Food Cabinet behaalt B Corp certificering
_1080_720_90.jpg)
Certificering- Creative agency Food Cabinet is vanaf nu een B Corporation. Om de certificering te verkrijgen moet een organisatie aan hoge standaarden voldoen op het gebied van sociale en ecologische duurzaamheid. B Corp bedrijven zijn onder andere Tony’s Chocolonely, Patagonia, The Food Line Up, YB, Dopper en Moyee Coffee.
Het Impact Assessment van B Corp gaat over impact op het gebied van zowel bestuur, werknemers, gemeenschap, milieu als klanten. Dit met het uitgangspunt om naast winst ook mens, milieu en maatschappij centraal te stellen. Food Cabinet richt zich al ruim tien jaar op een duurzaam, eerlijk en gezond voedselsysteem. Het bureau kiest ervoor te werken voor en met merken, bedrijven en organisaties die deze ambities delen. Als creative agency richt Food Cabinet zich op het helpen van merken en organisaties om hun duurzame verhaal óók te vertellen.
Bron: Food Cabinet/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
CIRFOOD nieuwe cateraar van NWO
Catering - NWO heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor de complete culinaire dienstverlening, voor zowel zijn kantoor in Utrecht als in Den Haag. Hiermee is de horecadienstverlener sinds gisteren verantwoordelijk voor het eten en drinken binnen alle restauratieve voorzieningen en ook de banqueting van NWO. De overeenkomst heeft een contractduur van vijf jaar.
Lees berichtStrandpaviljoens optimistisch over komend seizoen
Strandpaviljoens – De strandpaviljoens langs de Nederlandse kust zijn positief over de omzetten die zij denken te gaan behalen in het seizoen 2023. Zo’n 60 procent van de strandlocaties verwacht een hogere of een gelijkblijvende omzet te realiseren als in 2022. Maar de horecaondernemers langs de kust, maar zijn pessimistisch over de marges.
Lees berichtAlgemeen directeur Lidl Nederland Koninklijk onderscheiden
Onderscheiding - Algemeen directeur Lidl Nederland, Marcel Oosterwijk, is woensdag benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau. Deze Koninklijke onderscheiding mocht Oosterwijk in ontvangst nemen voor zijn inzet en visie op het gebied van duurzaam ondernemen binnen de Nederlands samenleving.
Lees berichtAlbert Heijn streeft naar B Corp certificering binnen een jaar
Formulenieuws – Albert Heijn wil binnen een jaar klaar zijn voor een B Corp certificering. Die ambitie sprak Marit van Egmond, CEO Albert Heijn, uit bij de presentatie van het nieuwste duurzaamheidsverslag over 2022. De B Corp certificering wordt toegekend aan bedrijven die voldoen aan hoge normen op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Lees berichtLa Place opent ook tweede vernieuwde locatie binnen HEMA
Formulenieuws – Na Hilversum opende aan de Langestraat 72 in Alkmaar La Place donderdag de tweede vestiging van het vernieuwde restaurantconcept in een Hema. Op deze locatie van La Place geen buffet, maar een food- en barista bar, waar bestellingen worden opgenomen en ter plekke vers worden bereid. Ook kunnen gasten in het restaurant via een QR-code een bestelling plaatsen, direct afrekenen...
Lees berichtCheque voor Jeugdfonds bij heropening Sligro Alkmaar
Groothandel – Ter gelegenheid van de heropening van de Sligro-vestiging in Alkmaar werd een schenking gedaan aan het Alkmaarse Jeugdfonds Sport & Cultuur. De volledig verbouwde locatie werd dinsdag geopend door Angélique Schmeinck (24Kitchen), Kees Kiestra (directeur Sligro zelfbedieningsgroothandels en Sander Koolwijk (vestigingsdirecteur Sligro Alkmaar).
Lees bericht