FSIN en Paul van Oers starten samen foodservice opleiding

Opleiding – Inga Blokker, directeur Foodservice Instituut Nederland (FSIN) en The Food Research Company, en Paul van Oers van Hello Paul en Hotel Management School Maastricht, starten samen een vijfdaagse opleiding voor foodprofessionals: Foodservice Strategics. De opleiding moet foodprofessionals toerusten op de snel veranderende toekomst van de foodsector.
De afgelopen drie jaar heeft The Food Research Company de vijfdaagse opleiding ‘Insights in Foodservice’ georganiseerd voor foodprofessionals. Deze is nu in samenwerking met Paul van Oers vernieuwd en geactualiseerd met nieuwe didactische inzichten en werkvormen.
Pragmatisch
De opleiding richt zich op de snel veranderende samenleving, die grote uitdagingen geeft op het gebied van duurzaamheid en gemak. Het feit dat consumenten de komende jaren meer en meer behoefte hebben buiten de deur te consumeren heeft grote gevolgen voor de foodsector. ‘Binnen het steeds veranderende krachtenveld is het van cruciaal belang om de impact van veranderingen snel te overzien; zowel voor het eigen bedrijf als de sector in zijn geheel. Pragmatische kennis, gegrond in duidelijke modellen en cijfers, is nodig om een gezonde koers in de 21e eeuw te bepalen,’ zo laten de initiatiefnemers achter de HBO+-opleiding Foodservice Strategics weten.
Circles of Profit
In de opleiding worden de foodprofessionals meegenomen in vijf Circles of Profit (COP) en worden de deelnemers uitgedaagd na te denken over de toekomst van de sector en de impact daarvan op het eigen bedrijf. Tijdens de opleiding wordt niet alleen gekeken naar de theoretische onderbouwing van veranderingen in de markt, maar ook naar hoe topondernemers deze kennis in kansen hebben omgezet. De deelnemers werken zowel individueel als in een kleine groepen aan een opdracht.
Bron: FSIN/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Omzet horeca mogelijk tien procent hoger dan in 2019
Analyse - Rien de Koning van More2market heeft drie scenario’s opgesteld van te verwachten ontwikkelingen in de Nederlandse horeca. De scenario’s zijn gebaseerd op de cijfers van het Foodservice Instituut Nederland (FSIN) en het CBS. De drie scenario’s laten in alle drie de gevallen een positief beeld zien.
Lees berichtAH gaat ‘persoonsgerichte maaltijden’ leveren
Formulenieuws - Albert Heijn start een nieuwe maaltijdservice. Binnenkort verschijnen de eerste bezorgbusjes in het straatbeeld met de tekst ‘Maaltijd Thuis. Met aandacht bereid, met liefde gebracht.’ Het gaat om ‘persoonsgerichte’ maaltijden voor mensen die wel wat hulp kunnen gebruiken in de keuken, of op zoek zijn naar gemak, aldus AH.
Lees berichtSterrenchef Servais Tielman opent Smullies Maastricht
IJssalon – Servais Tielman van sterrenrestaurant Beluga Loves You heeft samen met zijn compagnons ‘Smullies’ geopend in Maastricht. Smullies is een patisserie en ijssalon, waar niet alleen unieke ijssmaken en bijzondere patisserie wordt verkocht, maar ook smoothies, milkshakes en koffie.
Lees berichtOnline boodschappen naar 10% inkoopwaarde Foodservice
Analyse – Online boodschappen zit fors in de lift, dat is bekend, maar nu blijkt uit een analyse dat het online plaatsen van boodschappen dit jaar naar een inkoopwaarde gaat van 10% van de Foodservicemarkt. Binnen Foodretail maakt het online boodschappen doen inmiddels zo’n 7% uit. Dat blijkt uit een analyse van data-analist Rien de Koning van More2Market, die de cijfers...
Lees berichtBelgische vakbeurs Tavola na vier jaar terug
Vakbeurzen – Meer dan 500 exposanten uit 15 landen zijn te zien op de Belgische horecabeurs Tavola, die van zondag 20 tot en met 23 maart weer voor het eerst in vier jaar wordt gehouden in Kortrijk Xpo.
Lees berichtFoodmarkt groeit sterk in 2022, vooral door horeca
Analyse - De Nederlandse foodmarkt groeit dit jaar sterk, vooral door een krachtig herstel van de horeca. Dat schrijft het Foodservice Instituut Nederland (FSIN) in haar nieuwe Foodomzetoverzicht 2021 en 2022 EST.
Lees bericht