Franse super Leclerc introduceert 'doorzichtige' cola


Buitenland –Leclerc brengt een doorzichtige cola op de markt. Volgens de Franse supermarktketen zou er markt zijn voor zo’n variant, omdat consumenten de kleur van de normale cola’s te chemisch zouden vinden. Leclerc verkoopt de transparante cola onder het huismerk Jean’s Cola Clear. Volgens eigen onderzoek van supermarktketen Leclerc zou 82% van de consumenten cola te chemisch vinden. De retailer is daarop de stoffen die daar aanleiding voor zouden kunnen geven gaan schrappen en zo op de doorzichtige variant zijn uitgekomen. Tenminste dat schrijven verschillende Franse en Belgische media. In Nederland is voor zover bekend nog nooit onderzoek gedaan in de mate waarin Nederlandse consumenten vinden dat cola’s te chemisch zouden zijn. Niet nieuw Dat er doorzichtige cola op de markt verschijnt is niet nieuw. Pepsi lanceerde in 1992 met succes Crystal Pepsi, zo melden verschillende media. Het succes was zo groot dat Coca-Cola reageerde met Tab Clear. De frisdrankgigant uit Atlanta wilde met de introductie van dit ‘impopulaire drankje’ Pepsi de wind uit de zeilen nemen. Dat lukt uiteindelijk twee jaar later. Sindsdien wordt de transparante cola door Pepsi nog met regelmaat geïntroduceerd als ‘tijdelijk verkrijgbaar product’. Bron: @FoodClicks Buitenland –Leclerc brengt een doorzichtige cola op de markt. Volgens de Franse supermarktketen zou er markt zijn voor zo’n variant, omdat consumenten de kleur van de normale cola’s te chemisch zouden vinden. Leclerc verkoopt de transparante cola onder het huismerk Jean’s Cola Clear. Volgens eigen onderzoek van supermarktketen Leclerc zou 82% van de consumenten cola te chemisch vinden. De retailer is daarop de stoffen die daar aanleiding voor zouden kunnen geven gaan schrappen en zo op de doorzichtige variant zijn uitgekomen. Tenminste dat schrijven verschillende Franse en Belgische media. In Nederland is voor zover bekend nog nooit onderzoek gedaan in de mate waarin Nederlandse consumenten vinden dat cola’s te chemisch zouden zijn. Niet nieuw Dat er doorzichtige cola op de markt verschijnt is niet nieuw. Pepsi lanceerde in 1992 met succes Crystal Pepsi, zo melden verschillende media. Het succes was zo groot dat Coca-Cola reageerde met Tab Clear. De frisdrankgigant uit Atlanta wilde met de introductie van dit ‘impopulaire drankje’ Pepsi de wind uit de zeilen nemen. Dat lukt uiteindelijk twee jaar later. Sindsdien wordt de transparante cola door Pepsi nog met regelmaat geïntroduceerd als ‘tijdelijk verkrijgbaar product’. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Coca-Cola lanceert nieuw wereldwijd merkplatform ‘Real Magic’

Campagne - The Coca-Cola Company lanceert Real Magic: een nieuw wereldwijd merkplatform voor het Coca-Cola trademark. Het merk onthult daarnaast de ‘Hug’, een nieuw perspectief op het iconische Coca-Cola logo. De vernieuwingen worden ondersteund met de wereldwijde campagne ‘One Coke Away From Each Other’.

Lees bericht




Coca-Cola vernieuwt receptuur en etiket van Zero

Introductie - The Coca-Cola Company vernieuwt het recept voor Coca-Cola zero sugar. Door de aanpassing komt de smaak dichter bij de smaak van Coca-Cola original te liggen, volgens de producent. De nieuwe receptuur gaat gepaard met een nieuw ontwerp voor het Coca-Cola trademark.

Lees bericht


Chaudfontaine behaalt platinum AWS-certificaat

Duurzaam - De mineraalwaterbottelarij Chaudfontaine heeft het platinum certificaat voor duurzaam watermanagement behaald van Alliance for Water Stewardship (AWS). Het gaat om de hoogste score binnen dit certificaat voor duurzaam waterbeheer dat wereldwijd behaald kan worden.

Lees bericht

Coca-Cola brengt drankjes op de menukaart tot leven

Innovatie - Coca-Cola European Partners (CCEP) gaat drankjes op de menukaart tot leven brengen met augmented reality. Met ‘The Soda Experience’ voegt het bedrijf als eerste frisdrankproducent wereldwijd een AR beleving toe aan het serveren van drankjes in de horeca.

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid