Foodservicesector organiseert campagne voor cateraars


Campagne – ‘Samenlunchen’ heet het initiatief dat vandaag bekend is gemaakt in een uitzending van Foodservice XS. Het gaat om een campagne die door Unilever Food Solutions is geïnitieerd en mensen weer het vertrouwen moet geven de kantine te bezoeken. Inmiddels wordt de campagne die de cateringbedrijven ondersteunt door zo'n 15 foodservicebedrijven gesteund.

De campagne bestaat uit ludieke slogans zoals ‘Take my bread away’ en ‘Laat die tosti ham-kans niet liggen’ moet consumenten zowel online als offline triggeren om weer samen bij de cateraar te lunchen. "Met gepersonaliseerde e-cards kunnen ze collega’s uitnodigen om elkaar te treffen in de cateringlocatie. Bij elke verstuurde uitnodiging maken ze kans op een van de 1000 gratis lunches voor twee personen”, aldus Sharon Reijmers, salesverantwoordelijke bij Unilever Food Solutions.

Voor de deelnemende bedrijven is allerhande POS-materiaal beschikbaar. Volgens de initiatiefnemers hebben zich al diverse cateraars aangemeld om de campagne verder te ondersteunen. Het zou daarbij gaan om een tiental cateraars, die samen meer dan 1000 locaties hebben.

Mediabudget

De landelijke campagne moet consumenten stimuleren om - op veilige afstand - weer samen te lunchen, of om lunch af te halen bij hun cateraar op werk of op school. In het najaar, na de zomervakantie, gaat de campagne van start. Er is een mediabudget beschikbaar met een potentieel van zo’n 10 miljoen impressies.

Steun

Bedrijven achter de campagne zijn onder andere Coca-Cola, FrieslandCampina, Red Bull, Spa, Vrumona en Van Geloven, maar ook merken als Santa Maria, Bresc en Johma steunen de actie. Andere bedrijven worden opgeroepen de actie te ondersteunen.

Update 16-7-2020

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



De Krekerij stopt in huidige vorm per direct

Beëindiging – Startup De Krekerij in Den Haag beëindigt de activiteiten per direct. Dat heeft medeoprichter Sander Peltenburg laten weten. De omzetten afgezet tegen oplopende kosten maakten verder ondernemen niet meer mogelijk.

Lees bericht

FSIN: ‘Nederland geeft meer geld uit aan eten en drinken’

Analyse - Nederlanders geven steeds meer geld uit aan eten en drinken. In 2023 groeit de foodmarkt naar een omzet €68,9 miljard; dat is een toename van 3,9%. De omzetstijging komt niet alleen door de prijsverhogingen. Consumenten eten en drinken ook vaker buiten de deur en kiezen in de supermarkt steeds meer voor luxe en gemak. Dat blijkt uit de FSIN Beleidsmonitor 2023 die...

Lees bericht

Colruyt introduceert Spar For You gericht op B2B-klanten

Buitenland – De Belgische Colruyt Group introduceert ‘Spar For You’, een nieuw foodserviceconcept gericht op de B2B-klanten van de retailgroep. Het gaat om een 24/7 cateringconcept dat volgens de retailorganisatie past bij de tegenwoordige manier van consumeren binnen een bedrijf met uitdagingen, zoals flexibel werken, werken in shiften en de ‘on-the-go’ consumptie.

Lees bericht


Huuskes biedt nieuw gepersonaliseerd bestelplatform

Zorg – Totaalleverancier Huuskes in Enschede heeft de eigen Huuskes Shop vernieuwd en deze gepersonaliseerd in vier verschillende bestelplatforms. Waar voorheen de klanten allemaal in dezelfde webshop omgeving zaten, worden zij vanaf dit jaar in vier verschillende webshops onderverdeeld: ziekenhuizen, kleinschalig wonen, grootschalige keukens en restaurants & catering.

Lees bericht

11.100 horecabedrijven moeten definitieve NOW berekening nog aanvragen

Financieel - Werkgevers in de horeca- en cateringsector, die in de vier aanvraagperiodes tussen oktober 2020 en september 2021 gebruikmaakten van de NOW-regeling hebben in veel gevallen nog geen definitieve berekening van de NOW-regelingen aangevraagd. Het gaat om de NOW-aanvragen NOW 3.1, 3.2, 3.3 en 4. Zo’n 11.100 bedrijven hebben daarvoor nog een kleine maand de tijd. Om de bedrijven daarop te wijzen komt het UWV,...

Lees bericht



© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid