Free From Food keert terug naar Amsterdamse Rai

Vakbeurzen - De Free From Food beurs keert dit jaar van 21 tot en met 22 november 2023 terug naar de RAI in Amsterdam. Deze editie telt de beurs ruim 250 exposanten met producten op het gebied van plantaardige, veganistische, gezonde, biologische, functionele en gezondheidsingrediënten.
Veel exposanten hebben al vaker aan de beurs deelgenomen, maar er zijn ook nieuwe exposanten. Nieuw zijn onder meer het duurzame voedselverpakkingsbedrijf Packiro, de authentieke producent van pitabroodjes en Arabische flatbreads Nina Bakery Europe, de innovatieve fabrikant van voedsel op basis van eieren, Mundo Healthy, Szega Food en de Those Vegan Cowboys.
Those Vegan Cowboys laten zien hoe het mogelijk is om voedsel – met name melk en kaas – te produceren door middel van precisiefermentatie zonder koeien of andere productiedieren. Met behulp van een roestvrijstalen koe en caseïne als grondstof zullen Those Vegan Cowboys aan bezoekers demonstreren hoe ze voedsel creëren dat duurzamer en ethischer is, vrij van dierenmishandeling en dat net zo lekker smaakt, of zoals Hille van het bedrijf het uitlegt: “Onze missie bij Those Vegan Cowboys is simpel: de koe bevrijden van de kaasproductie. Door onze roestvrijstalen koe te gebruiken en haar te leren hoe we gras kunnen omzetten in melkeiwitten, kunnen we een product creëren dat niet alleen dierenleed voorkomt, maar ook de belasting op land, water, biodiversiteit en klimaat aanzienlijk vermindert.”
Duurzaamheid
Tot de terugkerende exposanten van Free From Food dit jaar behoren onder meer vrij van meel- en halffabrikatenfabrikant Favero Antonio, innovatieve en functionele werkkledingspecialist Kentaur, vrij van meel- en voedselingrediëntenspecialist MartinoRossi en Nutrilab B.V. Ook aanwezig op het evenement zullen be Meurens Natural, een Belgisch familiebedrijf, gespecialiseerd in de verwerking van granen en gedroogd fruit tot biologische en natuurlijke ingrediënten voor de voedingssector. Het bedrijf zal zijn Sipal-assortiment van niet-geraffineerde biologische graan- en gedroogd fruitextracten tentoonstellen, dat talrijke zoetstoffen en technische functionaliteiten biedt voor alle voedselverwerkende sectoren. Tim van Meurens zei over hun deelname: “Dit wordt ons vierde jaar dat we exposeren op Free from Food en het is voor ons altijd een fantastisch evenement geweest. Zoals altijd zullen duurzaamheid en productauthenticiteit een groot aandachtspunt zijn en we kijken ernaar uit om tijdens het evenement een aantal zinvolle gesprekken te voeren met belangrijke retailkopers op dit gebied.”
Hoge kwaliteit
Ronald Holman, Event Director bij Free From Food: “We zijn erg enthousiast over het evenement van dit jaar. We hebben een fantastische line-up van exposanten van hoge kwaliteit die deelnemen met een aantal werkelijk innovatieve voedingsmiddelen en dranken uit de verschillende sectoren van de industrie. Er zullen kopers aanwezig zijn van supermarktketens en kleinere onafhankelijke detailhandelaren uit heel Europa”.
Bron: Free From Food/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Janneke Rutten eerste nominatie Wijnvrouw 2025
Verkiezing - Janneke Rutten werd tijdens een nieuwjaarsborrel op de vakbeurs Wine Professional in de RAI Amsterdam gepresenteerd als eerste titelkandidaat voor de Wijnvrouw van het Jaar 2025.
Lees berichtFood100 maakt zes Foodhelden van 2024 bekend
Verkiezing - Tijdens een bijeenkomst met de 100 meest impactvolle voedselveranderaars van Nederland maakte de Food100-vakjury de namen van zes innovators bekend die de titel Foodheld van het jaar mogen hebben. Deze voorlopers uit de Food100-lijst maakten dit jaar bijzonder veel indruk met hun werk om de Nederlandse voedselketen duurzamer, gezonder en socialer te maken.
Lees berichtConsumenten geven weer meer uit in derde kwartaal
Analyse – Consumenten geven weer meer uit. De groei zit vooral bij de uitgaven aan diensten, volgens een analyse van ING Research op basis van ING-data over het derde kwartaal. Te zien is dat de waarde van de consumententransacties in Nederland is toegenomen met 1,4% ten opzichte van een kwartaal eerder.
Lees berichtHelft publiek Huishoudbeurs gemiddeld 24 jaar
Event – “De tijd dat De Huishoudbeurs het domein was van gratis goodies en 50+ huisvrouwen ligt ver achter ons. Van de 25.000 bezoekers die dit weekend naar RAI Amsterdam kwamen, was maar liefst 46 procent gemiddeld 24 jaar.” Dat schrijft de organisatie van De Huishoudbeurs naar aanleiding van het bezoek het eerste weekend.
Lees berichtSmaak van eten centraal bij Food Inspiration Days Outdoor
Evenement - Op dinsdag 20 en woensdag 21 juni vinden de Food Inspiration Days Outdoor ‘23 plaats. Onversterkt eten staat in de spotlights tijdens deze twee dagen rondom het thema ‘back to the flavor’. Het evenement wordt gehouden op Boerderij Engelenhove in Ede.
Lees berichtWestland Kaas neemt het merk ‘Kees’
Overname - Westland Kaas neemt het merk ‘Kees’ over en voegt hiermee een deels plantaardige variant op kaas aan haar portfolio toe. Westland heeft al een samenwerking met Those Vegan Cowboys, die vegan alternatieven ontwikkelen voor kaas.
Lees bericht