Forse omzetgroei slagerijen De Groene Weg


Slagerij De Groene Weg in Den Haag die in juni werd geopend door slager Romano

Speciaalzaak – De ambachtelijke verkooppunten en speciaalzaken doen het goed in coronatijd. Dat is ook te merken bij de slagerijen van De Groene Weg, marktleider in Nederland in biologisch vlees. De keten heeft een uitzonderlijk goed jaar achter de rug met een groei van 24%. Bovendien zag de slagerij de klantenkring met 15% toenemen.

De spreiding van de omzetgroei in de winkels loopt van ruim 10% tot meer dan 40% in een van de grootste winkels. Ook waren er verschillen in de groei van het aantal klanten. Dit liep uiteen van 5% tot meer dan 30%. General Manager Allard Bakker van de Groene Weg ziet vooral de laatste weken de groei versnellen. Een groei die hij ook zag in de eerste weken van de eerste lockdown.

Horeca

De Groene Weg wil laten zien dat het anders kan. “Door de coronapandemie zien we een groeiende groep consumenten die het bewustzijn krijgt dat ‘het anders moet’”, aldus Bakker. “Als biologische slagerijketen komen we aan die behoefte tegemoet, dat laten de cijfers goed zien. Een deel van onze slagerijen haalt een significant deel van hun omzet uit leveringen aan de horeca, wat door de eerste en tweede lockdown grotendeels weg is gevallen. De stijgingen van de winkelomzetten compenseren dit ruim. Als slagerijketen zijn we daar heel blij mee en zullen er alles aan doen om het vast te houden en verder uit te breiden.’’

Online

Ook het online bereik van De Groene Weg is in 2020 fors gegroeid. Voor een belangrijk deel omdat de slagerijen meer het verhaal zijn gaan vertellen achter de slagerijketen. De keten bestaat volgend jaar 40 jaar. In januari start het bedrijf, dat een dochteronderneming is van Vion, met een nieuwe webshop, waardoor er landelijk kan worden gekocht.  De slagerijketen heeft tien locaties die door franchisers worden geëxploiteerd en kent één eigen filiaal in Eindhoven, maar wil landelijk groeien. De nieuwste slagerij opende in juni van dit jaar haar deuren in Den Haag.

Marktleider

De Groene Weg is marktleider in Nederland in biologisch vlees en verkoopt de producten ook aan diverse grote retailketens. Bovendien wordt een deel van de productie geëxporteerd. Vooral in Duitsland heeft het bedrijf een sterke positie.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws







Casual dining concept Vegitalian heeft internationale groeiambitie

Horecaconcept - De prijswinnende horecaondernemers achter het plantaardige casual dining concept Vegitalian gaan intensief samenwerken met een groep impact-investeerders om de stevige internationale groeiambities waar te maken. De komende jaren investeert V-SQUARE in de opening van tientallen vestigingen binnen en buiten Nederland van de restaurant-, catering- en bezorgketen. Begin april heropent het eerste restaurant aan de Schoutenstraat in Utrecht.

Lees bericht

Instock wil meer voedsel redden en gaat verhuizen

Voedselverspilling -  Instock heeft inmiddels meer dan 2 miljoen kg aan eten gered van verspilling. Dit jaar verwacht Instock meer dan een miljoen kilo te redden. Om de grotere hoeveelheden met eten te kunnen ontvangen verhuist Instock in april met hun Food Rescue Center naar Diemen naar een grotere locatie.

Lees bericht



© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid