Forse omzetgroei slagerijen De Groene Weg


Slagerij De Groene Weg in Den Haag die in juni werd geopend door slager Romano

Speciaalzaak – De ambachtelijke verkooppunten en speciaalzaken doen het goed in coronatijd. Dat is ook te merken bij de slagerijen van De Groene Weg, marktleider in Nederland in biologisch vlees. De keten heeft een uitzonderlijk goed jaar achter de rug met een groei van 24%. Bovendien zag de slagerij de klantenkring met 15% toenemen.

De spreiding van de omzetgroei in de winkels loopt van ruim 10% tot meer dan 40% in een van de grootste winkels. Ook waren er verschillen in de groei van het aantal klanten. Dit liep uiteen van 5% tot meer dan 30%. General Manager Allard Bakker van de Groene Weg ziet vooral de laatste weken de groei versnellen. Een groei die hij ook zag in de eerste weken van de eerste lockdown.

Horeca

De Groene Weg wil laten zien dat het anders kan. “Door de coronapandemie zien we een groeiende groep consumenten die het bewustzijn krijgt dat ‘het anders moet’”, aldus Bakker. “Als biologische slagerijketen komen we aan die behoefte tegemoet, dat laten de cijfers goed zien. Een deel van onze slagerijen haalt een significant deel van hun omzet uit leveringen aan de horeca, wat door de eerste en tweede lockdown grotendeels weg is gevallen. De stijgingen van de winkelomzetten compenseren dit ruim. Als slagerijketen zijn we daar heel blij mee en zullen er alles aan doen om het vast te houden en verder uit te breiden.’’

Online

Ook het online bereik van De Groene Weg is in 2020 fors gegroeid. Voor een belangrijk deel omdat de slagerijen meer het verhaal zijn gaan vertellen achter de slagerijketen. De keten bestaat volgend jaar 40 jaar. In januari start het bedrijf, dat een dochteronderneming is van Vion, met een nieuwe webshop, waardoor er landelijk kan worden gekocht.  De slagerijketen heeft tien locaties die door franchisers worden geëxploiteerd en kent één eigen filiaal in Eindhoven, maar wil landelijk groeien. De nieuwste slagerij opende in juni van dit jaar haar deuren in Den Haag.

Marktleider

De Groene Weg is marktleider in Nederland in biologisch vlees en verkoopt de producten ook aan diverse grote retailketens. Bovendien wordt een deel van de productie geëxporteerd. Vooral in Duitsland heeft het bedrijf een sterke positie.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Ad Schaap en Kaj Gorgels starten samen Drippy’s

Horecaconcept - Kaj Gorgels, bekend van YouTube en tv-presentator, start samen met horecaondernemer en CEO van De Beren Ad Schaap en culinair influencer Colin Knopper hamburgerrestaurant Drippy’s. Het horecabedrijf is gevestigd aan  het Stadhuisplein in Rotterdam.

Lees bericht


Vakprijs voor Restaurant Spetters in Breskens

Verkiezing - Restaurant Spetters in Breskens is uitgeroepen tot Restaurant van het Jaar door restaurantvereniging JRE-Nederland. Het Zeeuwse restaurant van topkok Laurent Smallegange kreeg de vakprijs toegekend tijdens het Eindejaarsdiner van JRE-Nederland in Maastricht.

Lees bericht

HOMiES en The Category & Trade Company bundelen krachten

Samenwerking - Foodservice HOMiES, het nieuwe platform dat foodservice professionals wil samenbrengen en The Category & Trade Company (CTC) zijn een strategische samenwerking aan gegaan. Daarmee is CTC de eerste officiële kennispartner van Foodservice HOMiES. De samenwerking moet een stevige basis leggen voor een gezamenlijke missie om de sector te versterken en vooruit te helpen.

Lees bericht




Essense nieuwe high-end cateraar in eventcatering

Eventcatering – Chef-koks Jeroen Robberegt en Jasper Gronert hebben de handen ineen geslagen en zijn een nieuw avontuur aangegaan in de eventcatering met het bedrijf Essense. Met het high-end cateringbedrijf willen zij een nieuwe norm neerzetten op het gebied van culinaire evenementen.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid