Foodservicesector organiseert campagne voor cateraars


Campagne – ‘Samenlunchen’ heet het initiatief dat vandaag bekend is gemaakt in een uitzending van Foodservice XS. Het gaat om een campagne die door Unilever Food Solutions is geïnitieerd en mensen weer het vertrouwen moet geven de kantine te bezoeken. Inmiddels wordt de campagne die de cateringbedrijven ondersteunt door zo'n 15 foodservicebedrijven gesteund.

De campagne bestaat uit ludieke slogans zoals ‘Take my bread away’ en ‘Laat die tosti ham-kans niet liggen’ moet consumenten zowel online als offline triggeren om weer samen bij de cateraar te lunchen. "Met gepersonaliseerde e-cards kunnen ze collega’s uitnodigen om elkaar te treffen in de cateringlocatie. Bij elke verstuurde uitnodiging maken ze kans op een van de 1000 gratis lunches voor twee personen”, aldus Sharon Reijmers, salesverantwoordelijke bij Unilever Food Solutions.

Voor de deelnemende bedrijven ais allerhande POS-materiaal beschikbaar. Volgens de initiatiefnemers hebben zich al diverse cateraars zich aangemeld om de campagne verder te ondersteunen. Het zou daarbij gaan om een tiental cateraars, die samen meer dan 1000 locaties hebben.

Mediabudget

De landelijke campagne moet consumenten stimuleren om - op veilige afstand - weer samen te lunchen, of om lunch af te halen bij hun cateraar op werk of op school. In het najaar, na de zomervakantie, gaat de campagne van start. Er is een mediabudget beschikbaar met een potentieel van zo’n 10 miljoen impressies.

Steun

Bedrijven achter de campagne zijn onder andere Coca-Cola, FrieslandCampina, Red Bull, Spa, Vrumona en Van Geloven, maar ook merken als Santa Maria, Bresc en Johma steunen de actie. Andere bedrijven worden opgeroepen de actie te ondersteunen.

Update 16-7-2020

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

‘Ondanks min 2 miljard euro omzet in Q2 kan 2020 nog wat worden’

Analyse – In tweede kwartaal bedroeg de totale omzetdaling in de foodsevicesector ruim 2 miljard euro. Dat betekent dat slechts de helft van de normale bestedingen in horeca, catering en gemak hebben plaatsgevonden. Maar lichtpuntje is dat mocht de omzet in het tweede en derde kwartaal op hetzelfde niveau uitkomen als in 2019 dan komt de totale omzet van alle sectoren uit op 80%...

Lees bericht

Problemen Maison van den Boer nog niet voorbij

Catering – De problemen voor cateraar Maison van den Boer zijn nog niet voorbij. Volgens een bericht in het Brabants Dagblad vandaag werken  45 schuldeisers niet mee aan een reddingsplan, waardoor een faillissement van het bedrijf alsnog dreigt.

Lees bericht

Thuisbezorging gaat in aantallen ‘uit eten’ voorbij

Marktcijfers – De gevolgen van corona hebben nog altijd een stevig effect op de omzet in de out-of-homesector. Catering, horeca en vervoer liggen tezamen -42% lager in de laatste 4 weken ten opzichte van 2019. Mede door de heropening van de restaurants is de omzet in deze sector van min 80% teruggelopen naar -30%. Thuisbezorging doet het goed en gaat in aantal avondmaaltijden naar...

Lees bericht

Sodexo Nederland schrapt 800 banen

Catering – Bij Sodexo Nederland verliezen 800 van de 3000 medewerkers hun baan. Dat meldt de website van NOS. Het grootste deel van de medewerkers die hun baan gaan verliezen zit bij de cateringtak. Ook bij de andere onderdelen, zoals ondersteunende diensten, vallen banen weg.

Lees bericht



Horeca en catering blij met verdere verruiming

Coronamaatregelen – Cateraars en horecabedrijven zijn blij met de verdere verruiming die vandaag is ingegaan. Per 1 juli geldt er geen limiet meer voor het aantal bezoekers per bijeenkomst.De anderhalve meter afstand is nu uitgangspunt.

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid