Foodhall Scheveningen splitst binnenruimte voor meer bezoek


Scheveningse Foodhall

Foodhal – De foodhal op de vernieuwde Noordboulevard in Scheveningen heeft de binnenruimte gesplitst zodat er in totaal 100 gasten binnen kunnen worden ontvangen in plaats van 50. Doordat de 18 deelnemende foodbedrijven aan de zijwanden van de ruimte zijn gevestigd en de ruimte een gescheiden luchtverversingssysteem kent, was de splitsing betrekkelijk eenvoudig te realiseren.

Een plan voor de deling van de binnenruimte was al gemaakt, laat Jie Ling van de Scheveningse Foodhall weten. “Die splitsing was mogelijk omdat het gebouw twee gescheiden luchtverversingssystemen heeft, die voor voldoende buitenlucht zorgen en waarbij de verse lucht ook nog eens uv-gefilterd wordt. De scheiding van dat luchtverversingssysteem loopt precies door de lengte van de binnenruimte heen, zodat wij nu bij scheiding van die ruimte twee keer zoveel bezoek kunnen ontvangen.” Volgens Ling is een aantal van 100 gasten ook noodzakelijk voor de 18 deelnemende bedrijven in de foodhal. Met 50 gasten binnen is het voor veel van de foodbedrijven niet lonend om open te zijn.

Lokaal en landelijk

De Foodhall Scheveningen biedt onderdak aan bekende Haagse concepten als Pazze e Pizze, Diego’s Burgers, Amier, W.T.F. (World Tempting Flavors) en de Resident. Daarnaast haalde de Foodhall ook een aantal bedrijven binnen met ervaring in foodhallen elders, zoals De Ballenbar, Jabugo, The Sushibar, La Catrina en Churros & more, maar ook nieuwe concepten zoals De Scheveningse Oesterbar, Meat on a Stick, Saigon Streetfood, Frozen Sweets en Dim Sum bij Wan Tsam. Ook zijn er twee horecaconcepten gevestigd die al enige bekendheid hebben, te weten Pad Thai en Gyros Express.

Hotspot

De Scheveningse Foodhall moet een belangrijke publiekstrekker worden aan de vernieuwde Noordboulevard langs de kust. Deze heeft de afgelopen periode een metamorfose ondergaan en kan met de komst van de Foodhall Scheveningen met recht de nieuwe hotspot van Scheveningen worden genoemd. De hal is geïnspireerd op de sfeer van een levendige, wereldse markt vol lichtjes en geluiden.

Opstartproblemen

Door corona kende de Scheveningse Foodhall een moeizame aanloop. Eerder al tijdens de lockdown-periode werd de ruimte als doorgangslocatie ingezet zodat er mogelijkheden waren voor afhaal en bezorging. “En nu er weer meer mogelijk is hebben bedrijven te maken met opstartproblemen om voldoende mensen te vinden,” aldus Ling. Het probleem van het vinden van medewerkers is niet alleen bij de horecaondernemers in de Scheveningse Foodhall het geval, maar doet zich op tal van plaatsen in het land voor. Veel voormalige horecamedewerkers zijn als gevolg van de horecasluiting op zoek gegaan naar andere sectoren. Voor de foodhal betekent de situatie dat in de loop van de komende periode er langzaam opgeschaald gaat worden naar volledige opening. Het officiële openingsmoment van de Scheveningse Foodhall moet dus nog komen.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Jan Zandbergen Group introduceert EKO Wagyu X

Introductie – Wagyu rundvlees behoort tot de meest exclusieve vleessoorten. Het vlees is daardoor meestal alleen verkrijgbaar bij de exclusieve restaurants. Jan Zandbergen Group in Veenendaal introduceert nu EKO Wagyu X rundvlees uit Australië dat ook voor de reguliere horeca betaalbaar is.

Lees bericht


Horecava trekt volgens organisatie 67.000 bezoekers

Vakbeurzen – De afgelopen Horecava heeft volgens de organisator meer bezoekers op de been gebracht in de Amsterdamse RAI dan de vorige editie. Dit jaar werd de horecabeurs bezocht door 67.000 mensen, terwijl dit vorig jaar lag op 64.000. Daarmee ligt het bezoekers aantal nog net niet op het niveau van voor corona.

Lees bericht

Horeca moet scherper kijken naar logistieke kosten

Analyse - Horecaondernemers kunnen het zich niet langer permitteren logistieke kosten te negeren. De kosten voor logistiek nemen de komende jaren naar verwachting fors toe en horecaondernemers betalen daarvoor ongemerkt een hoge prijs. Dat schrijft het FoodService Instituut Nederland (FSIN) in een gezamenlijke verklaring met Topsector Logistiek.

Lees bericht

Foodservice groeide in 2024 met 4,1% door prijsverhogingen

Analyse  - De foodservicemarkt had in 2024 last van een regenachtig voorjaar en een consument die de hand op de knip hield. De omzet van de totale markt voor Foodservice (Klassieke Horeca, Gemak, Catering) kwam daardoor vorig jaar uit op €22.177 miljoen. Feitelijk betkende dat een bescheiden groei van 4,1% ten opzichte van de 12,1% groei in 2023. De omzetgroei was uitsluitend het gevolg van...

Lees bericht


Horecava 2025 met 700 exposanten het grootste horeca event

Vakbeurzen - Maandag 13 januari openen de deuren van Nederlandse grootse horecavakbeurs de Horecava in de Rai in Amsterdam. Vierdagen lang wordt dit de ontmoetingsplaats van de foodprofessionals in de wereld van eten, drinken en buitenshuis verblijven. En – hoewel minder dan voorheen – nog altijd de oriëntatieplaats voor trends, ontwikkelingen en nieuwe producten.

Lees bericht




© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid