Frites de Mer brengt 'vismix' in puntzakje voor de horeca

Introductie – Frites de Mer wil met een innovatieve vissnack in een puntzakje het borrelmoment meer variatie bieden. De vissnack met een mediterrane twist, moet het Nederlandse horecalandschap “uit zijn (vis)beslag schudden”, zo laten de initiatiefnemers weten.
Frites de Mer is een initiatief van Tijno Verkerke en Rena Streep en is nu verkrijgbaar bij groothandels als Bidfood en VHC Jongens, maar ook horecagelegenheden als TEDS (11 vestigingen) en Restaurant Gestrand te Bloemendaal bieden het product aan.
Vismix
Frites de Mer biedt een mix van calamares (pijlstaartinktvisringen), gamba’s (steurgarnalen, MSC), mosselen (Bio), pollack (koolvisrugfilet, MSC) en boquerones (spiering) aan in 1 kilogram zakken. De mix is voorzien van een unieke kruidenmelange die separaat in de zak is bijgevoegd en die zorgt voor een ambachtelijke korst na het frituren. Deze vissnack is ontwikkeld voor horecaondernemers die een onderscheidend en toch toegankelijk product op de kaart willen hebben.
Bron: Frites de Mer/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Onderhandelingsresultaat over nieuwe Horeca-cao 2024
Horeca - Vandaag maakten vakbonden FNV Horeca en CNV Vakmensen en werkgeversorganisatie Koninklijke Horeca Nederland (KHN) bekend dat zij een onderhandelingsresultaat hebben bereikt over een nieuwe Horeca-cao per 1 januari 2024.
Lees berichtToo Good To Go-app krijgt hoge waardering van Apple
Verkiezing – De app tegen voedselverspilling van Too Good To Go is uitgeroepen tot een van de winnaars in de categorie ‘Cultural Impact Award’ op de prestigieuze Apple App Store Awards 2023. Van de 40 wereldwijde finalisten in 10 categorieën is de app bekroond met een award in deze categorie vanwege de uitzonderlijke gebruikerservaring en de diepgaande culturele impact van de applicatie op...
Lees berichtMenuez gaat FrieslandCampina helpen met positionering Chocomel
Samenwerking – FrieslandCampina en Menuez International gaan samenwerking in de herpositionering van Chocomel in de horeca. Chocomel moet het drankje worden in de horeca als het aan FrieslandCampina ligt. Aan marketingbureau Menuez International de taak om dat voor elkaar te krijgen.
Lees berichtOok Horeca Expo in Gent ondervindt druk deelnemers
Horecavakbeurzen – Belgisch leukste horecabeurs is zondag van start gegaan. Het aantal deelnemende foodbedrijven aan de Horeca Expo in Gent lag deze editie iets lager dan vorig jaar. Ook duurt de beurs een dag korter. De Horeca Expo, waar de zuidelijke horecaprofessionals komen kijken, proeven en ontmoeten, ondervindt net als andere beurzen de druk bij de deelnemende leveranciers.
Lees berichtMona Keijzer in gesprek met Amsterdamse horeca
Actie - Mona Keijzer, tweede op de lijst van de BBB, bracht vrijdag, tijdens de Dag van de Ondernemer, een bezoek aan de Amsterdamse horeca. Op deze dag worden ondernemers in het zonnetje gezet en wordt het belang van ondernemers voor Nederland nog eens extra benadrukt. Samen met horecaondernemers gingen Mona Keijzer en KHN in op thema’s, zoals arbeid,...
Lees berichtFrans van Rooij vertrekt als directeur ProFri
Persoonlijk – Frans van Rooij, directeur van branchevereniging ProFri, heeft tijdens de algemene ledenvergadering van de vereniging voor professionele frituurders, bekendgemaakt dat hij al zijn functies neerlegt. Een opvolger is nog niet gevonden.
Lees bericht