Food2Smile met suikervrij snoep klaar voor de volgende stap


Zoetwaren - Snoepgoed uitbannen is een utopie, maar gezonder snoepen kan wel. Daarom verkoopt het bedrijf Food2Smile lekker en suikervrij snoepgoed. Het bedrijf bestaat nu 5 jaar en viert dit door niet alleen de verpakkingen te re-branden, maar ook de distributie uit te breiden naar retail en foodservice.

Half juli stromen de nieuwe verpakkingen de Nederlandse winkels in.  Niet alleen in het out-of-homekanaal, maar ook bij retail. Miriam Bouwens, eigenaar en oprichter van Food2Smile: “We zijn klein begonnen, maar hebben middels investeerders nu de slagkracht om het groter aan te pakken. Twee mensen zijn aangetrokken die de verkoop gaan doen: Freddy Potters voor foodservice en catering en Andries Visser voor de retail. In combinatie met de nieuwe uitstraling van de producten zijn we nu klaar voor een nog betere en verdergaande professionele aanpak.” Bouwens ziet het verkopen van verantwoord snoepgoed als een missie: Food2Smile is ontstaan uit de visie dat we met elkaar gezonder zullen moeten gaan eten. Dat betekent voor mij: minder geraffineerde suiker, meer plantaardige voeding en minder vet. Zeker in deze coronatijd is het extra belangrijk stil te staan bij goede voedingskeuzes want gebeurtenissen als het coronavirus gaan we vaker krijgen. Gezondheid en preventie krijgen gelukkig steeds meer aandacht.”

Voorwerk

Bouwens heeft in de afgelopen vijf jaar al veel voorwerk verricht om de herlancering nu succesvol te kunnen begeleiden. Beschikbaarheid is er al bij de Plus-supermarkten, bij diverse cateraars, scholen en leisureparken als de Apenheul, Madurodam en Omnisport. Maar de ambitie rijkt verder. Bouwens: “De focus komt nu te liggen op de grote spelers in retail en catering. We zijn een premiumbrand en willen distributie op  prominente locaties. We zijn klein en flexibel, dus kunnen we veel betekenen voor onze afnemers, bijvoorbeeld met formulegerichte acties.”

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Nieuwe topman Mondelēz International

Benoeming - Romeo Lacerda is benoemd tot President Western Europe (België, Spanje, Frankrijk, Griekenland, Italië, Nederland en Portugal) bij Mondelēz International. Hij volgt Vince Gruber op die Executive Vice President en President Europe wordt bij het bedrijf. Hiervoor was Romeo Lacerda werkzaam als President Biscuits Mondelēz Europe. West-Europa is een belangrijke regio voor Mondelēz International, goed voor...

Lees bericht

Op de ISM geen product zonder gezondheidsclaims

Beurzen - 70 procent van wat er in Duitsland aan zoetwaren wordt geïntroduceerd, heeft op de een of andere manier een claim. Dat kan glutenvrij zijn, biologisch, fair trade, met minder of helemaal geen suiker; als er maar een claim aan hangt. Is dat goed? Zoetwaren worden op deze manier meer een marketingobject dan een product waarvan je lekker geniet....

Lees bericht

‘Snoepen mag weer volop van zoetwarenbeurs ISM’

Beurzen – Gluten-, gelatine en suikervrij. Vegetarisch en biologisch. Ja zelfs snoep dat door tandartsen wordt aangeboden. Het was er allemaal op de zoetwarenbeurs ISM in Keulen. Snoepen mag weer, want er is voor iedere klant en wens wel een traktatie. Ook voor de gebruiker die volop bezig is met sporten en extra fit wil worden. De ISM is gisteren begonnen...

Lees bericht


Nieuwe horeca opent in vergroot outletcentrum Rosada Roosendaal

Horeca - In Rosada Fashion Outlet in Roosendaal openen op donderdag 12 mei 45 nieuwe winkels de deuren. Het verbouwde en uitgebreide outletcentrum krijgt drie nieuwe horecazaken: Trattoria Rosa, Frites Cuisine en The Kitchen. Ook opent snoepfabrikant Haribo een speciale snoepwinkel in het outletcentrum, de eerste van Nederland. Vermaat Groep, ontwikkelaar van horeca- en retailconcepten, heeft in het uitgebreide en verbouwde outletcentrum...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid