Food-startup Greenforce lanceert B2B-platform voor horeca

Platform – Food-startup Greenforce lanceert deze maand een B2B-platform waarmee ze de horeca bedienen met hun plantaardige poedermixen in grootverpakking. Het bedrijf biedt de horeca op die manier de kans om zelf te kunnen experimenteren met plantaardige poedermixen.
De mixen zijn lang houdbaar, zitten vol eiwit en zijn gemakkelijk te customizen, volgens Greenforce. Met de bulkmixen kunnen restaurants snel en gemakkelijk een plantaardige burger of gehaktbal met eigen twist op het menu zetten. Op het platform kunnen horecaondernemers de bulkmixen bestellen in de varianten burger, gehakt, gehaktbal, ei, schnitzel en smeerworst.
Minder verspilling
Greenforce heeft de ambitie marktleider te worden van plantaardige alternatieven binnen Europa. Het bedrijf kent verschillende prominente investeerders, zoals profvoetballer Thomas Müller en Duitse TV presentator Joko Winterscheidt. Op het B2B-platform biedt Greenforce een selectie uit hun consumentenassortiment aan in voordelige bulkverpakking: de Easy Mix Hamburger, Easy Mix Gehaktbal, Easy Mix Gehakt, Easy Mix Ei, Easy Mix Smeerworst en Easy Mix Schnitzel. De poedermixen zijn lang houdbaar en omdat je zelf bepaalt hoeveel je produceert voorkom je voedselverspilling. Daarnaast maken de mixen het mogelijk gemakkelijk te variëren door verschillende kruiden te gebruiken. Naast een klassieker met augurk, tomaat en ketchup, kun je bijvoorbeeld ook variëren met een special met garam masalakruiden of (vegan) mozzarella en basilicum. Bij restaurant Boes en Beis in Amsterdam staat de Greenforce burger al langer op het menu, eigenaar Rob: “Een plantaardige burger is soms lastig omdat we er te veel inkopen of ze helemaal zelf moeten maken. Met de poedermixen is een plantaardige burger bereiden voor ons makkelijk en leuk: omdat de poeders zo lang houdbaar zijn bepalen we per dag hoeveel burgers we maken en welke extra touch we er aan toevoegen”.
Bron: Greenforce/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Kop is er af bij HorecaEvenTT in WTC Expo Leeuwarden
Vakbeurzen - De kop is er af bij HorecaEventt in Leeuwarden in WTC Expo. Bijna 500 exposanten presenteren nog tot en met woensdag hun producten en concepten. De horecabeurs in het noorden trekt traditioneel altijd veel ondernemers van de Waddeneilanden.
Lees berichtING gematigd positief over horeca in 2025
Analyse - De vooruitzichten voor de horeca voor 2025 zijn, met een verwachte volumegroei van 3%, gematigd positief. Dankzij een verbeterde koopkracht en ‘gewenning’ aan de hogere prijzen geeft de consument dit jaar volgens de bank weer meer uit in de horeca dan in 2024.
Lees berichtWinnaars van de Gault&Millau Awards 2025
Award-uitreiking – Tivoli Vredenburg in Utrecht vormde maandag opnieuw het decor voor de gidslancering en de bekendmaking van de Gault&Millau Awards. In aanwezigheid van de top van de Nederlandse restaurantwereld werden zij op het podium bekroond, in 18 categorieën zoals ‘Chef van het Jaar’, ‘Jonge Chef van het Jaar’ en ‘Ontdekking van het Jaar’.
Lees berichtBroekhuyzen Horecagroothandel nu officieel Bidfood Noordwijkerhout
Groothandel – Broekhuyzen Horecagroothandel in Noordwijkerhout is zaterdag 25 januari officieel geïntegreerd in Bidfood Noordwijkerhout. Dat heeft de groothandel laten weten.
Lees berichtRotterdams restaurant Zalmhuis legt jarige in de watten
Actie - Wie jarig is, trakteert! Alleen doet het Rotterdamse restaurant het anders. Dit jaar kunnen jarige gasten bij het Zalmhuis gratis aanschuiven om te genieten van de gerechten op de menukaart.
Lees berichtJan Zandbergen Group introduceert EKO Wagyu X
Introductie – Wagyu rundvlees behoort tot de meest exclusieve vleessoorten. Het vlees is daardoor meestal alleen verkrijgbaar bij de exclusieve restaurants. Jan Zandbergen Group in Veenendaal introduceert nu EKO Wagyu X rundvlees uit Australië dat ook voor de reguliere horeca betaalbaar is.
Lees bericht