fritz-kola zet actie op voor skateboard van plastic doppen
_1080_720_90.jpg)
Actie - fritz-kola, een frisdrankenmerk met focus op duurzaamheid, is een samenwerking aangegaan met het Nederlandse skateboardmerk WasteBoards. Samen zetten ze zich in voor #plasticfreejuly voor het recycling en hergebruik van grondstoffen en de strijd tegen plastic afval aan te gaan.
In het kader van de wereldwijde campagne #plasticfreejuly hebben beide partijen de krachten gebundeld met het fashionplatform Glamcult. Samen lanceren ze een winactie, waarbij Glamcult-lezers de kans krijgen om een fritz-kola WasteBoard skateboard te winnen. Deze actie is bedoeld om jongvolwassenen te betrekken en bewustzijn te creëren rondom duurzaamheid en hergebruik. Het te winnen skateboard is met de hand is gemaakt van gerecyclede plastic doppen.
fritz-kola, heeft vanaf de start van het merk duurzaamheid als uitgangspunt genomen. Het merk produceert om die reden alle frisdranken in glazen flessen. Gemiddeld worden die flessen 50 keer herbruikt. Mede vanuit de overtuiging glas te verkiezen boven plastic is ook het "Drink uit Glas"-initiatief gestart, wat moet bijdragen aan een vermindering van plastic afval.
Bron: fritz-kola/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Leen Menken gaat fulfilment en logistiek voor Bonduelle verzorgen
Logistiek – Bonduelle besteedt haar volledige fulfilment en logistiek voor de Benelux uit aan Leen Menken Foodservice Logistics. De logistieke dienstverlener gaat zowel de diepvriesopslag, -orderpicking als -transport voor het groentemerk verzorgen.
Lees berichtPelican Rouge Coffee Roasters behaalt Ecovadis Gold Medal
Koffie - Pelican Rouge Coffee Roasters heeft de Ecovadis Gold Medal ontvangen. Deze onderscheiding benadrukt de inzet van het merk voor duurzaamheid in de koffie-industrie als het gaat om duurzame werkmethoden en verantwoordelijke sourcing van de koffiebonen.
Lees berichtSwinkels ontvangt ‘duurzaamste brouwerij award’
Award - Bij de World Beer Awards heeft Swinkels Family Brewers de titel ‘Sustainable brewery of the year’ gewonnen. In de Icons of Beer-competitie, een internationale organisatie die ook jaarlijks de beste bieren waardeert, worden brouwerijen geprezen die hun stempel op de bierindustrie drukken. De jury beoordeelt hierbij brouwerijen op hun innovativiteit en inzet op het gebied van duurzaamheid.
Lees berichtLekkerland Nederland behaald zilveren EcoVadis
Groothandel - Lekkerland Nederland heeft een overall score van 67 punten behaald en daarmee een Zilver medaille ontvangen. De scores werden vooral behaald op de thema’s milieu, ethiek en arbeid & mensenrechten.
Lees berichtFSIN: Duurzaamheid is ‘langetermijn-waardecreatie’
Foodservice – Duurzaamheid wordt te vaak gezien als synoniem voor milieumaatregelen, volgens het Foodservice Instituut Nederland (FSIN). Maar dat is het niet. Het instituut geeft daarom de voorkeur om duurzaamheid te definiëren als waardecreatie in het vinden van een evenwicht tussen economische, sociale en ecologische prestaties op de lange termijn.
Lees berichtKwalitaria opent vega pop-up store in Groningen
Formulenieuws – Vegataria dat is de naam van de eerste Kwalitaria, maar dan 100% vegetarisch. Deze eerste vegetarische pop-up store opent naar verwachting in juli in Groningen. Het cafetaria presenteert zichzelf als ‘Jouw nieuwe vega snack stek’.
Lees bericht