fritz-kola zet actie op voor skateboard van plastic doppen


Het te winnen skateboard van Wasteboard dat gemaakt is van gerecyclede plastic doppen

Actie - fritz-kola, een frisdrankenmerk met focus op duurzaamheid, is een samenwerking aangegaan met het Nederlandse skateboardmerk WasteBoards. Samen zetten ze zich in voor #plasticfreejuly voor het recycling en hergebruik van grondstoffen en de strijd tegen plastic afval aan te gaan.

In het kader van de wereldwijde campagne #plasticfreejuly hebben beide partijen de krachten gebundeld met het fashionplatform Glamcult. Samen lanceren ze een winactie, waarbij Glamcult-lezers de kans krijgen om een fritz-kola WasteBoard skateboard te winnen. Deze actie is bedoeld om jongvolwassenen te betrekken en bewustzijn te creëren rondom duurzaamheid en hergebruik. Het te winnen skateboard is met de hand is gemaakt van gerecyclede plastic doppen.

fritz-kola, heeft vanaf de start van het merk duurzaamheid als uitgangspunt genomen. Het merk produceert om die reden alle frisdranken in glazen flessen. Gemiddeld worden die flessen 50 keer herbruikt. Mede vanuit de overtuiging glas te verkiezen boven plastic is ook het "Drink uit Glas"-initiatief gestart, wat moet bijdragen aan een vermindering van plastic afval.

Bron: fritz-kola/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Swinkels ontvangt ‘duurzaamste brouwerij award’

Award - Bij de World Beer Awards heeft Swinkels Family Brewers de titel ‘Sustainable brewery of the year’ gewonnen. In de Icons of Beer-competitie, een internationale organisatie die ook jaarlijks de beste bieren waardeert, worden brouwerijen geprezen die hun stempel op de bierindustrie drukken. De jury beoordeelt hierbij brouwerijen op hun innovativiteit en inzet op het gebied van duurzaamheid.

Lees bericht



FSIN: Duurzaamheid is ‘langetermijn-waardecreatie’

Foodservice – Duurzaamheid wordt te vaak gezien als synoniem voor milieumaatregelen, volgens het Foodservice Instituut Nederland (FSIN). Maar dat is het niet. Het instituut geeft daarom de voorkeur om duurzaamheid te definiëren als waardecreatie in het vinden van een evenwicht tussen economische, sociale en ecologische prestaties op de lange termijn.

Lees bericht

Kwalitaria opent vega pop-up store in Groningen

Formulenieuws – Vegataria dat is de naam van de eerste Kwalitaria, maar dan 100% vegetarisch. Deze eerste vegetarische pop-up store opent naar verwachting in juli in Groningen. Het cafetaria presenteert zichzelf als ‘Jouw nieuwe vega snack stek’.

Lees bericht



© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid