FSIN en Paul van Oers starten samen foodservice opleiding


Opleiding – Inga Blokker, directeur Foodservice Instituut Nederland (FSIN) en The Food Research Company, en Paul van Oers van Hello Paul en Hotel Management School Maastricht, starten samen een vijfdaagse opleiding voor foodprofessionals: Foodservice Strategics. De opleiding moet foodprofessionals toerusten op de snel veranderende toekomst van de foodsector.

De afgelopen drie jaar heeft The Food Research Company de vijfdaagse opleiding ‘Insights in Foodservice’ georganiseerd voor foodprofessionals. Deze is nu in samenwerking met Paul van Oers vernieuwd en geactualiseerd met nieuwe didactische inzichten en werkvormen.

Pragmatisch

De opleiding richt zich op de snel veranderende samenleving, die grote uitdagingen geeft op het gebied van duurzaamheid en gemak. Het feit dat consumenten de komende jaren meer en meer behoefte hebben buiten de deur te consumeren heeft grote gevolgen voor de foodsector. ‘Binnen het steeds veranderende krachtenveld is het van cruciaal belang om de impact van veranderingen snel te overzien; zowel voor het eigen bedrijf als de sector in zijn geheel. Pragmatische kennis, gegrond in duidelijke modellen en cijfers, is nodig om een gezonde koers in de 21e eeuw te bepalen,’ zo laten de initiatiefnemers achter de HBO+-opleiding Foodservice Strategics weten.

Circles of Profit

In de opleiding worden de foodprofessionals meegenomen in vijf Circles of Profit (COP) en worden de deelnemers uitgedaagd na te denken over de toekomst van de sector en de impact daarvan op het eigen bedrijf. Tijdens de opleiding wordt niet alleen gekeken naar de theoretische onderbouwing van veranderingen in de markt, maar ook naar hoe topondernemers deze kennis in kansen hebben omgezet. De deelnemers werken zowel individueel als in een kleine groepen aan een opdracht.

Bron: FSIN/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Coveniencestore Beej Benders in Venlo sluit de deuren

Conveniencestore - Beej Benders, het spraakmakende ‘blurringconcept’ van Jumbo-ondernemer Geert Benders stopt ermee. De vestiging aan het Nolensplein in Venlo sluit eind deze maand de deuren na acht jaar pionieren. Als merk blijft Beej Benders vooralsnog wel bestaan. Dat meldt vakmedium FoodPersonality voor de retail.

Lees bericht


Boermarke lanceert ‘Vairy’ en start in foodservice

Introductie - Na een succesvolle start in supermarkten introduceert Boermarke nu het volledige plantaardige assortiment in de foodservicesector, onder de naam ‘Vairy’. Boermarke verkoopt plantaardige kaas, yoghurt en ijs bij supermarkten in 24 Europese landen. Nu komen daar bedrijven uit de foodservicebranche bij.

Lees bericht


Bracamonte Convenient Kitchen koopt StarCuisine

Overname - StarCuisine, de specialist in ultraverse gemaksmaaltijden en foodserviceoplossingen, komt volledig in handen van Bracamonte Convenient Kitchen. De overname betekent een aanzienlijke versterking van Bracamonte in retail en foodservice.

Lees bericht


Britse restaurantformule Itsu opent op Schiphol

Formulenieuws –De eerste locatie van de Britse restaurantformule Itsu opent op Schiphol. De keten is in het Verenigd Koningrijk succesvol met gezond Aziatisch eten dat tegen een scherpe prijs wordt aangeboden. De komst werd door oprichter Julien Metcalf bekend gemaakt tijdens de presentatie van de FSIN Food500 vorige week.

Lees bericht

FSIN: ‘Foodbedrijven worstelen met hun verdienmodel’

Analyse – “Bedrijven in food worstelen met hun verdienmodel. Krimpende marges, personeelstekorten en schaalproblemen baren grote zorgen. Het maakt ondernemen in de foodbranche een steeds ingewikkelder puzzel. Elk stukje moet op z’n plaats vallen, anders valt er een gapend gat in het verdienmodel”. Dat schrijft het FoodService Instituut Nederland (FSIN) ter gelegenheid van het verschijnen van de FSIN Food500 2024, een...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid