Francesco Gribling per 1 juni nieuwe GM Bunzl Foodservice
Benoeming - Francesco Gribling wordt per 1 juni 2025 de nieuwe General Manager bij Bunzl Foodservice in Almere. Gribling was tot voor kort verbonden als Partner Foodservice bij The Category & Trade Company. In die functie leverde hij ook geregeld een bijdrage aan @FoodClicks.
Bij Bunzl Foodservice wordt Gribling verantwoordelijk voor het aansturen van de organisatie en het verder bouwen aan een sterke, toekomstgerichte Foodservice-aanpak. Hans Baars blijft actief als Managing Director bij Bunzl en blijft zich richten op de strategische koers van de organisatie.
Missie
In een toelichting laat Gribling weten dat zijn periode bij The Category & Trade Company waardevol is geweest, maar dat de rol van consultant hem minder op het lijf geschreven was. Hij laat weten: “Drie jaar geleden werd ik door Tijn Bresser gevraagd om me aan te sluiten, en om nationale en internationale Foodservice klanten te helpen met strategie, organisatieontwikkeling en executie. Toch merkte ik dat ik iets begon te missen. Niet in de inhoud, maar in de vorm. De rol van consultant, hoe verbindend ook, blijft per definitie op enige afstand. En ik voelde een sterk verlangen om weer van binnenuit onderdeel te zijn van een organisatie, van een team, van een missie.”
Ambities
Bij Bunzl Foodservice zet Gribling een nieuwe stap in een vertrouwde wereld. Baars over zijn komst: "Francesco combineert strategisch inzicht met een scherp gevoel voor executie en weet mensen op natuurlijke wijze te verbinden. Zijn sector-ervaring en frisse blik sluiten goed aan bij onze ambities. Ik heb alle vertrouwen in zijn vermogen om onze organisatie operationeel te versterken en een krachtige impuls te geven.”
Bron: Bunzl Foodservice/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
NS Stations stapt over op pergamijn als duurzame verpakking
Formulenieuws – Kiosk en Stationshuiskamer, formules van NS Stations, introduceren landelijk een nieuw verpakkingsmateriaal voor al haar onverpakte producten. Het gaat om pergamijn- of glassinepapierverpakking.
Lees berichtBioMarktMeter biedt inzicht in biologische markt
Biologisch – Deze week is de BioMarktMeter gelanceerd: een nieuwe monitor die de ontwikkelingen in de Nederlandse markt voor biologische producten structureel in kaart brengt. Het initiatief van het ministerie van Landbouw, Visserij, Voedselzekerheid en Natuur (LVVN) wordt uitgevoerd door Wageningen University & Research WUR) en is onderdeel van het Actieplan Groei van biologische productie en consumptie 2022–2030.
Lees berichtBuroBio zet biologisch op de kaart bij PLMA
Biologisch - Om biologisch op de kaart te zetten van retailers en foodservicebedrijven was BuroBio met een eigen stand aanwezig op de internationale vakbeurs voor private labelproducten (PLMA). Het BuroBio deed dat voor het eerst in opdracht van het Ministerie van Landbouw, Visserij, Voedselzekerheid en Natuur (LVVN).
Lees berichtPrivate labelbeurs PLMA toont opmars huismerken
Vakbeurzen - Dat huismerken in de lift zitten, was duidelijk te merken op de Private Label Manufacturers Association (PLMA), de grootste private labelbeurs ter wereld. Het was ook de grootste editie ooit in de RAI in Amsterdam. De beurs telde meer dan 30.000 bezoekers en 3.100 exposanten uit meer dan 70 landen. Belangrijkste trend? Toegevoegde proteïne. Geen product nieuw op de markt...
Lees berichtPeter van Mourik (Maxxam) ziet nog veel verborgen ketenkosten
Interview - Anderhalf jaar zit Peter van Mourik nu bij de grootste inkooporganisatie binnen foodservice. Het eerste half jaar nog samen met de inmiddels vertrokken directeur Peter de Ries en de laatste maanden samen met zijn nieuwe Maxxam-team. Een organisatie die vaak wordt bekritiseerd door fabrikanten. En dat vindt Van Mourik onterecht.
Lees berichtNieuwe koers La Place gericht op jongeren en duurzaamheid
Formulenieuws - La Place, de Nederlandse foodserviceformule, heeft een nieuwe koers ingezet. Die nieuwe koers is gericht op een jongere doelgroep, maar kent ook ambitieuze doelstellingen op het gebied van duurzaamheid. Zo wil het bedrijf tot 2027 50% minder voedselverspilling en 80% plant-based ingrediënten realiseren.
Lees bericht