Brandt & Levie wint Noviteitenprijs 2024 Foodspecialiteitenbeurs
Vakbeurzen – Door de samenwerking met slagersbeurs Slavakto is de Foodspecialiteitenbeurs in Houten verder gegroeid. Eerder al ging de beurs samen met de AGF-beurs. De beurs kent een noviteitenverkiezing, die dit jaar gewonnen werd door Brandt & Levie.
Brandt & Levie werd winnaar van de Beste Noviteit 2024 met het product Tomatensoep met ballen en porcini. Culinair journalist Laura de Grave beoordeelde samen met foodspecialisten Wouter Renkema (Beste Nederlandse Kaasspeciaalzaak 2024-2026) en Maarten van Oeffel (Beste Nederlandse Foodspecialist Charcuterie 2024-2026), alle inzendingen op smaak, originaliteit, nieuwswaarde en meer. De tomatensoep werd niet alleen gekozen vanwege de smaak, maar ook omdat het hele verhaal rondom het product klopte.
Beste Kaasnoviteit
Daarnaast werd de Beste Kaasnoviteit uitgereikt aan Kaashandel Remijn met Grebbeberger Triple Greb. Een lokale kaas gemaakt van zowel geiten-, schapen- en koemelk in de vorm van een grote donut. Echt uniek: de énige “bergkaas” van Nederland, afkomstig van de berg (Grebbeberg, red.) in Rhenen. Een pikant kaasje met korrelige textuur en een prikkelende nasmaak op de tong.
Dit jaar was er ook weer aandacht voor de ‘Felix Wilbrink Award’. Deze speciale prijs, bedoeld voor het product dat iedereen blij maakt, is toegekend aan 621 Ferments met het product Nº621 Garum. Deze nieuwe smaakmaker in 3 varianten heeft de jury ontzettend verrast. “Het geeft saus veel complexiteit en diepgang.” Het product is gemaakt van reststromen zoals de voetjes van paddenstoelen en snijdsels van rund.
300 exposanten
De Vakbeurs Foodspecialiteiten duurt twee dagen en wordt georganiseerd door Stichting Foodspecialiteiten Nederland, die zich inzet voor het bevorderen van kwaliteit en het ontdekken van nieuwe markten voor winkeliers in de foodspecialiteitenbranche. Op de beurs staan zo’n 300 exposanten met verschillende specialiteiten.
Bron: Foodspecialiteitenbeurs/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Brandt & Levie en Chez Jan komen met 100% plantbased hotdog
Introductie - Het Amsterdamse worstmerk Brandt & Levie lanceert samen met Rotterdamse hotdog specialist Chez Jan hun Plantbased Hotdog. Na een volledig circulaire worst en een hybride worst gaan ze nu voor het eerst 100% plantbased. Samen met hotdogpartner Chez Jan gaan zij deze zomer de nieuwe ‘hotdog’ dit seizoen op de kaart zetten bij tientallen horeca en evenementenlocaties. Het product komt...
Lees berichtBrandt & Levie komen met een plant-based hotdog
Introductie – Brandt & Levie, ooit ontstaan omdat de oprichters zagen dat er veel mis ging in de vleesindustrie, gaan nu ook met plant-based producten komen. Het eerste product van de traditionele worstmakerij wordt een plant-based hotdog.
Lees berichtAnne&Max komt met hybride Brandt & Levie Hotdog
Formulenieuws - Fresh food & coffee café Anne&Max start met een hybride Brandt & Levie Hotdog in samenwerking met chef Samuel Levie. Het gaat om een maandspecial van de formule die gemaakt is met een worst die bestaat uit 35% groente en 65% verantwoord vlees. De hotdog is in maart te bestellen in alle dertig Anne&Max vestigingen in Nederland.
Lees berichtSlagersbeurs Slavakto onderdeel Vakbeurs Foodspecialiteiten
Vakbeurzen – De Nederlandse slagers krijgen weer een jaarlijkse vakbeurs. Stichting Slavakto heeft daartoe een overeenkomst gesloten met de Stichting Foodspecialiteiten Nederland, de organisator van de jaarlijkse Vakbeurs Foodspecialiteiten. Beide stichtingen bundelen hun krachten om een completere versbeurs te organiseren voor versspecialisten.
Lees berichtBrandt & Levie en Grapedistrict komen met ‘Zwijn & Wijn’
Introductie - Twee Amsterdamse bedrijven Brandt & Levie’s en Grapedistrict komen met een nieuw product voor het borrelmoment: ‘Zwijn & Wijn’. Het gaat om een handgemaakte droge worst van beter vlees met daarin een rode wijn van een kleine wijnboer, Pedro, die is aangesloten bij Grapedistrict.
Lees berichtBrandt & Levie worstmakers trekt Anne-Wies Bouritius aan
Benoeming – Per 1 september is Anne-Wies Bouritius gestart als nieuwe marketinglead bij Brandt & Levie worstmakers. Brandt & Levie haalde eerder dit jaar groeikapitaal op om te kunnen investeren in het team, distributie en productontwikkeling en zo een nog grotere bijdrage te leveren aan de voedseltransitie. Bovendien wil het bedrijf Europees groeien.
Lees bericht