Food-startup Greenforce lanceert B2B-platform voor horeca


Greenforce komt nu ook met bulkverpakkingen voor de horeca

Platform – Food-startup Greenforce lanceert deze maand een B2B-platform waarmee ze de horeca bedienen met hun plantaardige poedermixen in grootverpakking. Het bedrijf biedt de horeca op die manier de kans om zelf te kunnen experimenteren met plantaardige poedermixen.

De mixen zijn lang houdbaar, zitten vol eiwit en zijn gemakkelijk te customizen, volgens Greenforce. Met de bulkmixen kunnen restaurants snel en gemakkelijk een plantaardige burger of gehaktbal met eigen twist op het menu zetten. Op het platform kunnen horecaondernemers de bulkmixen bestellen in de varianten burger, gehakt, gehaktbal, ei, schnitzel en smeerworst.

Minder verspilling

Greenforce heeft de ambitie marktleider te worden van plantaardige alternatieven binnen Europa. Het bedrijf kent verschillende prominente investeerders, zoals profvoetballer Thomas Müller en Duitse TV presentator Joko Winterscheidt. Op het B2B-platform biedt Greenforce een selectie uit hun consumentenassortiment aan in voordelige bulkverpakking: de Easy Mix Hamburger, Easy Mix Gehaktbal, Easy Mix Gehakt, Easy Mix Ei, Easy Mix Smeerworst en Easy Mix Schnitzel. De poedermixen zijn lang houdbaar en omdat je zelf bepaalt hoeveel je produceert voorkom je voedselverspilling. Daarnaast maken de mixen het mogelijk gemakkelijk te variëren door verschillende kruiden te gebruiken. Naast een klassieker met augurk, tomaat en ketchup, kun je bijvoorbeeld ook variëren met een special met garam masalakruiden of (vegan) mozzarella en basilicum. Bij restaurant Boes en Beis in Amsterdam staat de Greenforce burger al langer op het menu, eigenaar Rob: “Een plantaardige burger is soms lastig omdat we er te veel inkopen of ze helemaal zelf moeten maken. Met de poedermixen is een plantaardige burger bereiden voor ons makkelijk en leuk: omdat de poeders zo lang houdbaar zijn bepalen we per dag hoeveel burgers we maken en welke extra touch we er aan toevoegen”.

Bron: Greenforce/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam breekt alle records

Vakbeurzen - Ruim 450 exposanten en 16.757 bezoekers bezochten tijdens de afgelopen dagen Gastvrij Rotterdam. Daarmee is het eerdere record in 2019 met 16.303 bezoekers verslagen en werd de horecavakbeurs afgelopen dagen in Rotterdam Ahoy de grootste editie tot nog toe.

Lees bericht


SIAL Paris komt met nieuwe digitale catalogus

Vakbeurzen – SIAL Paris, internationale vakbeurs die van 15 tot en met 19 oktober wordt gehouden,  komt met een nieuwe digitale catalogus. Op de CXMP marktplaats treft de gebruiker een overzicht aan van ruim 7.000 aanwezige exposanten en hun producten. De digitale catalogus moet een hulpmiddel zijn voor exposanten en bezoekers om 365 dagen van het jaar commercieel in contact te zijn.

Lees bericht

‘Gastvrij Rotterdam moet vastigheid bieden in onzekere tijden’

Interview - Gastvrij Rotterdam had bij de editie van vorig jaar het geluk dat ze plaatsvond in een periode dat de coronamaatregelen werden versoepeld. Toch schaalde de beursorganisatie de veiligheidsmaatregelen voor de bezoekers niet af. ‘We hadden van tevoren afgesproken om de beurs veilig te organiseren voor deelnemers en bezoekers en dat hebben we gedaan’, aldus beursorganisator Robert Melaard aan...

Lees bericht



Join Program wint contract campus Booking.com

Catering - Booking.com kiest voor cateringvernieuwer Join Program om het complete voedsel- en drank aanbod te produceren en faciliteren voor het nieuwe kantoor. Booking.com verhuist in 2023 naar een nieuwe campus en heeft in Join Program de partner gevonden om ervoor te zorgen dat alle HQ-medewerkers zich thuis gan voelen.

Lees bericht




© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid