Foodhall Scheveningen splitst binnenruimte voor meer bezoek


Scheveningse Foodhall

Foodhal – De foodhal op de vernieuwde Noordboulevard in Scheveningen heeft de binnenruimte gesplitst zodat er in totaal 100 gasten binnen kunnen worden ontvangen in plaats van 50. Doordat de 18 deelnemende foodbedrijven aan de zijwanden van de ruimte zijn gevestigd en de ruimte een gescheiden luchtverversingssysteem kent, was de splitsing betrekkelijk eenvoudig te realiseren.

Een plan voor de deling van de binnenruimte was al gemaakt, laat Jie Ling van de Scheveningse Foodhall weten. “Die splitsing was mogelijk omdat het gebouw twee gescheiden luchtverversingssystemen heeft, die voor voldoende buitenlucht zorgen en waarbij de verse lucht ook nog eens uv-gefilterd wordt. De scheiding van dat luchtverversingssysteem loopt precies door de lengte van de binnenruimte heen, zodat wij nu bij scheiding van die ruimte twee keer zoveel bezoek kunnen ontvangen.” Volgens Ling is een aantal van 100 gasten ook noodzakelijk voor de 18 deelnemende bedrijven in de foodhal. Met 50 gasten binnen is het voor veel van de foodbedrijven niet lonend om open te zijn.

Lokaal en landelijk

De Foodhall Scheveningen biedt onderdak aan bekende Haagse concepten als Pazze e Pizze, Diego’s Burgers, Amier, W.T.F. (World Tempting Flavors) en de Resident. Daarnaast haalde de Foodhall ook een aantal bedrijven binnen met ervaring in foodhallen elders, zoals De Ballenbar, Jabugo, The Sushibar, La Catrina en Churros & more, maar ook nieuwe concepten zoals De Scheveningse Oesterbar, Meat on a Stick, Saigon Streetfood, Frozen Sweets en Dim Sum bij Wan Tsam. Ook zijn er twee horecaconcepten gevestigd die al enige bekendheid hebben, te weten Pad Thai en Gyros Express.

Hotspot

De Scheveningse Foodhall moet een belangrijke publiekstrekker worden aan de vernieuwde Noordboulevard langs de kust. Deze heeft de afgelopen periode een metamorfose ondergaan en kan met de komst van de Foodhall Scheveningen met recht de nieuwe hotspot van Scheveningen worden genoemd. De hal is geïnspireerd op de sfeer van een levendige, wereldse markt vol lichtjes en geluiden.

Opstartproblemen

Door corona kende de Scheveningse Foodhall een moeizame aanloop. Eerder al tijdens de lockdown-periode werd de ruimte als doorgangslocatie ingezet zodat er mogelijkheden waren voor afhaal en bezorging. “En nu er weer meer mogelijk is hebben bedrijven te maken met opstartproblemen om voldoende mensen te vinden,” aldus Ling. Het probleem van het vinden van medewerkers is niet alleen bij de horecaondernemers in de Scheveningse Foodhall het geval, maar doet zich op tal van plaatsen in het land voor. Veel voormalige horecamedewerkers zijn als gevolg van de horecasluiting op zoek gegaan naar andere sectoren. Voor de foodhal betekent de situatie dat in de loop van de komende periode er langzaam opgeschaald gaat worden naar volledige opening. Het officiële openingsmoment van de Scheveningse Foodhall moet dus nog komen.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws


{if '1' == '1'}

Effecten versoepelingen teken zich af in foodservice

Analyse - Hoewel de effecten van de versoepelingen in de horeca op 28 april zich in P5 nog niet volledig laten zien, zijn al wel de eerste signalen zichtbaar. Helemaal met het mooie weer van de afgelopen dagen gaat de volgende periode er nog beter uitzien, maar P5 was al een opsteker, zij het dat er nog wel veel werk aan...

Lees bericht

{if '2' == '1'}

‘Verruiming sneller dan gepland, maar wel een tenzij’

Coronamaatregelen – Het werd al verwacht, maar is altijd fijn als het wordt bevestigd, maar Nederland gaat sneller open dan verwacht. Per 5 juni kan stap 3 worden doorgevoerd en gaat vrijwel alles weer open. Dat is enkele dagen eerdere dan gepland. Voorwaarde is wel dat iedereen zich aan de basisregels houdt.

Lees bericht

{if '3' == '1'}

Kapteijn: ‘Statiegeldregeling past bij duurzaamheidstrategie Vrumona’

Interview - De statiegeldregeling voor de kleine plasticflesjes en een aantal buitenhuislocaties gaat in per 1 juli aanstaande. Maar per 1 juni hebben consumenten al de mogelijkheid plastic flesjes in te leveren. Niet elke organisatie of ondernemer, die de verplichting heeft de flesje in te leveren, is er al klaar voor. En hoe zit dat bij de frisdrankproducten? Is een bedrijf als...

Lees bericht

{if '4' == '1'}



{if '5' == '1'}

Sligro helpt klanten Slim Ondernemen

Interview - Met Slim Ondernemen helpt Sligro klanten meer uit hun zaak te halen. Hierbij gaat het om oplossingen op een breder vlak dan food alleen: denk aan rendement, personeel, loyaliteit en duurzaamheid. Volgens Dries Bögels (directeur Foodservice Nederland) en Hanna Polman (manager Customer Solutions) is dit nog maar het begin van de mogelijkheden die Sligro te bieden heeft. ...

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid