Future Food Group lanceert merk PLNT


Introductie - Future Food Group in Oss heeft een eigen merk ontwikkeld. Het bedrijf zet onder de naam PLNT een uitgebreide lijn vleesvervangers op de markt. De producten variëren van vegetarische kipreepjes tot plantaardig broodbeleg en zijn zowel in bulk als in stuks verpakking beschikbaar.

De Future Food Group (FFG) is begin oktober 2019 van start is gegaan, als zelfstandig bedrijf, vallend onder Jan Zandbergen dat de Europese commerciële activiteiten verzorgt en de distributie. Het bedrijf heeft de intentie een vooraanstaande positie in te willen nemen bij de innovatie en productie van duurzame en eco-vriendelijke vleesproducten en vooral vleesalternatieven. Producten die niet alleen goed zijn voor de mens maar ook voor onze planeet. Vanuit die visie is het merk PLNT ontwikkeld.

PLNT wil een alternatief zijn voor de vleeseter. Jos Havekotte, Innovation Manager bij Future Food Group; “Wij houden vleeseters als doelgroep voor ogen. De ontwikkeling van onze plantaardige producten wordt daarom ook begeleid door zeer ervaren slagers.” De ingrediënten van PLNT komen van Europese bodem en worden in Nederland verwerkt tot producten.

De producten van PLNT worden onder eigen merk aangeboden aan de retail maar kunnen ook als private label worden aangeleverd. Ook voor de Foodservice is PLNT beschikbaar.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Moving Mountains brengt No-Pork burger

Introductie - Moving Mountains, bekend van plantaardige burgers en hot dogs, heeft na de recentelijke introductie van de sausage nu ook de No-Pork Burger op de markt gebracht. De No-Pork Burger is het alternatief voor een varkensburger. Op de Horecava konden de foodprofessionals al kennismaken met dit nieuwe veganistische product. Moving Mountains heeft met de NO-Pork Burger voor de meeste,...

Lees bericht

Moving Mountains aast vooral op foodservicebedrijven

Vegetarisch – Bij de kennismaking in Nederland van de plant-based Moving Mountains-producten liet oprichter Simeon van der Molen duidelijk weten vooral de foodservicebedrijven voor ogen te hebben met zijn producten. “Daar kan de consument het beste de kwaliteit van onze producten proeven.” De burgers van Moving Mountains staan bekend omdat zij ook daadwerkelijk in de pan bij het bakken bloeden. Dat...

Lees bericht

Jan Zandbergen brengt Moving Mountains Sausage op de markt

Introductie – Bezoekers van de levensmiddelenbeurs Anuga in Keulen konden al kennismaken met de sausages van Moving Mountains. De plant-based worsten werden toen al onderscheiden in de Top 10 Anuga Taste Innovation Show. Daarna zijn de producten zelfs nog iets verbeterd. Vanaf begin 2020 komen ze nu beschikbaar voor foodservicepartijen en retailers in Europa. Moving Mountains creëert vleesvervangers die qua uiterlijk, smaak,...

Lees bericht

Future Food Group gaat zich vooral richten op proteïnerijk voedsel

Innovatiebedrijf – Het sinds 1 oktober nieuw gestarte Future Food Group heeft de intentie een vooraanstaande partij te worden in de markt van duurzame en eco-vriendelijke vleesproducten en vleesalternatieven. Het bedrijf is opgezet om te innoveren op dat terrein. Future Food Group maakt onderdeel uit van de vleesbedrijven Jan Zandbergen en Diviande en heeft voormalig slager Anton Bal aangetrokken om de dagelijkse...

Lees bericht


Ook de vleeshallen bij Anuga kleuren langzaam groen’

Beurzen - Dat vegan een trend is, zal niemand zijn ontgaan. Dat vegetarisch eten steeds vaker onderdeel uitmaakt van ons dagelijks eetpatroon ook niet. Zelfs de vleesindustrie is daarvan overtuigd. Op de Anuga, de grootste levensmiddelenbeurs ter wereld die deze week in Keulen wordt gehouden, kleuren nu zelfs de vleeshallen groen. Want vegan is waar het in vlees, vleeswaren en...

Lees bericht

Diviande en Zandbergen introduceren hybride productlijn FiftyFifty

Introductie - Jan Zandbergen en Diviande in Veenendaal hebben hun assortiment uitgebreid met een nieuwe hybride productlijn: FiftyFifty. De producten bestaan voor vijftig procent uit vlees en voor vijftig procent uit groente. Volgens Zandbergen/Diviande is de nieuwe productlijn bedoeld  voor de consument die een balans zoekt tussen genieten, gezondheid en duurzaamheid. Maar de productlijn kan volgens het bedrijf ook...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid