Food hoger op prioriteitenlijstje consument


Marktcijfers - Voor het derde jaar op rij geven consumenten naar verhouding een hoger percentage van hun besteedbaar inkomen uit aan voedings- en genotmiddelen. Bedroeg dit percentage in 2010 nog 19,9 procent, in 2012 was dit 20,6 procent. Dit is een van de conclusies, die Jan-Willem Grievink, directeur van het FoodService Instituut, trok in zijn presentatie tijdens het jaarlijkse Brunchcongres op de Horecava. Het congres voor leden, getiteld ‘Viva Foodservice’, stond dit jaar in het teken van een nieuwe werkelijkheid, nieuwe wetten en nieuwe kansen. Foodservice is op zoek naar nieuwe formules en innovatieve concepten. Het is tijd, besloot het FSIN, om het oude denken opzij te zetten en te kijken naar (internationale) initiatieven die in de beleving van de consument werkelijk waarde toevoegen. Bron: FSIN/FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid