit op 6.525 bedrijven, dat is een groei van 5,5 procent ten opzichte van vorig jaar. De toename is vooral toe te schrijven aan een sterke stijging van het aantal (zeer) kleine bedrijven. Hieronder vallen de ondernemingen met minder dan 10 werknemers in dienst. Dit blijkt uit de FNLI Monitor Levensmiddelenindustrie...

Lees bericht


Scherpere regels kinderreclame van kracht

Regelgeving – Vanaf vandaag, 1 februari, is de aangescherpte Reclamecode voor Voedingsmiddelen van kracht gegaan. De aanscherping houdt in dat producenten geen kinderidolen meer gebruiken op hun voedselverpakkingen en Point of sale materiaal als hun producten niet voldoen aan bepaalde voedingskundige criteria. De zogenaamde ‘Licensed media characters’, zeg maar de populaire stripfiguren, gericht op kinderen tot 7 jaar mogen überhaupt niet meer worden...

Lees bericht

‘Overheid heeft regierol voor goed Klimaatakkoord’

Voedseldebat – Weg met wetten die circulaire voedselproductie belemmeren, die oproep klonk er bij Voedselpoort, het voedseldebat tussen politiek, bedrijfsleven en maatschappij, dat eerder deze week werd georganiseerd het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL), LTO Nederland en de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI). Tijdens het debat, waaraan Tweede Kamerleden, ondernemers en belangenorganisaties debatteerden over de toekomst van ons voedsel trok dit jaar...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid