Food2Smile met suikervrij snoep klaar voor de volgende stap


Zoetwaren - Snoepgoed uitbannen is een utopie, maar gezonder snoepen kan wel. Daarom verkoopt het bedrijf Food2Smile lekker en suikervrij snoepgoed. Het bedrijf bestaat nu 5 jaar en viert dit door niet alleen de verpakkingen te re-branden, maar ook de distributie uit te breiden naar retail en foodservice.

Half juli stromen de nieuwe verpakkingen de Nederlandse winkels in.  Niet alleen in het out-of-homekanaal, maar ook bij retail. Miriam Bouwens, eigenaar en oprichter van Food2Smile: “We zijn klein begonnen, maar hebben middels investeerders nu de slagkracht om het groter aan te pakken. Twee mensen zijn aangetrokken die de verkoop gaan doen: Freddy Potters voor foodservice en catering en Andries Visser voor de retail. In combinatie met de nieuwe uitstraling van de producten zijn we nu klaar voor een nog betere en verdergaande professionele aanpak.” Bouwens ziet het verkopen van verantwoord snoepgoed als een missie: Food2Smile is ontstaan uit de visie dat we met elkaar gezonder zullen moeten gaan eten. Dat betekent voor mij: minder geraffineerde suiker, meer plantaardige voeding en minder vet. Zeker in deze coronatijd is het extra belangrijk stil te staan bij goede voedingskeuzes want gebeurtenissen als het coronavirus gaan we vaker krijgen. Gezondheid en preventie krijgen gelukkig steeds meer aandacht.”

Voorwerk

Bouwens heeft in de afgelopen vijf jaar al veel voorwerk verricht om de herlancering nu succesvol te kunnen begeleiden. Beschikbaarheid is er al bij de Plus-supermarkten, bij diverse cateraars, scholen en leisureparken als de Apenheul, Madurodam en Omnisport. Maar de ambitie rijkt verder. Bouwens: “De focus komt nu te liggen op de grote spelers in retail en catering. We zijn een premiumbrand en willen distributie op  prominente locaties. We zijn klein en flexibel, dus kunnen we veel betekenen voor onze afnemers, bijvoorbeeld met formulegerichte acties.”

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Napoleon snoepjes voortaan in waspapieren wikkel

Zoetwaren - Snoepproducent Confiserie Napoleon stapt vanaf dit najaar over op een waspapieren wikkel in plaats van de traditionele plastic variant. De nieuwe verpakking geldt voor alle 27 smaakvarianten. Met de jaarlijkse verkoop van 360 miljoen snoepjes in Nederland en België bespaart het merk 60.000 kg plastic.

Lees bericht




ISM 2023 naar april vanwege onrust in de zoetwarenmarkt

Beurzen - 's Werelds grootste vakbeurs voor zoetwaren en snacks verschuift volgend jaar eenmalig van januari naar april. De uitdagingen en de onzekerheden binnen de internationale zoetwarenindustrie zijn dermate groot dat organisatie in samenspraak met fabrikanten en belangenpartijen heeft besloten de beurs drie maanden uit te stellen. De beurs is volgend jaar ook een dag korter.

Lees bericht

Snoep is er nu ook met NutriScore A

Zoetwaren – Food2Smile komt met snoepjes die boordevol vezels zitten, maar geen suiker bevatten en ook nog eens vegan zijn. Hierdoor mogen de ‘Happy Sour’ en ‘Fruit-tastic’ als enige snoepjes op de Nederlandse markt de Nutri-Score A claimen én lanceert Food2Smile gelijk het allereerste suikervrije zure gummysnoepje van Nederland.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid