Franse super Leclerc introduceert 'doorzichtige' cola


Buitenland –Leclerc brengt een doorzichtige cola op de markt. Volgens de Franse supermarktketen zou er markt zijn voor zo’n variant, omdat consumenten de kleur van de normale cola’s te chemisch zouden vinden. Leclerc verkoopt de transparante cola onder het huismerk Jean’s Cola Clear. Volgens eigen onderzoek van supermarktketen Leclerc zou 82% van de consumenten cola te chemisch vinden. De retailer is daarop de stoffen die daar aanleiding voor zouden kunnen geven gaan schrappen en zo op de doorzichtige variant zijn uitgekomen. Tenminste dat schrijven verschillende Franse en Belgische media. In Nederland is voor zover bekend nog nooit onderzoek gedaan in de mate waarin Nederlandse consumenten vinden dat cola’s te chemisch zouden zijn. Niet nieuw Dat er doorzichtige cola op de markt verschijnt is niet nieuw. Pepsi lanceerde in 1992 met succes Crystal Pepsi, zo melden verschillende media. Het succes was zo groot dat Coca-Cola reageerde met Tab Clear. De frisdrankgigant uit Atlanta wilde met de introductie van dit ‘impopulaire drankje’ Pepsi de wind uit de zeilen nemen. Dat lukt uiteindelijk twee jaar later. Sindsdien wordt de transparante cola door Pepsi nog met regelmaat geïntroduceerd als ‘tijdelijk verkrijgbaar product’. Bron: @FoodClicks Buitenland –Leclerc brengt een doorzichtige cola op de markt. Volgens de Franse supermarktketen zou er markt zijn voor zo’n variant, omdat consumenten de kleur van de normale cola’s te chemisch zouden vinden. Leclerc verkoopt de transparante cola onder het huismerk Jean’s Cola Clear. Volgens eigen onderzoek van supermarktketen Leclerc zou 82% van de consumenten cola te chemisch vinden. De retailer is daarop de stoffen die daar aanleiding voor zouden kunnen geven gaan schrappen en zo op de doorzichtige variant zijn uitgekomen. Tenminste dat schrijven verschillende Franse en Belgische media. In Nederland is voor zover bekend nog nooit onderzoek gedaan in de mate waarin Nederlandse consumenten vinden dat cola’s te chemisch zouden zijn. Niet nieuw Dat er doorzichtige cola op de markt verschijnt is niet nieuw. Pepsi lanceerde in 1992 met succes Crystal Pepsi, zo melden verschillende media. Het succes was zo groot dat Coca-Cola reageerde met Tab Clear. De frisdrankgigant uit Atlanta wilde met de introductie van dit ‘impopulaire drankje’ Pepsi de wind uit de zeilen nemen. Dat lukt uiteindelijk twee jaar later. Sindsdien wordt de transparante cola door Pepsi nog met regelmaat geïntroduceerd als ‘tijdelijk verkrijgbaar product’. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Jeroen van Vliet nieuwe country director CCEP Nederland

Personalia - Jeroen van Vliet is vanaf 1 maart 2023 de nieuwe country director Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) Nederland. Hij volgt Jaap Wassink op, die binnen de organisatie de internationale stap maakt naar de rol van group VP sales execution & route to market voor CCEP.  

Lees bericht


‘Naamsbekendheid fritz-kola moet groeien via festivals’

Interview - fritz-kola is al sinds 2008 in Nederland beschikbaar. Vooral in de randstad. Toch is er betrekkelijk weinig bekend over het merk dat in 2003 bij onze oosterburen door twee vrienden in de markt werd gezet. @FoodClicks spreekt met een van de oprichters, Mirco Wolf Wiegert. Hij wil naast internationaal campagne voeren, in Nederland toch vooral werken aan naamsbekendheid via de...

Lees bericht


Kersttruck en Rode Kruis centraal in kerstcampagne Coca-Cola

Campagne – In de nieuwe kerstcampagne van Coca-Cola in Nederland staan de kersttruck en het Rode Kruis centraal. De Coca-Cola kersttruck was de afgelopen twee jaar niet te zien door corona. Nu het samenzijn weer kan en mag, rijdt die weer. In de nieuwe wereldwijde campagne ‘Christmas Always Finds Its Way’ legt het frisdrankmerk ook weer de nadruk op het belang...

Lees bericht


Coca-Cola start pilot in Nederland met nieuw tapsysteem

Dranken - Coca-Cola is in Nederland gestart met een pilot van een nieuw tapsysteem voor frisdranken. Met het nieuwe Compact Freestyle-tapsysteem kunnen consumenten voortaan hun eigen herbruikbare beker vullen. Consumenten hebben met het tapsysteem de keuze uit 30 verschillende dranken en smaakcombinaties.

Lees bericht

Horecasector richt platform op in strijd tegen personeelscrisis

Horecaplatform – Partners uit verschillende hoeken van de horeca sector richten gezamenlijk het platform mijnhorecabaan.nl op. Onder andere HMSHost International, Heineken, Coca Cola, Vrumona, McDonald’s, Restaurant Company Europe, Bidfood en Bram Ladage slaan de handen ineen om de nationale personeelscrisis aan te pakken.

Lees bericht



© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid